רשות התחרות אישרה אתמול את הקמת המיזם המשותף של קוויק וקבוצת אלקטרה, במסגרתו יפעילו השתיים פלטפורמה משותפת לקמעונאות אונליין של מוצרים ושירותים במגוון תחומים. לפי ההסכם שנחתם במרץ האחרון, השלב הראשון יתמקד בתחום מוצרי סופר, מזון ולא מזון (Non-Food) ובהמשך יתרחב לשדות נוספים.
מיזם קמעונאות האונליין של קוויק וקבוצת אלקטרה הוא פעילות משותפת של שתי החברות שמטרתה לייצר תחרות הכרחית וחשובה לצרכן בשוק שכיום נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי שחקן אחד. לפי ההסכם המיזם יפעל תחת המותג קוויק (Quik) ויהיה באחזקתן של קבוצת יינות ביתן (51%) וחברת קוויק (49%). נדגיש כי מדובר בעסקה מסוג שיתוף פעולה בין שני צדדים ולא בעסקת רכישה.
ההסכם כולל התקשרות עם קבוצת החברות המפעילות רשתות שיווק תחת המותגים קארפור, יינות ביתן, ביתן מרקט, מגה בעיר, מגה מרקט, ביתן אונליין, מגה אונליין, שוק מהדרין וכל מותג אחר בתחום הפעילות המשותפת אשר יופעל באמצעות יינות ביתן בע"מ ויסופק במתכונת של קמעונאות אונליין.
לדברי אבירם גנות, מנכ״ל קוויק: ״אני מברך על אישור המיזם ומאמין כי הוא יאתגר באופן משמעותי את ההגמוניה בשוק קמעונאות המזון ומוצרי האונליין. הקמתה של השותפות תתרום בראש ובראשונה לצרכן הישראלי אשר ייהנה מתחרות אמיתית בשוק על כל פירותיה". עוד ציין גנות, ״הסכם השותפות שחתמנו עם קבוצת אלקטרה מחבר את הטכנולוגיה המובילה שלנו, חוזק המותג ומאגר לקוחותינו, יחד עם קבוצה קמעונאית מהחזקות בישראל. מדובר באבן דרך משמעותית במסע שלנו להובלת השוק, זאת לאחר שבשנת 2021 קוויק הפכה לפלטפורמת האונליין הקמעונאית הצומחת ביותר.״
המיזם יפעיל וינהל את כל הפעילות הקיימת של קוויק ואת כל פעילות האונליין של קבוצת יינות ביתן בתחום הפעילות המשותפת, ובאופן בלעדי בתחום ה-FMCG באונליין, במטרה למקסם את הסינרגיה בין הצדדים. כמו כן ההסכם כולל מנגנון לפיו במקרה של כניסת אחד הצדדים לפעילות חדשה בתחום המכירות המקוונות יהיה עליו להציע אותו תחילה למימוש ויישום במסגרת המיזם החדש. כך למשל כל פעילות חדשה של קבוצת אלקטרה בתחום המכירות המקוונות על כלל שירותיה ומוצריה של הקבוצה, תוצא תחילה לחברת קוויק שמחזיקה בזכות ראשונים לקבל או לסרב לה.
המיזם יהיה בעל זכות שימוש ברצפת המכירה ושטחי התפעול של קבוצת יינות ביתן (הקיימים והעתידיים) כתשתית תפעולית ויוכל לרכוש את מוצריו מהקבוצה במחירי קנייה נטו ובתוספת עלות תפעולית ישירה, זאת בכפוף לשיקולים גיאוגרפיים, מגוון וכדאיות כלכלית.
לטובת הפעלת המיזם הכינו החברות השותפות בו תכנית עסקית תלת שנתית בה הוגדרו אבני דרך אסטרטגיות, עם דגש על כניסה לתחומי מכר חדשים, שביחד עם הפעילות הקיימת צפויים להפוך אותו לגוף אונליין משמעותי ומוביל בישראל. ההסכם כולל מנגנון לפיו במקרה בו צד כלשהו מעוניין להיכנס לפעילות חדשה בתחום מכירות מקוונות של מוצרים או שירותים, עליו להציע אותה תחילה במסגרת השותפות החדשה.