אם כבר התחלת בתהליך בניית אתר האינטרנט ויצא לך לקדם את העסק שלך בדיגיטל, סביר להניח שהעובדה הזו כבר ידועה לך. התחרות על תודעת הצרכן הדיגיטלי היא אינטנסיבית ביותר וכדי לבנות לעצמנו קהל נאמן, נדרשת עבודת קידום נמרצת. בסקרים שנערכו בתחום, נמצא כי מעל ל-60% מאנשי השיווק הדיגיטלי תולים את הצלחת האתר בקידום האורגני שלו. עם אסטרטגיית קידום אורגני נכונה, אין גבול למה שהאתר שלך יכול להשיג. כל עוד נאמץ מבט ארוך טווח ונהיה מוכנים להשקיע מחשבה ומאמץ בפרטים הקטנים, ניתן יהיה לשפר משמעותית את מדדי החשיפה וההמרה באתר שלנו. אז איך מתחילים? אלו כמה צעדים יעילים שכדאי להתחיל ליישם כבר היום.
אין דבר גרוע יותר מהצורך לנווט באתר שאתה בקושי יכול להשתמש בו. למעשה, אחרי יותר מכמה שניות של תסכול, רוב האנשים לא מפריעים וגם גוגל תתקשה להפיק מזה את המיטב. דברים כמו קישורים מתים, דפי שגיאה ומבני אתרים מבולגנים ישפיעו כולם על מה שאנשים לוקחים מהאתר שלך.
להשקיע באסטרטגיית הקישורים שלך
היבט מרכזי נוסף בבניית מוניטין וסמכות לאתר שלך הוא בניית קישורים. זהו בעצם הכלי החשוב ביותר כדי למשוך קהלים מרחבי הרשת אל הפלטפורמה שלך ללא צורך בקמפיינים ממומנים. כשהתוכן שלך מופיע באתרים שונים ברשת שאינם מקושרים אליך באופן ישיר, הדבר בונה את השם שלך ומשפר את האמינות שלך בעיני הגולשים. בנוסף, ככל שמספר הקישורים הנכנסים גדל, כך גם דירוג האתר. זוהי אסטרטגיה שמשדרת מסר ברור – יש כאן אתר שרלוונטי עבור רבים ושיש בו עניין רב.
לשפר את מחקר ביטויי המפתח שלך באופן מתמיד
כולנו יודעים שאין קידום אתרים מקצועי ללא מחקר ביטויי מפתח. על ידי שימוש בכלי מחקר ולימוד מעמיק של דפוסי החיפוש של הקהלים שלך, ניתן לקדם משמעותית את האתר, להעלות את הדירוג ולהופיע ביותר ויותר שאילתות רלוונטיות במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. במשך שנים, זו הייתה עבודתו העיקרית של המקדם. עם זאת, כיום הדברים נעשו מורכבים בהרבה. אם בעבר יכולנו פשוט להציף בביטויי מפתח, היום עלינו לנהל מחקר מגוון ככל הניתן, להטמיע את הביטויים במינון זהיר ומדוד ובעיקר, להרחיב את הספקטרום שלנו. דפוסי החיפוש של המשתמשים ישתנו באופן ניכר מחודש לחודש ולפעמים מיום ליום. ככל שנשכיל לזהות אופנים יצירתיים ונרחבים יותר שבהם משתמשים מחפשים את השירותים והמוצרים שלנו, כך אסטרטגיית ביטויי המפתח שלנו תהיה יעילה יותר. לכן, חשוב להמשיך ולבחון את הנתונים באופן קבוע.
לשפר את מהירות הטעינה של האתר
אין ספק שתוכן איכותי הוא האלמנט החשוב ביותר לקידום יעיל של האתר שלך. עם זאת, רוב המשתמשים לא יחכו מעל מספר שניות כדי לצרוך את התוכן הזה. לכן, חשוב שנשקיע במהירות טעינה אמינה וטובה ברמת המובייל. ישנן מספר דרכים שבהן ניתן לשפר את מהירות האתר ולשמור על חוויית משתמש חלקה ונוחה. יש לוודא שהקוד באתר יעיל ותמציתי ככל הניתן, להסיר אלמנטים מיותרים או שאינם פעילים כמו תוספי וורדפרס שאינם בשימוש, תמונות שלא הטמעו באתר וכלים שונים. כמו כן, יש לוודא שהתמונות באתר שלך עברו אופטימיזציה ונדחסו לטעינה מהירה. כלים לשדרוג המהירות יאפשרו לך להגיע למדדים הטובים ביותר.
לא להקל בחשיבות חוויית המשתמש
ככל שהשנים חולפות, האלמנט הזה הופך לאחד הקריטיים ביותר במאמצי הקידום האורגני שלך. זה לא אמור להפתיע אותנו. כמות התוכן הולכת וגודלת ובהתאם לכך, גם הסבלנות וטווח הקשב של הגולש הממוצע. משמעות הדבר בפועל היא שאתרים שלא יציגו את המידע באופן נגיש ויאפשרו לנווט בהם במהירות וביעילות, ייזנחו לטובת אתרים נוחים ונגישים יותר. מעבר לעובדה שהמשתמשים יעריכו חוויית שימוש טובה, גם האלגוריתם של גוגל יידע להעריך את המאמץ הזה.
הבוטים שסורקים את האתר שלך עבור מנועי החיפוש פועלים באופן מיטבי כשהיררכיית האתר מסודרת וכשהתוכן שלך קצר, נוח לקריאה ומסודר באופן מובנה. גם אופטימיזציה של האתר שלך לגלישה בניידים יכולה לשפר את הדירוג שלך באופן משמעותי ולהזניק את שיעור ההמרה שלך. בהתחשב בעובדה שמעל ל-80% מהעסקאות שמתבצעות ברשת נעשות דרך ניידים, זה לא אמור להפתיע אותנו.