הכנסות שיא לתורפז בשנת 2021 שצמחו בכ- 61.8% והסתכמו לסך של כ- 85.3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ- 52.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות גדלו הודות לתרומת הרכישות שהושלמו בשנת 2020 ובשנת 2021 וכן מצמיחה אורגנית מנוטרלת מטבעות של כ- 18.6%.
הרווח הגולמי של תורפז זינק לשיא בשנת 2021 והסתכם בכ-34.7 מיליון דולר (כ- 40.6% מהמכירות), גידול של כ-59.1%, לעומת כ-21.8 מיליון דולר (כ- 41.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נובע מעלייה במכירות החברה בעולם ומהשלמת רכישות שהושלמו ב- 2020 ובשנת 2021 וכן ממינוף הסינרגיה בין המגזרים והחברות. למרות אתגרי השוק ועליית מחירי חומרי הגלם וההובלה, שמרה החברה על רווחיות גולמית של מעל 40%.
הקיטון הקל שנרשם בשיעור ברווחיות הגולמית נבע מהגידול החד במכירות מגזר הטעמים אשר רווחיותו לתקופת הדוח נמוכה ביחס לשאר מגזרי הפעילות של החברה והושפע מאיחוד תוצאותיה של SDA החל ברבעון הרביעי של שנת 2020. SDA החלה בתוכנית לטיוב קווי מוצריה, פעולות להתייעלות תפעולית, אשר צפויות להוביל לשיפור ברווחיות התפעולית במהלך הרבעונים הבאים.
הרווח התפעולי רשם שיא בשנת 2021 וצמח ב-57.5% והסתכם בשיא של 16 מיליון דולר (כ -18.8% מסך ההכנסות), לעומת כ- 10.2 מיליון דולר (כ- 19.3% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות ההנהלה וכלליות נובע מרכישות שהושלמו בחציון השני בשנת 2021, מגיוס צוות ניהולי וחיזוק מטה החברה וזאת לצורך תמיכה באסטרטגית הצמיחה המשולבת של קבוצת תורפז.
הרווח הנקי רשם שיא בשנת 2021 וצמח ב-57% והסתכם לסך של כ- 12.8 מיליון דולר (כ- 15% מההכנסות ) , לעומת כ- 8.1 מיליון דולר (כ-15.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.
ה- EBITDA המתואם של תורפז צמח ב-46% בשנת 2021 והסתכם בשיא של כ-20.5 מיליון דולר (כ- 24% מסך המכירות), לעומת 14 מיליון דולר (כ- 26.6% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים נטו של החברה נכון ליום 31 בדצמבר הייתה כ- 55.9 מיליון דולר ותזרים החברה מפעילות שוטפת הסתכם לסך של כ- 12.3 מיליון דולר בשנת 2021.
דירקטוריון החברה שמח לבשר כי אישר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות של החברה בסך של 3.86 מיליון דולר המהווה כ- 30% מהרווח הנקי לשנת 2021. סכום הדיבידנד למניה הוא בסך של 3.86 סנט למניה (12.6 אגורות) . היום הקובע יחול ביום 23 למרץ, 2022 (בהתאם להוראות הבורסה היום הקובע יהווה גם את יום "האקס") וסכום הדיבידנד יעמוד לתשלום ביום 31 למרץ, 2022.
תוצאות מגזרי הפעילות:
תחום פעילות הריחות צמח ב-28.3% בהכנסות שהסתכמו לשיא של כ- 19.4 מיליון דולר בשנת 2021, בהשוואה להכנסות של כ-15.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות תחום פעילות הריחות נובע בעיקרו מצמיחה אורגנית מנוטרלת השפעת מטבעות בשיעור של כ-22.7%. הרווח התפעולי בתחום פעילות הריחות צמח ב-34.5% והסתכם בשיא של כ- 6.8 מיליון דולר בשנת 2021 (כ-35.0% מהמכירות).לעומת סך של כ- 5.1 מיליון דולר בשנת 2020 (כ-33.4% מהמכירות).
תחום פעילות הטעמים רשם זינוק בהכנסות בשיעור של 242.6% שהסתכמו לשיא של כ-33.3 מיליון דולר בשנת 2021, בהשוואה להכנסות של כ-9.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול החד בהכנסות תחום פעילות הטעמים נובע מהשלמת רכישות בשנת 2021 ובשנת 2020 וכן מצמיחה אורגנית מנוטרלת השפעת מטבעות בשיעור של 17.9%. הרווח התפעולי בתחום פעילות הטעמים צמח בכ- 173.2% והסתכם לסך 2.5 מיליון דולר בשנת 2021 (כ-7.6% מהמכירות), לעומת סך של 0.9 מיליון דולר בשנת 2020 (כ-9.5% מהמכירות). שיעור הרווחיות בתקופה הושפעה מאיחוד תוצאות פעילות SDA החל מהרבעון הרביעי לשנת 2020, וזאת מכיוון שהרווחיות התפעולית של SDA הינה נמוכה נכון להיום ביחס לרווחיות החברה. החברה החלה בתוכנית לטיוב קווי מוצריה, פעולות להתייעלות תפעולית, כל אלו צפויות להוביל לשיפור ברווחיות תפעולית במהלך הרבעונים הבאים.
ההכנסות בתחום חומרי הביניים לתעשיית הפארמה נבעו מצמיחה אורגנית מנוטרלת מטבע בשיעור של כ- 46.9% והסתכמו לשיא של כ -20.9 מיליון דולר בשת 2021, בהשוואה להכנסות של כ-14.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתחום חומרי הביניים לתעשיית הפארמה גדל ב- 91.8% והסתכם בשיא של כ- 6.6 מיליון דולר בשנת 2021 (כ- 31.7% מהמכירות), לעומת 3.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ- 24.3% מהמכירות).
ההכנסות בתחום חומרי הגלם הייחודיים הסתכמו בכ-11.7 מיליון דולר בשנת 2021, בהשוואה להכנסות של כ- 13.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות תחום חומרי הגלם הייחודיים נובע משינוי בתמהיל המכירות והעדפת מוצרים בעלי רווחיות גבוהה יותר. הרווחהתפעולי בתחום חומרי הגלם הייחודיים בעולם הסתכם בכ- 3.3 מיליון דולר בשנת 2021 (כ- 28.3% מהמכירות) לעומת כ- 3.1 מיליון דולר בשנת 2020 (כ- 22.6% מהמכירות). הגידול החד בשיעור הרווח התפעולי בתחום חומרי הגלם הייחודיים נובע משינוי בתמהיל המכירות והפחתת מכירות של מוצרים ברווחיות נמוכה אשר הובילו לשיפור הרווח והרווחיות.