ערן וולף, לשעבר מנכ"ל מימון ישיר<br>קרדיט: יח"צ
ערן וולף, לשעבר מנכ"ל מימון ישיר קרדיט: יח"צ

בשנת 2021 צמחו הכנסותיה של החברה בכ- 60.3% והסתכמו לכ- 760.1 מיליון ש"ח לעומת כ- 474.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד( קורונה). העלייה בהכנסות נובעת מגידול בתיק ההלוואות הממוצע המוחזק ע"י החברה לצד גידול בריבית הממוצעת על תיק ההלוואות ועליית המדד. בנוסף לכך צמחו ההכנסות הודות לעלייה ברווחיות עסקאות ההמחאה של תיקי הלוואות של החברה לגופים שונים וירידה בריביות ההיוון המשמשות לאמידת שוויו ההוגן של תיק ההלוואות המיועד למימוש. הכנסות החברה צמחו ברבעון הרביעי לשנת 2021 בכ- 28% והסתכמו לכ-177.3 מיליון ש"ח לעומת כ-138.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד בזכות גידול בהיקף תיק האשראי.

 

בשנת 2021 הסתכמו הוצאות המימון נטו לכ- 89 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 44.3 מיליון ש"ח. הגידול בהוצאות המימון נבע מעליית המדד ומגידול בהיקף האשראי צמוד המדד, בנטרול עליית המדד החריגה, חל שיפור בתקופת הדוח בהוצאות המימון הריאליות. הוצאות המימון נטו של החברה הסתכמו ברבעון הרביעי לשנת 2021 בכ-15.4 מיליון ש"ח לעומת כ-13.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 

בשנת 2021 זינק הרווח הנקי מעל לפי 2 והסתכם לכ 181.3 מיליון ש"ח לעומת כ- 70.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד (שנת קורונה). העלייה ברווח הנקי נובעת בעיקר מהסיבות שצוינו לעיל. הגידול ברווח הנקי קוזז בחלקו מעליה בהוצאות המימון עקב גידול התיק וכן גידול בהוצאות שיווק והנהלה וכלליות כאשר בתקופה המקבילה אשתקד מצבת העובדים הייתה נמוכה ביחס לתקופת הדוח בעקבות משבר הקורונה. הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2021 הסתכם לכ-34.7 מיליון ש"ח לעומת כ-34.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הושפע מגידול בהיקף ההכנסות שקוזז ע"י הגידול בתיק ההלוואות המוחזק לפדיון, מעליה בהוצאות הנהלה וכלליות בעיקר עקב גידול במצבת העובדים ומגידול בהוצאות השיווק.

 

הוצאות הפסדי אשראי בשנת 2021 הצטמצמו לכ- 53.9 מיליון ש"ח לעומת כ- 75.1 מיליון ש"ח בשנת 2020. הירידה בהוצאות נובעת משינוי תמהיל המוצרים, שיפורים טכנולוגיים בפעילות הגבייה והשירות ושיפור כללי במוסר התשלומים במשק. ברבעון הרביעי הסתכמו הוצאות הפסדי אשראי בכ-10.6 מיליון ש"ח לעומת כ-7.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 

בשנת 2021 הסתכם נזק האשראי המשוקלל לכ-1.52% לעומת כ- 2.2% בשנת 2020. נזק האשראי המשוקלל ברבעון הרביעי הסתכם ב-1.11% לעומת כ-0.88% ברבעון המקביל אשתקד.

 

נכון ליום 31 בדצמבר, 2021 יתרת תיק ההלוואות שהעמידה ושיווקה החברה הסתכם בכ-9.1 מיליארד ש"ח (כולל תיק הלוואות שהומחה ו/או שווק עבור צדדים שלישיים) לעומת כ-8.2 מיליארד ש"ח ליום 31 בדצמבר 2020. ברבעון הרביעי של שנת 2021 בוצעה עסקת המחאה בהיקף של כ-582 מיליון ש"ח כאשר לאחר תאריך הדוח בוצעו שתי עסקאות המחאה נוספות בהיקף של כ- 458 מיליון ש"ח. קיימת ירידה בשיעור עסקאות ההמחאה מההלוואות שהועמדו על ידי החברה בזכות יחסי המינוף הגבוהים של החברה אשר מאפשרים לה להשאיר תיק הלוואות גבוה יותר על המאזן וכתוצאה מכך לשפר את הרווחיות בטווח הארוך.

תיק האשראי של מימון ישיר שלא הומחה לצדדים שלישיים נכון ליום 31 בדצמבר 2021 הסתכם בכ-3.9 מיליארד לעומת כ-3.5 מיליארד ש"ח בתאריך 30 בספטמבר 2021 וכ- 2.7  מיליארד ש"ח נכון ל-31 בדצמבר 2020.

 

ההון העצמי של החברה נכון ליום 31.12.2021 הסתכם לכ-956 מיליון ש"ח לעומת כ-679.1 מיליון ש"ח נכון ליום 31 בדצמבר, 2020. הגידול נובע מהרווח בשנת 2021 בסך של כ-181 מיליון ש"ח, מהנפקת מניות נוספת לציבור בהיקף של כ- 149 מיליון ש"ח, ממימוש כתבי אופציות בסך של כ-9 מיליון ש"ח והענקת אופציות לעובדי החברה בסך של כ-9 מיליון ש"ח. ההון העצמי קוזז בחלקו מחלוקת דיבידנד בהיקף של כ- 72 מיליון ש"ח. האיתנות הפיננסית הגבוהה של החברה מאפשרת לחברה להגדיל משמעותית את תיק האשראי על בסיס ההון הקיים.

 

בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד, מדווחת החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ- 32.5 מיליון ש"ח אשר ישולם בחודש אפריל, 2022.

 

בחודש נובמבר הודיעה החברה כי תחל לפעול בתחום הלוואות מגובות נדל"ן למגורים (משכנתאות) בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה לשנים הבאות.

 

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר, מסר: "אנו מסכמים שנת שיא בתוצאות החברה ורבעון חזק. המשכנו ביישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה כפי שניתן לראות בגידול בהיקף ההלוואות שהועמדו, בהיקף תיק ההלוואות המוחזק על ידי החברה ובזינוק ברווח הנקי. התוצאות הטובות הושפעו בין השאר מביקושים חזקים לכלי רכב והלוואות רכב, ומשיפור בריבית ההיוון של תיקי ההלוואות של החברה אשר הומחו לצדדים שלישיים. יחסי המינוף הנמוכים של החברה מאפשרים לנו להשאיר תיק הלוואות בהיקף גבוה יותר על המאזן ולהפחית את שיעור עסקאות ההמחאה מההכנסות וכך לשפר את הרווחיות. פעילות הקארסטוק ממשיכה לגדול ולאחרונה השלמנו את רכישת מגזין "אוטו". אנו פועלים להקמת "מרקט פלייס" משמעותי שיכלול מידע רחב בתחום הרכב ויהווה מוקד משיכה למחפשים רכב חדש ומשומש. נמשיך לפעול ליישום התוכנית האסטרטגית שלנו הכוללת המשך גידול בהעמדת הלוואות הרכב וכן כניסה משמעותית לתחום המשכנתאות בשנים הבאות."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש