קרדיט: istockphoto
קרדיט: istockphoto

בעלי מקצוע רבים כבר השכילו להבין שהדרך הבטוחה ביותר להתגונן מפני תביעה היא באמצעות רכישת ביטוח אחריות מקצועית. עם זאת, חשוב לדעת שהביטוח מכסים רק כמה היבטים בסיסיים בלבד, ושאם אתם רוצים באמת לעבוד בלי דאגות, כדאי לברר אילו הרחבות רלבנטיות לתחום עיסוקכם.

 

בעידן תביעות הרשלנות חשוב להיות מוגנים

תביעות רשלנות הן לא עניין חדש. אלא שאם בעבר הן היו נפוצות בעיקר בתחום הרפואה ונדיר יחסית בתחומים אחרים, הרי שכיום אין בעל מקצוע אחד שנותר מוגן. האמת היא פשוטה: יותר ויותר אנשים נוטים להגיש תביעת רשלנות ללא חשש ומחשבה. יתכן והתביעה מוצדקת, ויתכן שלא. אבל כך או כך אותו בעל מקצוע שיצטרך להתמודד מולה, בכל מקרה יצטרך להוציא הרבה מאוד כסף על הגנה משפטית, ולכן חשוב שיהיה לכם לפחות ביטוח אחריות מקצועית בסיסי, כזה שמכסה הן את הוצאות המשפט והן את תשלום הפיצויים, במידה ותידרשו לשלם אותו.

 

מדוע צריך בעצם הרחבות לביטוח אחריות מקצועית?

כיום קיימת מגמה של התאמה המוצר ללקוח, וכך גם בעולם הביטוח. מן הסתם ביטוח רשלנות רפואית שדרוש למי שעוסק בהנדסה או באדירכלות לא יהיה בהכרח תואם את צורכיו של מי שמציע שירותי רפואה משלימים, טכנאי מיזוג אוויר או קוסמטיקאית. מתוך הנחה זו חברות הביטוח החליטו שכדי להתאים את הפוליסה לכל בעל עסק, היא תציע רשימה ארוכה של הרחבות לביטוח אחריות מקצועית, וכל בעל עסק יוכל להוסיף את ההרחבות הרלבנטיות לפוליסה, בהתאם לצורכיו הייחודיים.

 

כיצד ניתן להרחיב את הפוליסה כדי להגן עליכם טוב יותר?

ישנן הרחבות רבות שחברות הביטוח מציאות, ומאחר והיריעה קצרה, נזכיר את החשובות שבהן:

  1. כיסוי בחו"ל - אם יש לכם עסק שמייצא או מייבא מוצרים, מופיע בכנסים ובתערוכות בינלאומיות וכדומה – חשוב לוודא שקיימת הרחבת כיסוי מחוץ לגבולות ישראל.
  2. כיסוי תביעות שיימינג – במקרה של תביעות בגין לשון הרע, הוצאת דיבה או השמצה, תקבלו כיסוי מחברת הביטוח הודות להרחבה זו.
  3. המשך כיסוי גם בהפסקת פעילות – אם מסיבה כלשהי החלטתם להפסיק את פעילות העסק, עדיין אתם חשופים לתביעות עקב אירועי-עבר. הכיסוי יגן עליכם מפני תביעות כאלה.
  4. כיסוי תקופת גילוי מאוחרת – אם החלטתם לא לחדש את הפוליסה (למעט מצב שבו הפסקתם פשוט לשלם), הכיסוי הזה ימשיך לכסות מקרים שהתרחשו בזמן שהפוליסה היתה תקפה, למשך מספר חודשים נוספים.
  5. כיסוי חובת סודיות – אם הגישו נגדכם תביעה בגין הפרת חובת סודיות בתום לב, חברת הביטוח תכסה אתכם.
  6. אי יושר עובדים – אם אחד מהעובדים שלכם סרח, הביטוח מכסה אתכם (ולא את העובד). שימו לב שהרחבה זו אינה תקפה לגבי בעלים / שותפים / קבלנים ו/או קבלני משנה.
  7. כיסוי למקרים בהם נגרם נזק עקב פגיעה בפרטיות, אובדן מסמכים ו/או חריגה מסמכות – למעשה מדובר ב- 3 הרחבות, שנועדו לכסות אתכם במצבים אלה, כל עוד בוצעו בתום לב.
  8. פגיעה באוטונומיה – הרחבה חשובה שנועדה להגן על אנשי הרפואה שביניכם, במקרה של תביעת רשלנות שהוגשה עקב פגיעה באוטונומיה, עקב מצבים שבהם לא נמסר מלוא המידה או לא התקבלה הסכמתו של התובע.

איך לדעת אילו הרחבות אתם צריכים לפוליסה?

ביטוח אחריות מקצועית עם הרחבות מתאימות יכול לעזור לכם באופן משמעותי במקרים שבהם מוגשת נגדכם תביעת רשלנות. חשוב לשבת עם סוכן ביטוח מקצועי שיוכל להתאים לכם כיסוי נכון ואיכותי, למען השקט הנפשי שלכם.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש