נכתב ע"י בית ההשקעות ProxiBit
המונח מטא-וורס מתאר את "השלב הבא" בהתפתחות רשת האינטרנט - כגרסה תלת מימדית של העולם האינטרנטי, התפתחות זו תהיה מורכבת מעולמות וירטואליים תלת-ממדיים המתמקדים בחיבור חברתי. בתוך זה האלמנטים אליהם מקובל לשייך את המטא-וורס הם: ועידות וידאו, מדיה חברתית, כלים למציאות מדומה, משחקים חברתיים רבי-משתתפים ומטבעות דיגיטליים מבוססי בלוקצ’יין כמנוע לפלטפורמות השונות.
בדוח מדגישים כי ההוצאה השנתית על נכסים דיגיטליים כבר מוערכת ב 54 מיליארד דולר וצפויה לגדול בקביעות.הדו"ח מציין שהמחיר הממוצע של קרקע וירטואלית הוכפל מ-6,000 דולר ל-12,000 דולר בפחות מחצי שנה וחוזה כי הוצאות הפרסום בפלטפורמה יגיעו ל-18.4 מיליארד דולר בשנה עד 2027. התרחבות המטא-וורס ללא ספק מעניינת חברות גדולות רבות – אדידס כבר הוציאה קולקציית NFT וגם היא וגם נייקי מתכננות להשיק את בגדים ושורת מוצרים לעולם הוירטואלי בצורת NFT. במאי 2021 מותג העל GUCCI שיתף פעולה עם פלטפורמת מטא-וורס אחרת בשם Roblox להעלאת המודעות למותג.
בטרקלין של JP-Morgan הוצמדו פנוי של יו"ר ומנכ"ל הבנק - ג’יימי דיימון שבאופן אירוני היה ממובילי ההתנגדות לרעיון המטבעות הדיגיטליים אך עכשיו נראה שתמיכתו ברורה. הבנק מציע ללקוחותיו בין היתר חשיפה למטבעות דיגיטליים בדרכים שונות.