נכתב ע"י בית ההשקעות ProxiBit

המונח מטא-וורס מתאר את "השלב הבא" בהתפתחות רשת האינטרנט - כגרסה תלת מימדית של העולם האינטרנטי, התפתחות זו תהיה מורכבת מעולמות וירטואליים תלת-ממדיים המתמקדים בחיבור חברתי. בתוך זה האלמנטים אליהם מקובל לשייך את המטא-וורס הם: ועידות וידאו, מדיה חברתית, כלים למציאות מדומה, משחקים חברתיים רבי-משתתפים ומטבעות דיגיטליים מבוססי בלוקצ’יין כמנוע לפלטפורמות השונות.

 

בדוח מדגישים כי ההוצאה השנתית על נכסים דיגיטליים כבר מוערכת ב 54 מיליארד דולר וצפויה לגדול בקביעות.הדו"ח מציין שהמחיר הממוצע של קרקע וירטואלית הוכפל מ-6,000 דולר ל-12,000 דולר בפחות מחצי שנה וחוזה כי הוצאות הפרסום בפלטפורמה יגיעו ל-18.4 מיליארד דולר בשנה עד 2027. התרחבות המטא-וורס ללא ספק מעניינת חברות גדולות רבות – אדידס כבר הוציאה קולקציית NFT וגם היא וגם נייקי מתכננות להשיק את בגדים ושורת מוצרים לעולם הוירטואלי בצורת NFT. במאי 2021 מותג העל GUCCI שיתף פעולה עם פלטפורמת מטא-וורס אחרת בשם Roblox להעלאת המודעות למותג.

בטרקלין של JP-Morgan הוצמדו פנוי של יו"ר ומנכ"ל הבנק - ג’יימי דיימון שבאופן אירוני היה ממובילי ההתנגדות לרעיון המטבעות הדיגיטליים אך עכשיו נראה שתמיכתו ברורה. הבנק מציע ללקוחותיו בין היתר חשיפה למטבעות דיגיטליים בדרכים שונות.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש