הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.8 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-3.9 מיליארד ש"ח אשתקד, המהווים קיטון של כ-3.6%, המיוחס בעיקרו להיחלשות השפעת משבר הקורונה במגזר קמעונאות המזון.
המכירות בסניפים זהים קמעונאות מזון: רצפת מכירה ואונליין קטנו בשיעור של כ-6.2% ברבעון השלישי, לעומת התקופות המקבילות אשתקד עם חזרת המשק לשגרה בצל הקורונה.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-1,025 מיליון ש"ח, המהווים כ-27.0% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-1,029 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.1% מסך ההכנסות. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקרו משיפור בתנאי הסחר ומהתייעלות תפעולית.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-186 מיליון ש"ח, המהווים כ-4.9% מסך ההכנסות לעומת 180 מיליון ש"ח שהיוו כ-4.6% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-82 מיליון ש"ח המהווים כ-2.2% מההכנסות ברבעון, בהשוואה לכ-97 מיליון ש"ח שהיוו כ-2.5% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקר, מביטול הפרשה בסך כ-10 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד בגין נכס אותו החברה חוכרת בנתניה, גידול בהוצאות המימון ותחילת פעילות הארנק הדיגיטלי PayBox.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל בכ-10% לכ-293 מיליון ש"ח (2.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-267 מיליון ש"ח (2.4% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד). הגידול ברווח הנקי נובע מגידול בהיקפי הפעילות של החברה.
ה-EBITDA לרבעון הסתכמה בכ-399 מיליון ש"ח, המהווים כ-10.5% מסך הכנסות החברה בהשוואה לכ-376 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד שהיוו כ-9.5% מסך הכנסות החברה אשתקד.
מכירות החברה באמצעות שופרסל אונליין הגיעו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 לכ-19.9% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-19.4% בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי מכירות החברה באמצעות שופרסל אונליין הגיעו לכ-18.7% מכלל קמעונאות המזון, לעומת כ-20.8% ברבעון המקביל אשתקד קיטון הנובע ממחסור בכח אדם בעקבות משבר הקורונה.
מגזר Be ממשיך לשפר משמעותית את תוצאותיו: ההכנסות גדלו ברבעון האחרון ב-25.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב- 270 מיליון ש"ח. המכירות בסניפים הזהים ברשת Be גדלו בכ-15.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-3 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
נתח מכירות המותג הפרטי ברבעון האחרון עמד על כ-26.0% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:
"אנו מציגים תוצאות טובות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021, בהתאם לתכניות האסטרטגיות שהצבנו לעצמנו.
לקבוצת שופרסל מגוון רחב של שירותים ומוצרים, תשתיות לוגיסטיות וטכנולוגיות מובילות, מערך אונליין איתן ויציב, הון אנושי מקצועי ופעילויות עסקיות מגוונות, לרבות בתחומי הפארם, העסקים (B2B), הפיננסים והנדל"ן המהוות פוטנציאל צמיחה משמעותי.
אנו ממשיכים להוביל את שוק הקמעונאות בישראל, ונמשיך לבצע מהלכים אסטרטגיים והשקעות נוספות במטרה לשמר מעמד זה בהתאם למציאות המשתנה".