צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה<br>קרדיט: יח"צ
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה קרדיט: יח"צ

אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת בארבעה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים, השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים , השלישי – פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן, הרביעי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה.

החברה מדווחת על הכנסו הרבעון השלישי:

 

 

הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת2021 צמחו בשיעור של כ-110%  לכ-1.56 מיליארד שקל, לעומת כ-741.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-830 מיליון שקל, בקיזוז קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת וקיטון בתחומים של  סחר מותגים, מיזוג אוויר  בישראל וקמעונאות חשמל בעקבות עיתוי חגי תשרי אשר חלו השנה ברבעון השלישי בחודש ספטמבר, בעוד שאשתקד חלק מתקופת החגים חלה בחודש אוקטובר.

 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2021 עלה בכ-140% לכ-445.3 מיליון שקל (כ-28.6% מההכנסות), לעומת כ-184.3 מיליון שקל (כ-24.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.

 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2021 עלה בכ-41% לכ-76.1 מיליון שקל, לעומת כ-53.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-35.7 מיליון שקל לרווח התפעולי. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.

 

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 טיפס בכ-47% לכ-61.1 מיליון שקל, לעומת כ-41.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 עמד על כ-61.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-219.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח בסך כ-177.7 ממכירת חברת גולן טלקום.

 

ה-EBITDAשל החברה ברבעון השלישי של שנת2021 הוכפל לכ-147 מיליון שקל, לעומת כ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

ההון העצמי של החברה, ליום ה-30 בספטמבר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

 

תוצאות המגזרים

 

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכמו בכ-320 מיליון שקל, לעומת כ-349.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע ממכירה בתחילת הרבעון השני של 2021 של החברה הנכדה בצרפת שפעלה בתחום המזגנים.  

הרווח במגזר זה ברבעון הסתכם בכ-31.6 מיליון שקל (כ-9.9% מהמכירות במגזר), לעומת כ-34.3 מיליון שקל (כ-9.8% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.

 

מכירות המגזר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-6.5% לכ-959.9 מיליון שקל, לעומת כ-901.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בתחום פעילות המזגנים בישראל ומגידול בתחום סחר מותגים.

הרווח המגזרי בתקופה עלה בכ-16.7% לכ-96 מיליון שקל (כ-10% מהמכירות במגזר), לעומת כ-82.3 מיליון שקל (כ-9.1% מהכנסות המגזר) בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור נבע בעיקר כתוצאה מגידול במכירות ומשיפור ברווח הגולמי.

 

במגזר קמעונאות חשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, עלו המכירות ברבעון השלישי של 2021 בכ-8.3% לכ-471.4 מיליון שקל לעומת כ-435.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ברבעון השני של שנת 2021. 

הרווח המגזרי ברבעון השלישי הסתכם בכ-24.8 מיליון שקל (כ-5.3% מהמכירות במגזר), לעומת כ-28.4 מיליון שקל (כ-6.5% מהמכירות במגזר).

 

המכירות של המגזר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-21.8% לכ-1.29 מיליארד שקל לעומת כ-1.06 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע מפתיחת 12 סניפים חדשים בתקופה, מכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ומשיפור במכירות חנויות זהות. 

הרווח המגזרי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה בכ-11.7% לכ-61.8 מיליון שקל (כ-4.8% מהמכירות במגזר), לעומת כ-55.3 מיליון שקל (כ-5.2% מהמכירות במגזר) בתקופה המקבילה אשתקד.

 

במגזר קמעונאות מזון, מפעילה החברה את קבוצת יינות ביתן ומאחדת אותה בתוצאותיה הכספיות החל מה-27 במאי 2021, מחזור המכירות ברבעון השלישי הסתכם בכ-760 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-31.3 מיליון שקל.

 

במגזר נדל"ן להשקעה, נרשמו ברבעון השלישי הכנסות בסך של כ-3 מיליון שקל ורווח מגזרי בסך של כ-1.4 מיליון שקל.

ההכנסות שנרשמו בתקופה של תשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו על כ-9 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-59.9 מיליון שקל. הגידול ברווח המגזרי נבע בעיקר מרווח משערוך של הנדל"ן להשקעה בעקבות החתימה על ההסכם עם קרן ריאליטי במסגרתו מכרה החברה לקרן ריאליטי מחצית (50%) מזכויות הבעלות של החברה בנדל"ן להשקעה.

 

 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "במהלך הרבעון המשכנו לפעול באינטנסיביות לחיזוק ולהרחבת מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה מובילה בתחום הצרכנות והקמעונאות בישראל, כחברה יעילה, גמישה, בעלת יתרונות רבים לגודל, הממוקדת בתחומי פעילותה.

אנו מציגים ברבעון השלישי גידול חד בהכנסות וברווח הנקי מפעילויות נמשכות, בין היתר בהשפעת האיחוד לראשונה של תוצאות קבוצת יינות ביתן. רבעון זה גם הושפע באופן ניכר ממיעוט ימי פעילות בחודש ספטמבר בשל עיתוי חגי תשרי השנה, כך שחלק ניכר מהפעילות של חודש ספטמבר אמורה לבוא לידי ביטוי השנה בחודש אוקטובר.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש