חברת סקודיקס שעוסקת בפיתוח, שיווק ומכירה של מכונות דפוס דיגיטליות להשבחת דפוס, מפרסמת היום תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של 2021, לפיהן הכנסות החברה גדלו ב-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-6.2 מיליון דולר.
עד היום הציגה החברה מכירות מצטברות של כ-200 מיליון דולר, והתקינה כ-385 מערכות שפיתחה, הצורכות דיו ושירותים על בסיס קבוע. לסקודיקס תיק פטנטים עם 41 פטנטים רשומים ו-3 בשלבי הגשה.
בחודש יולי 2021 גייסה החברה 62 מיליון ש"ח בהנפקה ראשונית בבורסת תל אביב לפי שווי של 190 מיליון ש"ח, אולם מאז איבדה קרוב ל-50% מערכה וכיום היא נסחרת בשווי של כ-98 מיליון ש"ח בלבד.
החל מ 2021 החברה אימצה אסטרטגיה חדשה של חדירה לשוק נוסף שנמצא בצמיחה מהירה – שוק יצרני האריזות. לצורך כך פותח והושק קו מוצרים חדש שמותאם במיוחד לפלח שוק זה. החברה מאמינה ששוק יצרני האריזות יאפשר לה להגדיל באופן משמעותי את צריכת הדיו ואת הרווחיות במכירות מכונות.
השקת קו מוצרים זה יצרה ביקוש אצל יצרני האריזות והחברה נערכת בימים אלה להגדלת כושר הייצור במטרה לענות על דרישות השוק. התקנות ראשונות של המוצרים החדשים החלו ברבעון השלישי של 2021 בארה"ב ובגרמניה.
על פי הנתונים המקדמיים שמפרסמת היום החברה, היקף ההכנסות ממכירות ברבעון השלישי מוערך כאמור בכ – 6.2 מיליון דולר, לעומת 5 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, ומייצג גידול של 24%. בהכנסות מדיו ומשירות חל גידול של 15% לעומת התקופה המקבילה.
מתחילת השנה הכנסות החברה ממכירות הסתכמו ב-15 מיליון דולר, לעומת 12.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-18%. בתחום הדיו והשירות נרשמה מתחילת השנה עליה של 26% מ-5 מיליון דולר בשנה שעברה ל-6.3 מיליון דולר מתחילת 2021.
החברה לא מפרסמת תוצאות הקשורות לשורה התחתונה, ובשלב זה לא מדווחת אם היא מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד או ברווח. עד כה נסחרת החברה במכפיל הפסד כאשר את המחצית הראשונה של השנה סיימה בהפסד של כ-3 מיליון דולר, אם כי מדובר בצמצום של ההפסדים שהסתכמו במחצית הראשונה של 2020 בכ-5 מיליון דולר.