משרד הכלכלה: סל המוצרים של רמי לוי היה הזול ביותר בספטמבר

אלונית היתה הרשת היקרה ביותר בספטמבר שבה עלה הסל הבסיסי 1133 ש"ח; הפער בין הסל שהיא מציעה לזה של רמי לוי עומד על 332 ש"ח

חדשות ספונסר 19/10/2021 14:22

א+א-

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים מדי חודש את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות. בסל הבסיסי נכללים 68 מוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה ביניהם לחם, בשר, מורי חלב, פירות וירקות ומוצרי טואטליקה וניקיון.

 

על פי נתוני חודש ספטמבר, המתפרסמים היום, העלות הממוצעת של הסל הבסיסי עמדה על 936 ש"ח, עליה של 13 ש"ח ביחס למחיר הסל הממוצע בחודש אוגוסט, כאשר מרבית הרשתות הציגו עלייה במחיר הסל.

 

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות: "מחירי הסל מציגים עליה ביחס לחודש קודם הנובעת מסיום מבצעי חגי תשרי. קיימים פערים משמעותיים במחיר הסל בין הרשתות ואנו קוראים לצרכנים לבדוק ולהשוות מחירים".

 

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש ספטמבר היא "מיני סופר אלונית" שעלות הסל הנבדק בה עומדת על 1,133 ₪. הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר היא רמי לוי באינטרנט, ועלות הסל ברשת זו עמדה על 801 ש"ח בלבד.

 

פער המחירים בין הרשת היקרה ביותר לזולה ביותר בחודש ספטמבר עומדת על 41% שהם 332 ש"ח. בין הרשתות הזולות, בהן מחיר הסל לא עלה על 860 ש"ח נמצאות גם מגה מרקט, יינות ביתן, יוחננוף וויקטורי. בצד היקר של הסל הבסיסי נמצאות מלבד אלונית גם am:pm, פרש מרקט וסטופ מרקט, בכולן עלות הסלעומדת על יותר מ-1000 ש"ח.

 

ברשתות הדיסקאונט פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על 13% שהם 105 ש"ח. הסל הזול ביותר גם ברשתות אלה היה ברמי לוי והיקר ביותר ברשת "שוק מהדרין" בה הגיעה עלות הסל ל-929 ש"ח.

 

ברשתות המוכרות את המוצרים באינטרנט בצורה מקוונת, עלות הסל הממוצעת עומדת על 905 ₪. הפער בין הרשת היקרה ביותר – טיב טעם אונליין, לזולה ביותר – רמי לוי באינטרנט, עומד על כ- 20% שהם 161 ₪ .

 

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הרשתות טיב טעם בסיטי וסופר אלונית הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 8% (85 ₪), ו-7% (77 ₪) בהתאמה. הרשתות שופרסל אונליין ו-ויקטורי הציגו את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 4% (33-36 ₪ ).

 

82% מהרשתות הציגו עליית מחירים ביחס לחודש הקודם. הרשת ביתן מרקט הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 7% (60 ₪). הרשת מגה אונליין הציגה את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 2% (21 ₪). עליות אלו מתאימות למגמה של עליית מחירים לאחר סיום מבצעי חגי תשרי, כפי שנצפה מדי שנה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה