פריון נטוורק הדואלית, הודיעה היום על התרחבות בתחום תכני הוידאו באמצעות רכישת חברת וידאזו (Vidazoo) תמורת עד 93.5 מיליון דולר. הרכישה כוללת תשלום של 35 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה עבור כל מניות וידאזו, וסכום נוסף של עד 58.5 מיליון דולר שישולם עד סוף 2023 בכפוף לעמידה ביעדי EBITDA.
החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאתרי תוכן ליהנות מהכנסות באמצעות כלים ליצירת תכני וידאו. הפתרון של וידאזו כולל 3 יכולות בעלות יתרון תחרותי: נגן וידאו אונליין המשלב שרת פרסומות המתאים לכל סוגי הפורמטים והמכשירים, אלגוריתם לניהול פרסום ממוקד ויעיל המבוסס על מדדי ביצוע, הצפוי להשתלב בפתרונות הפרסום של פריון וזירת מסחר לתכני וידאו המקושרת למגוון ספקי תוכן וליותר מ-20 פלטפורמות פרוגרמטיות, הצפויה להתרחב עם הוספת לקוחותיה ושותפיה של פריון.
וידאזו הוקמה ב-2014 על-ידי דניאל סליבקין, גל דגן ורומן סויצ’ר, ומשרדיה ממוקמים בת"א. על פי הנתונים שמוסרת פריון, הכנסות החברה בשנת 2021 צפויות להגיע לכ-45 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 31.9 מיליון דולר ב-2020, גידול של 41%. בשורת הרווח, היא סיימה את 2020 עם EBITDA מתואם של 4.3 מיליון דולר, וצפויה לסיים את 2021 עם EBITDA מתואם של 8 מיליון דולר.
"שוק הפרסום בווידאו הוא ענק, אך מרוכז בידי מפרסמים וגופי שידור גדולים", אמר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "כמו שפלטפורמת שופיפיי מאפשרת לאלפי חנויות להתחרות מול אמזון ו-וולמארט, מאפשרת וידאזו למאות אתרי תוכן פתרון וידאו פשוט וגמיש. שילוב טכנולוגיות הווידאו שלנו עם נגן הווידאו הייחודי של וידאזו מאפשר לנו להציע פתרון מקצה לקצה לאתרי תוכן מבלי להזדקק לספקים חיצוניים, ולקשר באופן ישיר ונוח בין מפרסמים ואתרי תוכן".
מנכ"ל וידאזו, דניאל סליבקין, הוסיף: "אנו שמחים להצטרף לפריון, ולהמשיך לצמוח ולממש את החזון להגשת פלטפורמת הווידאו שלנו לכל סוגי המכשירים. פתרונות הפרסום של פריון יאפשרו לנו להציע קמפיינים יעילים ללקוחות אתרי התוכן שלנו ולענות על צורכי מפרסמי הפרימיום. מבחינה זו, מדובר בשותפה אידיאלית להרחבת פעילותנו".
פריון מסרה, כי הרכישה צפויה לתרום להכנסות ולרווח בטווח המיידי, ועדכנה את תחזיותיה ל-2021 ו-2022.כעת מעריכה החברה כי הכנסותיה ב-2021 יסתכמו ב-430-445 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-33%. זאת, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 415-430 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בכ-60% ל-52-53 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 50-51 מיליון דולר.
בנוגע ל-2022, צפויה פריון להגיע להכנסות של 545-575 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-29%. זאת, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 490-520 מיליון דולר. ואילו ה-EBITDA המתואם ב-2022 צפוי לגדול בכ-33% ל-68-72 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 59-62 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות הטראפיק צפוי לגדול ל-31% מהמחזור.
בנק ההשקעות ריימונד ג’יימס שימש כיועץ פיננסי לפריון בעסקה זו. וידאזו יוצגה בידי עוה"ד יעקב אנוך, ליאור פוליאקוב וליהיא בכר ממשרד מ.פירון ושות’.