חלל-תקשורת ספקית התקשורת הלוויינית ומפעילת צי הלוויינים עמוס, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר דוחות לרבעון השני לשנת 2021 ובו היא מציגה המשך מגמת עלייה בהכנסות והתקשרויות בחוזים חדשים בהיקף מצטבר של למעלה מ- 36 מיליון דולר.
הגידול בהכנסות נובע מחידושי חוזים לצד המשך הפעילות העסקית המכוונת לפלחי שוק באפריקה, הכוללים חברות סלולאר וטלקום, והמשך יישום השינוי לחברה מוטת שרות ושירותים נלווים לצד התקשורת הלוויינית.
חלל-תקשורת רשמה עלייה של כ-6% בהכנסות, שהסתכמו בכ-23.1 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הכנסות של כ-21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת מגידול בהכנסות בתחום פעילות 17°E (עמוס 17).
הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-4.7 מיליון דולר, לעומת כ-4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ואילו הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ- 2.2 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-0.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד הנקי ברבעון הגיע לכ-4.6 מיליוני דולר, לעומת הפסד של כ-8.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יתרת המזומנים ליום 30 ביוני 2021 הסתכמה בכ- 109 מיליון דולר. צבר ההזמנות הסתכם ל- 345 מיליון דולר, מתוכו צבר ההזמנות ללוויין עמוס 17 בנקודת שמים 17°E מסתכם ב- 44 מיליון דולר.
בסיכום, בחציון הראשון לשנת 2021 הגיעו הכנסות החברה ל-46 מיליון דולר וה- EBITDA הסתכם ב 33.5 מיליון דולר. כמו כן, נרשם גידול של כ- 9% ברווח התפעולי בחציון הראשון לכ- 5.7 מיליון דולר, בנטרול ירידת ערך בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף דיווחה החברה שההזמנות מממשלת ישראל בלוויינים עמוס 3, עמוס 4 ועמוס 7 מתחילת השנה עמדו על כ-39 מיליון דולר.
לאחרונה הודיעה החברה כי היא ממשיכה לפעול להעמקת נוכחותה ביבשת אפריקה ואף חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי והשקעה בחברת NuRAN מקנדה אשר צפוי לתרום לגידול הנמשך בתפוסה בלוויין עמוס-17.