דן מסיקה, מנכ"ל על בד קרדיט: תמיר ארט

דוחות כספיים

הירידה בביקוש למגבונים פגעה בתוצאות על בד במחצית הראשונה של 2021

ההכנסות ירדו ב-4% ועמדו על 751.4 מיליון ש"ח; הרווח הנקי הסתכם ל-42.5 מיליון ש"ח לעומת 47.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה; ה-EBITDA הסתכם ב-111 מיליון שקל שהם 15% מההכנסות

פולי טל 30/08/2021 14:26

א+א-

חברת על בד, העוסקת בייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים, מדווחת על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2021 המשקפות שמירה על רמת הכנסות של יותר מ-750 מיליון שקל, למרות ירידה בביקושים למגבוני חיטוי בהשוואה לשיא בשנת 2020.

 

ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו ב-751.4 מיליון שקל, ירידה של 4% בהשוואה להכנסות של 783.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה וגידול של 11% מול התקופה המקבילה ב-2019. הירידה בהכנסות נובעת מקיטון במכירת מגבונים וקיטון במכירות ההיגיינה הנשית.

 

מכירות החברה במחצית הראשונה של 2020 הושפעו מגידול משמעותי בביקושים למגבוני חיטוי עם תחילת מגפת הקורונה, ביקושים אלו התמתנו במחצית הראשונה של 2021 כתוצאה מהתקדמות מבצע חיסון האוכלוסייה בעולם כנגד הנגיף.

 

ההכנסות ברבעון השני של 2021 הסתכמו ב-380 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 378.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, והן כוללות הכנסות בהיקף של 38 מיליון שקל מחברת Optimal Care אשר קיזזו ירידה בהכנסות מגזר המגבונים בארה"ב ובאירופה.

 

הרכישה האסטרטגית של חברת Optimal Care הספרדית הושלמה באמצע חודש מאי ואוחדה ברבעון השני באופן חלקי בלבד. אם הייתה מתבצעת בתחילת השנה, מחזור ההכנסות המאוחד של על בד במחצית הראשונה של 2021 היה מסתכם ב-832.7 מיליון שקל והרווח הנקי המאוחד היה מסתכם ב-44.7 מיליון שקל.

 

קצב המכירות השנתי של Optimal Care ב-2021 משקף גידול של כ-20% בהשוואה לזה ב-2019, טרום הקורונה, וזאת בעוד שקצב הצמיחה הממוצע בענף בהשוואה לשנת 2019 נאמד בכ-7%. על בד מצפה כי באמצעות הרכישה תצליח להרחיב משמעותית את פעילותה במערב אירופה, בדגש על המדינות ספרד, צרפת ופורטוגל, ולייצר סינרגיות פנימיות בתחום ייצור המגבונים והתייעלות ברכש חומרי הגלם ולוגיסטיקה שישפרו את תרומת הרכישה לרווחיות החברה.

 

הרווח הגולמי במחצית הראשונה הסתכם ב-183.2 מיליון שקל, המהווים 24% מהמחזור, לעומת רווח גולמי של 189.2 מיליון שקל, 24% מהמחזור, בתקופה המקבילה. השמירה על שיעור הרווחיות הגולמית למרות הירידה בהכנסות והתייקרות בעלות חומרי גלם ולוגיסטיקה, נובעת מתמהיל המכירות ומהתייעלות תפעולית. הרווח הגולמי ברבעון השני הגיע ל-85.6 מיליון שקל, לעומת 96.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

ה-EBITDA הסתכם במחצית הראשונה של 2021 ב-111 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות, לעומת 113 מיליון שקל, 14% מסך ההכנסות, בתקופה המקבילה. ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם במחצית הראשונה של 2021 ב-111 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות, לעומת 118 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות, בתקופה המקבילה. ברבעון השני של 2021 הסתכם ה-EBITDA מפעילות נמשכת ב-49 מיליון שקל, לעומת 63 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ב-42.5 מיליון שקל, 6% מסך ההכנסות, לעומת רווח נקי של 47.3 מיליון שקל, 6% מסך ההכנסות בתקופה המקבילה. ברבעון השני של 2021 הסתכם הרווח הנקי ב-10 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 25.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הושפע, בין היתר, גם מהוצאות מימון בשל הפרשי שער חליפין ומהוצאות אחרות בהיקף של 2.3 מיליון שקל, בעיקר סביב רכישת Optimal Care.

 

מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "על בד ביצעה השנה מהלכים אסטרטגיים והשקעות שימשיכו לחזק את מעמדה העסקי והתחרותי ואת צמיחת החברה. התוצאות הכספיות במחצית הראשונה של השנה, חרף ירידה בביקושים למגבוני חיטוי וגידול משמעותי ביבוא מוצרי חיטוי בשוק האמריקאי ונוכח עלייה במחירי חומרי הגלם ובמחירי הלוגיסטיקה הימית, מעידות על הצלחת הפעולות בהן נקטנו ליעילות ייצור גבוהה במפעלי החברה ולמינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו. אנו צופים כי עם ההתאוששות בביקושים למוצרי החיטוי בחודשים הקרובים תוכל על בד להמשיך ולשפר את הרווחיות."

 

  1. מניות בכתבה
  2. על בד

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה