חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית מדווחת על תוצאות הרבעון השני של 2021. במהלך החציון האחרון השיקה הרשת 6 סניפים חדשים - בעפולה, קרית שמונה, טבריה, חדרה, תל אביב ובאר שבע, שהשפיעו לטובה על התוצאות, והיא צפויה לפתוח חנות נוספת בראשון לציון במהלך השבועות הקרובים.
הכנסות החברה ברבעון השני עלו בכ-19.5% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-894 מיליון שקל, לעומת 748 מיליון ברבעון השני אשתקד. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-4.1% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל. הגידול במכירות נובע מעלייה במכירות בחנויות הזהות, מפתיחת שש חנויות חדשות ברבעון השני וממכירות זול סטוק, אשר אוחדה מתחילת הרבעון השני, בסך של כ-21 מיליון שקל.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-230 מיליון שקל (שיעור של כ-27.5% מההכנסות), עלייה של כ-22.5% לעומת רווח גולמי של כ-187.8 מיליון שקל (שיעור של כ-26.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. עיקר הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מהטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה, ומשיפור בכוח הקניה ותנאי הסחר של החברה.
ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-78.3 מיליון שקל המהווים כ-9.4% מההכנסות, עלייה של כ-42.4% לעומת EBITDA של כ-55 מיליון שקל (כ-7.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לתקופה הגיע לכ-58.3 מיליון שקל. עלייה של כ-102% לעומת כ-28.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח לתקופה בנטרול הרווח ממניות A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-48.4 מיליון שקל.
במחצית הראשונה הגיעו ההכנסות לכ-1.8 מיליארד שקל, עלייה של כ-14% לעומת כ-1.6 מיליארד שקל במחצית המקבילה. ה-EBITDA הסתכם בכ-150 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות), עלייה של כ- 28.4% לעומת EBITDA של כ-117 מיליון שקל (כ-7.9% מההכנסות) במחצית המקבילה אשתקד.
הרווח הכולל עמד במחצית הראשונה על כ-152.7 מיליון שקל לעומת כ-58.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ- 160.6%. הרווח הכולל לתקופה בנטרול הרווח ממניות A2Z (נטו ממס) הסתכם במחצית הראשונה בכ-92.3 מיליון שקל.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף: "אנו מסכמים רבעון חזק נוסף עם צמיחה בכל המדדים. ברבעון האחרון התמקדנו בצמיחה והרחבת מגזר קמעונאות המזון– פתחנו שישה סניפים חדשים בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, ובמקביל אנו מציגים צמיחה משמעותית גם בסניפים הפעילים, עם גידול של כ-4.1% במכירות חנויות זהות ברבעון, המעיד על איתנות המותג, תוך עלייה משמעותית בנתח השוק. אנו מתכננים להמשיך את המגמה ולהגדיל משמעותית את מצבת הסניפים, להתרחב ולפתח תחומים נוספים".
במהלך הרבעון השלימה החברה את רכישת השליטה (50.1%) ב’זול סטוק’, רשת הסטוק השנייה בגדולה בישראל, אשר מתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט לצרכן. הרכישה התבצעה תמורת 45 מיליון שקל (המשקפים לרשת שווי של כ- 90 מיליון שקל). הרשת מונה כיום 64 חנויות ברחבי המדינה ובמהלך החודשים הקרובים צפויה להתרחב בעשר חנויות נוספות לפחות.
החברה המשיכה במהלך הרבעון את מגמת ההשקעות שלה בטכנולוגיות הקשורות לתחום פעילותה, כאשר בנוסף להשקעתה בחברת A2Z, הנסחרת בבורסת טורונטו ומפתחת עגלות חכמות בהן ניתן להשתמש בסניפי הרשת ובה מחזיקה החברה בכ-5.95% (ועד 10.07% בדילול מלא), מנהלת החברה משא ומתן לצרכי השקעה של כ-5 מיליון דולר בחברת אלגוריטייל (מתוכם השקיעה החברה כבר כחצי מיליון דולר), חברה ישראלית המפתחת טכנולוגיה לניהול חכם ואוטומציה של תהליכי ניהול המלאי, ביצוע רכש מדויק ואופטימלי להזמנת המוצרים מספקים, סידור וזמינות המוצרים בחנויות, ומסייעת בצמצום הפחת וימי המלאי ברשתות קמעונאיות.