חברת גלוברנדס, מייבאת ומפיצה של מוצרי עישון וממתקים, מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון השני של 2021 ומציגה צמיחה בהכנסות וברווחים.
הכנסות החברה בניכוי מס קנייה הסתכמו בכ-141 מיליון שקל, צמיחה של כ-14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו ההכנסות בכ-123 מיליון שקל. במגזר מוצרי העישון הסתכמו ההכנסות נטו בכ-124 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ואילו במגזר הממתקים והחטיפים הסתכמו ההכנסות ב-כ-17.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול בהכנסות נובע במידה רבה מהשפעת משבר הקורונה על היקף הטיסות של תושבי ישראל לחו"ל והיקף הרכישות של מוצרי עישון בדיוטי פרי, ובמגזר הממתקים והחטיפים הגידול ביחס לרבעון המקביל נובע בעיקר מהשפעות משבר הקורונה על היקף הפעילות במגזר זה ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני הסתכם בכ-47.5 מיליון שקל (המהווים כ-33.6% מההכנסות נטו), בהשוואה לרווח גולמי של כ- 43.1 מיליון שקל (שהם כ-34.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי הגיע לכ-19.8 מיליון שקל, מול רווח נקי של כ- 17.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי של כ- 18.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021. מתחילת 2021, הרוויחה גלוברנדס 38.6 מיליון שקל, גידול של כ- 19% בהשוואה לרווח במחצית הראשונה של 2020.
לגלוברנדס מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה החברה תחלק בכל שנה דיבידנד לבעלי מניותיה בשיעור שלא יפחת מ- 75% מהרווחים הראויים לחלוקה של החברה באותה שנה, כאשר החלוקה תתבצע פעמיים בכל שנת כספיים. בהתאם למדיניות זו ביצעה החברה במהלך הרבעון השני חלוקת דיבידנד בגובה של 36 מיליון שקל.
בחודש יולי, חתמה החברה על מזכר עקרונות לא מחייב, לרכישת 51% בחברה העוסקת עוסקת בהפצת מוצרי פארמה ללא מרשם ומוצרי צריכה נוספים. הכניסה לשותפות זו נעשית כחלק מהאסטרטגיה של גלוברנדס להתרחב לתחומים חדשים סינרגטיים.
בהתאם למזכר העקרונות, גלוברנדס תרכוש מניות רגילות של חברת ההפצה מהבעלים הנוכחי, וכן יוקצו לה מניות בחברה, באופן שבו לאחר העסקה תחזיק גלוברנדס 51% מהון המניות של החברה, ואילו המוכרים יחזיקו 49% מהון המניות. השלמת העסקה כפופה לקבלת כל האישורים הנדרשים וביצוע בדיקות נאותות לחברת ההפצה אשר מבוצעת בימים אלו. בהתאם להסכמות בין הצדדים לגלוברנדס ניתנה תקופת בלעדיות של 90 ימים.