צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה קרדיט: יח"צ

דוחות כספיים

הרווח הנקי של אלקטרה צריכה זינק בכ-80% ברבעון השני לכ-62.1 מיליון שקל

ההכנסות עלו בכ-47% לכ-898 מיליון שקל; קבוצת יינות ביתן שנרכשה על ידי החברה תרמה הכנסות של כ-241.5 מיליון שקל, EBITDA של כ-24 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-6.6 מיליון שקל

פולי טל 26/08/2021 11:25

א+א-

אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון השני של שנת 2021. התוצאות כוללות לראשונה את תוצאות קבוצת יינות ביתן, החל מ-27.5.2021, כאשר ברבעון השלישי של השנה יאוחדו תוצאות הרשת באופן מלא. כמו כן, התוצאות אינן כוללות את תוצאות חברת הספורט והאופנה סער, שרכישתה הושלמה בסוף חודש יוני 2021, ושגם הן יבואו לידי ביטוי החל מהרבעון השלישי של השנה.

 

הכנסות החברה ברבעון השני עלו בכ-47% לכ-898.2 מיליון שקל לעומת כ-610 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מאיחוד תוצאות יינות ביתן, החל מחודש יוני 2021, בסך של כ-242 מיליון שקל, וכן מגידול במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, הן בתחום סחר מותגים והן מגידול בתחום המזגנים בישראל, ומגידול במחזור המכירות במגזר קמעונאות.

 

ההכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה עלו בכ-42% לכ-1.6 מיליארד שקל לעומת כ-1.12 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. איחוד תוצאות יינות ביתן, החל מחודש יוני, תרם למחזור ההכנסות כ-242 מיליון שקל.

 

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות של החברה טיפס לכ-62.1 מיליון שקל, לעומת כ-24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה בכ-80% לכ-62.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-34.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. יצוין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח מפעילות שהופסקה בסך של כ-10 מיליון שקל מפעילות חברת גולן טלקום. 

 

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות במחצית עמד על כ-97.7 מיליון שקל לעומת כ-38.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית זינק לכ-97.7 מיליון שקל לעומת כ-61.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

 

ה-EBITDA הרבעוני עלה בכ-41% לכ-76 מיליון שקל, לעומת כ-54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה, ליום ה-30 ביוני הסתכם בכ-1.19 מיליארד שקל. ה-EBITDA במחצית עלה בכ-60.4% לכ-143 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020. 

 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של השנה ואת הרבעון השני שלה עם תוצאות חזקות, המבטאות צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחי החברה, הנובעות מעלייה בהיקפי הפעילות בכל המגזרים העסקיים של הקבוצה, וכן בעיקר שיפור ברווחיות פעילות המזגנים בישראל.

 

במהלך הרבעון השלמנו מספר מהלכים אסטרטגיים, ובראשם רכישת קבוצת יינות ביתן, וכן רכישת רשת הספורט והפנאי ’סער’, בעלת מותגי ’קולומביה’ ו’אאוטדור’. רכישות אלו בוצעו במסגרת יישום אסטרטגית החברה להפיכתה לקבוצת הצריכה הגדולה בישראל. אנו מבצעים כיום צעדים רבים לחיזוק שרשרת הערך והעמקת היתרונות לגודל במגזרי הפעילות השונים של החברה.

 

התוצאות עדיין כוללות רק באופן חלקי את ביצועי קבוצת יינות ביתן, שרכישתה הושלמה בסוף חודש מאי, ושתורמת כבר עתה תרומה חיובית לרווחיות התפעולית של אלקטרה. אנו מבצעים שורת מהלכים בקבוצה, ביניהם בניית שדרת ניהול חזקה ובעלת ניסיון רב בתחום, שיפור העבודה מול ספקי הקבוצה ופועלים לבניית מועדון לקוחות חזק אשר ייצר ערך רב ללקוחות הן במסגרת קבוצת יינות ביתן והן במסגרת אלקטרה מוצרי צריכה.

 

תהליכים אלו ישפרו מהותית את מיתוגה של קבוצת יינות ביתן בשוק המזון ואת ביצועיה העסקיים כבר במהלך הרבעונים הבאים של השנה. כמו כן, התוצאות אינן כוללות למעשה את תוצאות סער, שרכישתה הושלמה בסוף חודש יוני, ושיתווספו בפועל לתוצאות רק החל מהרבעון השלישי של השנה.

 

באפריל התחלנו להפעיל בדיוטי פרי בנתב"ג את חנות "שקם דיוטי פרי". אנו מרוצים מאוד מכניסתנו לפעילות שם ורואים פעילות ערה בחנות על אף מגבלות הנסיעה למדינות שונות בימים אלה".

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה