שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב - בעלי השליטה במספנות ישראל<br>קרדיט: דניאל צרסקי
שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב - בעלי השליטה במספנות ישראל קרדיט: דניאל צרסקי

חברת תעשיות מספנות ישראל בע"מ דיווחה היום את תוצאותיה לרבעון השני לשנת 2021. החברה הנפיקה לראשונה את מניותיה בבורסה בתל-אביב בחודש ספטמבר 2020.

 

ההכנסות ברבעון טיפסו בכ-53.6% לכ-252.9 מיליון שקל, לעומת כ-164.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחלוקה למגזרי פעילות ניתן לראות כי במגזר המספנה, ההכנסות זינקו כמעט פי שלוש לכ-86.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

העלייה בהכנסות מגזר המספנה נובעת בעיקר מעלייה בהיקף הפרויקטים בביצוע והתקדמות בביצוע ההזמנות שהתקבלו לאחרונה, וביניהם חתימה על הסכם עם לקוח למכירת כלי שיט, שהיה בנוי חלקית ונכלל ברבעון הקודם במלאי. בנוסף החברה הכירה בהכנסות מפרויקט חדש במזרח אסיה.

 

במגזר הנמלי ההכנסות עלו בכ-28.2% לכ-44.1 מיליון שקל, לעומת כ-34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת מגידול של כ-20% בפריקת המטענים. במגזר המלט ההכנסות עלו בכ-20.3% לכ-107.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות במגזר המלט מיוחסת לגידול בכמות הנמכרת.

 

הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-48% לכ-48.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-33.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי זינק בכ-65.3% לכ-36.9 מיליון שקל, לעומת כ-22.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

החברה סיימה את הרבעון השני עם גידול של כ-46.4% ברווח הנקי לכ-29.2 מיליון שקל (כ-27.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-20 מיליון שקל (כ-17 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל.

 

ה-EBITDA ברבעון עלה בכ-35% לכ-48.7 מיליון שקל, לעומת כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הונה העצמי של החברה בסיום הרבעון עלה לסך של כ-777.1 מיליון שקל (מתוכו כ-747.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות).

 

צבר ההזמנות במגזר המספנה נכון ל-30.6.2021 עלה לכ-767.6 מיליון שקל, לעומת צבר של כ-262 מיליון שקל לסוף שנת 2020. נכון לפרסום הדוח, צבר ההזמנות עלה לכ-872 מיליון שקל.

 

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני לשנת 2021 עם גידול משמעותי בהכנסות בכל מגזרי הפעילות ועלייה חדה ברווח הנקי.

 

במגזר המספנה אנחנו מציגים ברבעון גידול חד ברווח וזינוק בצבר ההזמנות שלמועד הדוחות מסתכם בכ-872 מיליון שקל, זאת לעומת כ-262 מיליון שקל בלבד בסוף 2020. צבר משמעותי זה, יתמוך בפעילות המגזר בעתיד הנראה לעין ואנו ממשיכים לפעול להרחיבו על בסיס היתרונות היחסיים של המספנה והידע הרב הנצבר בה.

 

במגזר הנמלי, לנוכח הפקק שנוצר בכניסה לנמלים בישראל, אנחנו עובדים בחודשים האחרונים 24/7 ופועלים כיום בתפוסה מקסימלית, ונחשבים לאחד מהנמלים היעילים בעולם בהיקף פריקת המטענים לטון ביחס לגודל הנמל. הגשנו בקשה בימים אלו לקבל אישור להפעיל את רציף הדלקים העתידי בכדי להגדיל את פוטנציאל הרציפים על מנת לקצר את התור התפעולי. ביכולתנו להפעיל את הרציף המדובר בהתראה של מספר שעות בלבד, ואנו תקווה כי נקבל את האישורים ובכך נרחיב את פעילותינו ונתרום לקיצור התור בנמלים". 

 

במגזר המלט אנחנו ממשיכים להציג גידול ניכר בהיקפי הפעילות, כאשר אל מול זאת ישנה עלייה במחירי חומרי הגלם וההובלה בעולם שגורמת לשחיקה ברווחיות. במהלך הרבעון השלישי צפויה עליית מחירים בשוק שתשפר את המרווחים. בתוך כך, הודענו במהלך הרבעון על רכישת אונייה שפועלת בצפון אמריקה ובהתאם לכך כניסה לתחום פעילות חדש שאנו מזהים בו פוטנציאל רב – הובלת מלט בינלאומית. 

 

בתוך כך, אנו נהנים כיום מיתרון עסקי משמעותי על רקע מגמת העלייה במחירי ההובלה בעולם, היות והחברה מחזיקה בפעילות תובלה ימית בתחום המטען הכללי וצוברים באמצעות צי של 9 אוניות מסחריות שבבעלותה, הכולל אונייה בעלת קיבולת גדולה של 37.5 אלפי טון שרכשנו במהלך הרבעון השני של 2021. בנוסף, לחברה 4 אוניות ייעודיות להובלת מלט, מהן 3 אונות פועלות להובלת מלט לשימוש חברת הבת סימנט ואוניה רביעית שנרכשה לאחרונה שפועלת להובלת מלט עבור צדדים שלישיים ובכך הרחיבה החברה את פעילות לתובלה ימית גם לתחום המלט.

 

אנחנו ממשיכים לפתח מנועי צמיחה נוספים, וביניהם הקמת מתקן הממגורות לקליטת מטעני גרעינים וכניסתנו לתחומי הביטומן ומוצרי הגבס. במכרז להפרטת נמל חיפה בו אנו לוקחים חלק ביחד עם שותפנו מדובאי, חברת DP WORLD, אנו צופים התקדמות בחודשים הקרובים. במידה ונזכה נוכל לפתח נמל שיהווה HUB אזורי עם שלוש רגליים מרכזיות – קישוריות עולמית, גשר למזה"ת ויעילות טכנולוגית גבוהה".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 3
    אני מחזיק ולא פעם ראשונה מ 6809

    וכתבתי לפחות פעם אחת שמחירה בבורסה זול מאוד 560 מילון דולר במיוחד עם עליית חומרי הגלם.הנמל לדעתי שווה יותר אם צריך היה לבנות מחדש.זאת דעתי
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • benyy
    • 25/08/2021 17:33
  • 1
    הכל נחמד ויפה נמצאת בשערים

    של תחילת אוקטובר אי שם ב-2020 מי שבלונג ולא עובד על סיבובים יומיים יש לו קדחת ביד לא תשואה .
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • m-g
    • 25/08/2021 16:06