יאיר נחמד, יו"ר ומנכ"ל נאייקס<br>קרדיט: נאייקס
יאיר נחמד, יו"ר ומנכ"ל נאייקס קרדיט: נאייקס

חברת נאייקס, המפעילה פלטפרומה עולמית המסייעת לקמעונאים להגדיל את עסקיהם והחלה להיסחר בבורסת תל אביב בחודש מאי השנה, הודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2021.

 

הכנסות החברה ברבעון השני הגיעו ל-31 מיליון דולר, גידול של כ-121% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020. ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ההכנסות בכ-23 מיליון דולר.

 

שווי העסקאות הכולל שנסלקו ברבעון גדל ב-160% מהרבעון המקביל אשתקד, ל-344 מיליון דולר. ההכנסות החוזרות מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ועמלות סליקה גדלו ביותר מ-100% לעומת הרבעון השני של 2020, והן משקפות נתח של כ-56% מסך ההכנסות ברבעון הנוכחי.

 

ה-EBITDA המותאם עמד על 1.4 מיליון דולר, עלייה של 75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון השני היו לחברה 113 מיליון דולר במזומן ושווי מזומן.

 

ההפסד הנקי ברבעון השני עמד על 5.9 מיליון דולר, או 0.019 דולר למניה בדילול, לעומת הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, או 0.006 דולר למניה בדילול ברבעון השני של 2020 ולעומת כ-2.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021.

 

נאייקס מייצרת הכנסות ממכירת נקודות מכירה מחוברות (IOT POS), תוכנת ניהול ((SAAS ועמלות סליקה. מכירות היחידות היוו 44.5% מסך ההכנסות ברבעון הנוכחי, לעומת 38.6% ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה זו מתייחסת במידה מסוימת לשוק שחוזר לנורמליות חדשה, לאחר מגיפת הקורונה הגלובלית. תמהיל ההכנסות, כולל חלק גבוה יותר מיחידות קצה ברבעון זה, שהשפיע על הרווח הגולמי הכולל של החברה.

 

נאייקס מצפה כי קמעונאות לא מאוישת תהנה מביקוש גובר, הנובע מדרישה גוברת בקרב הצרכנים לעבור לתשלומים דיגיטליים. להערכת החברה, ההכנסות השנתיות שלה צפויות להגיע ליותר מ -200 מיליון דולר בטווח הבינוני עד הארוך, כתוצאה מצמיחה אורגנית ופיתוח אסטרטגי.

 

קצב צמיחה מואץ של 30% בטווח הבינוני ייתמך גם על ידי צמיחת לקוחות, חדירת שוק והמשך הרחבת הפלטפורמה של החברה. שיעור הרווח הגולמי בטווח הארוך צפוי להגיע ל -50% באמצעות שילוב של מתן אפשרויות מימון ל- IoT POS, תוך הגדלת נתח ה- SAAS ועמלות הסליקה מתוך סך ההכנסות. יתר על כן, החברה צופה כי השילוב של הגדלת היעילות התפעולית עם ההכנסה הגדלה יביא להתייצבות שולי ה- EBITDA סביב 30% בטווח הארוך.

 

יאיר נחמד, יו"ר ומנכ"ל נאייקס: "בזמן שממשלות ברחבי העולם הקלו בהגבלות הקשורות למגיפת הקורונה, היינו עדים לעלייה בהעדפת הצרכנים לשלם באמצעים שאינם מזומן, והמשכנו להגדיל את מאמצי השיווק והמכירות שלנו כדי לסייע לקמעונאים לצמוח ולנהל את העסק שלהם עם הפלטפורמה שלנו. מאמצים אלה הובילו לרבעון משמעותי עם הכנסות שגדלו ב -121% מהרבעון המקביל אשתקד, והגיעו ל -31 מיליון דולר.

 

בהמשך להנפקה המוצלחת בבורסה בישראל במאי 2021, ביצועי הרבעון השני של נאייקס משקפים את יכולתנו לשמור על קצב צמיחה בריא גם כשהכלכלה מנסה להתרגל למצב "הנורמלי החדש". כמו כן, השלמנו את רכישת Weezmo, סטארט-אפ בתחום הקבלות האינטראקטיביות הניתנות להתאמה אישית, המהווה שלב נוסף בהרחבת ושיפור האינטראקציה עם הצרכן ופתרונות קמעונאות בערוצים שונים ללקוחותינו".

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש