קובי הבר, מנכל ביטוח ישיר קרידט: כפיר סיון

דוחות כספיים

החזרה לשגרה פגעה בהכנסות וברווחים של איי.די.איי

ההכנסות ירדו בכ-3% והסתכמו בכ-560 מיליון ש"ח; הרווח הכולל הגיע ל-52.3 מיליון ש"ח לעומת 72.1 מיליון ברבעון המקביל; קושי בגיוס עובדים עקב מדיניות החל"ת הביאו למחסור בנציגי מכירות

פולי טל 22/08/2021 09:43

א+א-

איי. די. איי. ביטוח ("ביטוח ישיר") מסכמת את הרבעון השני של 2021 ואת המחצית הראשונה של השנה, עם ירידה קלה בהכנסות וברווח הנקי. החזרה לשגרה ברבעון זה, מול סגר הדוק בתקופה המקבילה, הביאה לעליה בתביעות הקשורות לתאונות דרכים, שפגעה בהכנסות. גם סירובם של רבים מהאנשים בחל"ת לחזור לעבודה, השפיעה על יכולתה של החברה לגייס נציגי מכירות למוקדי השירות, מה שהוסיף לפגיעה בצמיחה.

 

הפרמיות ברוטו של איי.די.איי הסתכמו ברבעון השני בכ-560 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-578.5 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-3%. השינוי בפרמיות ברוטו הושפע מעליה בהיקף הלקוחות בתחומי דירות וחיים, שקוזזה על ידי ירידה בענפי הרכב והבריאות.

 

הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-52.3 מיליוני ש"ח לעומת כ-72.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-27%. הקיטון נובע בעיקר מירידה ברווח החיתומי בשל עלייה בשכיחות התאונות ברכב רכוש ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שהיה רבעון חריג בעקבות הסגר ההדוק וכן עליית המדד הגבוהה ברבעון וירידת עקום הריבית שהביאו לירידה ברווחיות החיתומית בענפי הרכב.

 

הפרמיות ברוטו במחצית הראשונה כולה הסתכמו בכ-1.179 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-1.249 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-6%. השינוי בפרמיות ברוטו הושפע מעליה בהיקף הלקוחות בתחומי דירות וחיים, שקוזזה על ידי ירידה בענף הרכב בשל טיוב התיק והתגברות התחרות וכן בענף הבריאות עם צמצום הפעילות בענף תאונות אישיות.

 

הרווח הכולל במחצית הראשונה של 2021 גדל בכ-56% והסתכם בכ-97.8 מיליוני ש"ח, בהשוואה לרווח של כ-62.7 מיליוני ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד.

 

מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "אנו מסכמים את הרבעון השני של 2021 עם תוצאות טובות, המשקפות יציבות ברווח לאורך זמן. זאת על אף הדינאמיות בשוק, המושפעת מהשלכות הקורונה, מהתחרות ולמרות המחסור המתמשך בעובדים, שהשפעתו מתמתנת בימים אלה, בזכות השקעה רבה בגיוס ושימור של הון אנושי איכותי.

 

אני שמח לראות כי פירות המהלכים שאנו מבצעים בשנים האחרונות מגיעים לשורת הרווח. אנו שמים דגש מתמשך על טיוב התיק, תוך השקעה עצומה בטכנולוגיה מתקדמת ובעולמות ה-DATA והחדשנות. המותג הדיגיטלי שלנו, ’9’ ממשיך לעלות על התחזיות שלנו ומוביל תפיסה חדשנית בשוק. אנו ממשיכים להציג צמיחה איתנה בענפי דירות, חיים ובריאות הקלאסית וצופים כי ענפים אלה ימשיכו לצמוח ביתר שאת בשנים הקרובות.

 

הגישה שלנו, של ׳להיות שם כשהלקוח צריך אותנו׳, מכתיבה את פעילותנו ואנחנו ממשיכים לייצר עבור הלקוחות פתרונות ומוצרים ייחודיים, אשר מסייעים לנו להמשיך ולהוביל את שוק הביטוח הישיר, תוך שמירה על פסי הרווחיות אותם אנו מציגים לאורך זמן."

עם פרסום הדוחות, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון ש"ח עבור רווחי המחצית הראשונה של 2021 שהם 3.4 ש"ח למניה.

 

  1. מניות בכתבה
  2. איידיאיי ביטוח

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה