קרדיט: פלאש90, משה שי
קרדיט: פלאש90, משה שי

אל על מדווחת היום על הפסד נקי של כ- 80 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד נקי של כ-105 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-223 מיליון דולר, גידול של 106 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

ברבעון השני לשנת 2021, חל שיפור של כ-17 מיליון דולר בהפסד התפעולי של החברה בניכוי פחת והפחתות (EBITDAR) ביחס לרבעון הראשון. השיפור בהפסד התפעולי היה מעט נמוך יותר, בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות המכירה בהן חל גידול של כ- 11.9 מיליון דולר, כתוצאה מהעלייה במכירות, וכן מגידול בעלויות הפעלה נוספות בעיקר בשל בניית יכולות של החברה להגדיל פעילות בעתיד.

 

תזרים המזומנים ברבעון הסתכם בכ-151 מיליון דולר בהשוואה לתזרים שלילי של כ-54 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ותזרים שלילי של כ-23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התזרים הושפע גם מתקבולים בגין המתווה שהושג מול מדינת ישראל.

 

השיפור בהפסד לפני מס הסתכם לכ-10 מיליון דולר, והוא הושפע מגידול בהוצאות המימון עקב הכרה בהוצאות ריבית בגין הסכם לרכישת כרטיסים מראש על ידי המדינה (ראו ביאור 2.ב לדוחות הכספיים) וכן מהשפעת הפרשי שער.

 

אביגל שורק, מנכ״ל אל-על: ״למרות הקריסה במספר הנוסעים בנתב״ג, הצלחנו לייצב את הפעילות שלנו, עמדנו בתכנית העסקית וביעדים שהצבנו לעצמנו לרבעון זה ואף הצלחנו לשפר את הפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלנו; יש לנו מותג חזק, הנהלה חדשה וגמישות תפעולית שהשגנו בעקבות מהלכי ההתייעלות שביצענו; תוצאות הרבעון השני מעידות באופן חד משמעי - כאשר נותנים לנו לעבוד אנו טסים קדימה!״

 

שורק הדגיש: ״התפשטות זן הדלתא מחייבת אותנו להתאים את רמת ההוצאות להיקף הפעילות; בנוסף, אנו נדרשים לחבילת סיוע נוספת מהמדינה, נוכח הגבלות הפעילות החדשות. זאת, בדומה למתחרות של אל על שזוכות לסבסוד מממשלותיהן, המקנה להן יתרון תחרותי לא הוגן״

 

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש