קבוצת קסטרו הודיס מפרסמת היום דוחות לסיכום הרבעון השני של 2021 ולמחצית הראשונה של השנה, ומציגה תוצאות שיא, אחרי תקופה ארוכה של חנויות סגורות, מגבלות קורונה ומבצע צבאי בעזה.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני זינקו בכ- 56% לכ-439 מיליון ש"ח לעומת הכנסות של כ-281 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהשפעת הקורונה על פעילות הקבוצה שכן כל החנויות היו סגורות במשך כ-37 ימים בתקופה המקבילה אשתקד וזאת יחד עם גידול במכירות החנויות הזהות בתחום פעילות ההלבשה והאביזרים בארץ בנטרול הימים שבהם נערך השנה מבצע שומר חומות.
הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה עלו בכ-24% והסתכמו בכ- 701 מיליון ₪ לעומת הכנסות של כ-565 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות בתחום פעילות ההלבשה ובתחום פעילות אביזרי אופנה בארץ.
הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-280 מיליון ש"ח ומהווה 63.9% מהמחזור, לעומת רווח גולמי של כ-168 מיליון ש"ח שהם 59.8% מהמחזור בתקופה המקבילה. הרווח הגולמי במחצית הראשונה עלה לכ-430.6 מיליון ₪ לעומת כ-319 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מתיסוף בשער השקל אל מול הדולר.
הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם בכ-83 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-58 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח התפעולי ניכר בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה. החברה עברה לרווח תפעולי של כ- 108.5 מיליון ₪ במחצית הראשונה של שנת 2021 לעומת הפסד של 24 מיליון ₪ אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון עלה לכ-50 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-33 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציגה רווח נקי במחצית הראשונה של כ-65 מיליון ₪ לעומת הפסד של כ-54 מיליון ₪.
המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון השני עלו לכ-123 מיליון ש"ח בהשוואה למזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בסך של כ-99.5 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "אנו גאים לסיים את הרבעון השני לשנת 2021, עם שיפור בכל המדדים התפעוליים, עם רווח נקי של 50 מלש"ח לרבעון השני ורווח מצטבר של 65 מלש"ח בחציון הראשון, יותר מכל שנה שלמה אחרת בעברה של החברה. תוצאות המעידות על המשך המגמה החיובית של הקבוצה. זאת לצד תזרים מזומנים יציב ואיתן. אנו מציגים ברבעון זה קפיצה חיובית ביחס הון למאזן לשיעור של 57% וצמיחה משמעותית במגזר ההלבשה.
אנו ממשיכים בפיתוח מותג האופנה "אורבניקה" עם השקת חנות דגל חדשה בקניון הגדול בפתח תקווה אשר נפתחה אתמול (15.8.2021). כמו כן, קבוצת קסטרו הודיס הוסיפה לשורותיה שחקנים חדשים ומשמעותיים עם צירופם של המותגים Adidas ורשת בייבי סטאר, המצטרפים כשותפים לתו הקניה של הקבוצה המשווק לשוק המוסדי. תוצאות אלה הן תוצאה ישירה של הבשלת האסטרטגיה של קבוצת קסטרו הודיס, והמשך הפעילות של מותגי הקבוצה להתרחבות וצמיחה.
"בימים אלה אנו עומדים ערב השקת רשת חנויות החדשה של CASTRO HOME – רשת כלי הבית והלייף סטייל מבית קסטרו. רשת החנויות תחת המותג החדש CASTRO HOME מצטרפת ומשלימה את תמהיל המותגים החזקים של הקבוצה הממוקמים כולם בפריסה ארצית, וכן לכל אחד מהם אתר איקום מהמתקדמים בעולם, כאשר מותג האופנה קסטרו נחשב באחד מהאתרים המובילים בישראל, ומציב את הקבוצה כאחת השחקניות המרכזיות בשוק מכירות האון ליין (איקום) בישראל."
נכון למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות הקבוצה 374 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 21 חנויות ודוכנים בחו"ל.