חברת אורה סמארט אייר העוסקת בפיתוח ושיווק פלטפורמות לטיהור אוויר בסביבה התוך מבנית וניטור אוויר בישראל ובמדינות נוספות בחו"ל, מפרסמת לראשונה כחברה ציבורית דוחות לסיכום החציון הראשון של השנה.
החברה, שנכנסה לבורסה בחודש אפריל, החלה למכור את מוצריה ברבעון הרביעי של 2020, כך שהיא מציגה לראשונה הכנסות מהמוצר, בהיקף של 20.5 מיליון ש"ח. החציון הראשון התאפיין בגידול ניכר בפעילות החברה מחד ובהשלמת תהליך של גיוסי הון פרטי וציבורי בהיקף כולל של כ-48 מיליון ש"ח (כ-15 מיליון דולר).
אורה סמארט אייר סיימה את החציון הראשון עם צבר הזמנות לרבעון השלישי והרביעי בהיקף כולל של כ-13.7 מיליון ש"ח (4.2 מיליון דולר). החברה מוכרת את מוצריה בצפון אמריקה (38%), באירופה (28%) ובאסיה (23%). מכירות נוספות בהיקף קטן יותר מתבצעות גם בישראל ובאמריקה הלטינית.
לצד צינורות ההפצה ללקוחות עסקיים ומוסדיים גדולים, הקבוצה פועלת להרחבת ערוצי הפצה ישירים ללקוחות עסקיים בינוניים וקטנים במקביל להרחבת ערוצי הפניה ללקוחות פרטיים. כמו כן, הקבוצה משקיעה משאבים רבים לשיווק מוצריה בפלטפורמות אינטרנטיות בארה"ב ובאירופה. בנוסף, יוזמת החברה שיתופי פעולה למיתוג מוצריה ללקוחות פרטיים כדוגמת שיתוף הפעולה עם מותג הילדים והתינוקות NUBY.
אורה מגייסת עובדים במטרה להגדיל את המערך בתחום המכירות והשיווק בארה"ב, הודו וישראל לצד הגדלת מערך העובדים בתחום המחקר והפיתוח בישראל. אורה סמארט רואה בשוק היעד ההודי שוק אסטרטגי למוצרי הקבוצה, הן מפאת גודלו והן מפאת איכות האוויר הירודה הקיימת בחלק גדול מהערים המרכזיות במדינה.
גם במערך הלוגיסטי הושקעו מאמצים ברבעון זה, כאשר החברה התקשרה עם חברות אחסון ולוגיסטיקה בארצות הברית, עם חברת אחסון ולוגיסטיקה בהולנד עבור לקוחותיה באיחוד האירופי וכעת היא בתהליכי איתור חברת אחסון ולוגיסטיקה בהודו עבור לקוחות הקבוצה בהודו.
אביעד שניידרמן, מנכ"ל קבוצת אורה סמארט אייר אומר: "החציון הראשון התאפיין בתנופת עשייה משמעותית בכל המישורים. מוצרי החברה קיבלו את אמונם של גופים גדולים בארה"ב כדוגמת מותג העל Nuby, כדוגמת חברת הפצה לבתי אבות TwinMed וכדוגמת חברת הענק בתחום האוטומציה Molex.
החברה השקיעה מאמצים רבים בחדירה לשווקים השונים ונמצאת בפוזיציה טובה בטריטוריות רבות ובסגמנטים שונים, הן בעזרת מפיציה והן באופן ישיר. החברה ערוכה בפריסה גיאוגרפית רחבה ועם כושר ייצור גבוה אל מול העליה בכמות המכרזים ותהליכי המכירה למוצריה מצד לקוחות עסקיים וגופים מוניציפליים בארה"ב, באירופה ובאסיה.
הביקושים הנוצרים כתוצאה מהווקטורים העולמיים בדמות גידול בצפיפות האוכלוסין, זיהום האוויר ההולך ומחמיר וההתפשטות המהירה של הנגיפים הולכים וגדלים והחברה פרוסה וערוכה לתת את המענה ללקוחותיה, גדולים ככל שיהיו, בעזרת מוצריה."