רם דרורי, מנכל מנועי בית שמש קרדיט: יח"צ

דוחות כספיים

מנועי בית שמש עברה להפסד ברבעון השני של השנה

המכירות ירדו מעט ל-31.7 מיליון דולר; רם דרורי: "אנו עדים לתחילתו של תהליך התאוששות בעולם התעופה הגלובלי ומצפים כי מגמה זו תתחזק במהלך השנה הבאה"

חדשות ספונסר 15/08/2021 14:21

א+א-

חברת מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של 2021, בו המשיכה לסבול מההשלכות של מגפת הקורונה ומהפגיעה בענף התעופה העולמי והציגה ירידה קלה בהכנסות ומעבר להפסד נקי לעומת רווח קטן שעוד הספיקה לרשום ברבעון המקביל 2020.

 

מכירות הקבוצה הסתכמו בכ-31.7 מיליון דולר, לעומת כ-33.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נרשמה בשני מגזרי הפעילות של החברה - מגזר יצור החלקים ומגזר המנועים.

 

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר (המהווה כ-7.4% מההכנסות) לעומת כ-5.3 מיליון דולר (המהווה כ-15.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי מקורה בעיקר בהשפעת שער החליפין, העדר פטור חד פעמי מארנונה (בשל קורונה) כפי שהיה ברבעון אשתקד, ומגידול בהוצאות פחת בשל הפעלת מפעל חדש.

 

את הרבעון השני מסכמת בית שמש עם הפסד נקי שהסתכם בכ-855 אלף דולר, וזאת לעומת רווח נקי של כ-1.25 מיליון דולר שהציגה ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA של הקבוצה הסתכם ברבעון בכ-2.6 מיליון דולר לעומת כ-5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

 

ההון העצמי בסוף הרבעון עמד על כ-130.8 מיליון דולר לעומת כ-132 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר, 2020, ומהווה כ-51% מסך מאזן החברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון לכ-5.8 מיליון דולר ובכ-9.5 מיליון דולר מתחילת השנה.

 

החוב פיננסי נטו של הקבוצה המשיך במגמת הירידה ועמד בסוף הרבעון על 80.9 מיליון דולר, לעומת 83.7 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם וכ-85 מיליון דולר בסוף שנת 2020. לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח בהיקף של כ-2.1 מיליארד דולר.

 

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "השלכות מגפת הקורונה על פעילות הקבוצה וענף התעופה בעולם ממשיכות לבוא לידי ביטוי בתוצאות הפעילות גם ברבעון השני של השנה. גם בתקופה מאתגרת זו, אנו שומרים על החוסן הפיננסי של החברה ומציגים תוצאות יציבות, הודות לפעולות וצעדי התייעלות שנקטנו על מנת לצמצם את הפגיעה, זאת בזמן ששער החליפין השפיע לשלילה על התוצאות.

 

אנו מציגים זה רבעון שני ברציפות ירידה בחוב הפיננסי נטו ופועלים לשמר תהליך זה. במקביל, אנו עדים לתחילתו של תהליך התאוששות בעולם התעופה הגלובלי ומצפים כי מגמה זו תתחזק במהלך השנה הבאה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה