חברת סלקום בניהולו של אבי גבאי, הודיעה היום על תוצאותיה למחצית הראשונה ולרבעון השני של 2021.
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2021 הסתכמו ב-1,003 מיליון ש״ח, בהשוואה ל-855 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-17.3%. במחצית הראשונה כולה הסתכמו הכנסות סלקום ב-2,036 מיליון ש״ח, לעומת 1,747 מיליון ש״ח במחצית הראשונה של 2020, גידול של כ-16.5%.
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2021 הגיע ל-33 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד תפעולי בסך של 22 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה הסתכם הרווח התפעולי ב-83 מיליון ש״ח, לעומת הפסד של 4 מיליון ש״ח במחצית הראשונה של 2020.
ה-Adjusted EBITDA הסתכם ב-297 מיליון ש"ח בהשוואה ל-222 מיליון ש"ח ברבעון השני של שנת 2020, גידול של כ-33.8%. שיעור ה-Adjusted EBITDA מסך ההכנסות הסתכם ב-29.6% לעומת 26% ברבעון המקביל.
שי אמסלם, סמנכ"ל הכספים של החברה מסביר כי הפעולות שננקטו ע"י החברה בשנת 2020, שכללו, בין היתר, את רכישת גולן טלקום והתאמת מבנה ההוצאות של החברה, באו לידי ביטוי ברבעון הראשון של שנת 2021 וביתר שאת גם ברבעון הנוכחי, במהלכו היא מציגה שיפור משמעותי ב- Adjusted EBITDA וכן בתזרים החופשי שלה.
לולא ההפרשה החד פעמית בסך של 32 מיליון ש"ח לאור פסק דין שניתן כנגד החברה בתביעה ייצוגית, היינו מציגים רווח נקי ברבעון הנוכחי. כמו כן, ברבעון הנוכחי נרשמו הכנסות אחרות בסך של כ-15 מיליון ש"ח בגין פריסת סיבים IBC.
משבר הקורונה ממשיך להשפיע על פעילות החברה ומתבטא עדיין בהכנסות משירותי נדידה בהיקפים נמוכים ביחס לשנת 2019, כמו גם הסביבה בה פועלת החברה, אשר ממשיכה להיות מאוד תחרותית. יחד עם זאת, נתוני הרבעון משקפים המשך שיפור בתוצאות הפעילות.
ירדנו מעט במספר מנויי הטלוויזיה ובמנויי הסלולר ברבעון השני, ביחס לרבעון הראשון, ירידה שנבעה מהמשבר התקשורתי שחוותה החברה בחודש מאי, אולם בחודשים יוני, יולי ועד כה, החברה ממשיכה לצמוח במצבת המנויים ובהמשך למגמה שהיתה טרם המשבר״.
״ההכנסות משירותים במגזר הנייד ברבעון הנוכחי עלו בכ-19.7% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו ב-461 מיליון ש"ח. העלייה נובעת בעיקר מהאיחוד עם גולן טלקום. ההכנסות משירותים במגזר הנייח ירדו בכ- 10% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו לסך של כ-305 מיליון ש"ח.
הירידה נובעת בעיקר מירידה בהכנסות משרותי תמסורת שהתקבלו מגולן טרם רכישתה ע"י החברה. ההכנסות מציוד קצה ברבעון השני של 2021 עלו בכ-59.9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו לסך של כ-275 מיליון ש"ח הגידול נבע בעיקר ממכירות של ציוד קצה וכן מגידול בעסקאות חד פעמיות במגזר הנייח״.