שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2021, ונראה שפאניקת הקורונה והקניות המוגזמות מאחורינו. החברה מסכמת את הרבעון בתוצאות נמוכות מהשיאים שנרשמו בשנת 2020, וברבעון הראשון של השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ-3.6 מיליארד ₪, בהשוואה לכ-3.7 מיליארד ₪ אשתקד, המהווים קיטון של כ-2.8% המיוחס בעיקרו להשפעת הקורונה ועיתוי חג הפסח. ברבעון הקודם הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-3.76 מיליארד ש"ח.
שיפור בתנאי הסחר של החברה והתייעלות תפעולית תרמו לעלייה ברווח הגולמי ברבעון השני, שהסתכם ב-1.004 מיליארד ש"ח, שהם 28% מההכנסות, בהשוואה ל-968 מיליון ש"ח ברבעון המקביל שהם 26.2% מההכנסות.
הרווח הנקי ברבעון גדל בכ- 21% והסתכם לכ- 97 מיליון ₪, המהווים כ- 2.7% מההכנסות, בהשוואה לכ-80 מיליון ₪ שהיוו כ- 2.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה כולה, גדל הרווח הנקי בכ- 21% לכ- 211 מיליון ₪ (כ-2.9% מהמכירות), בהשוואה לכ- 170 מיליון ש"ח (2.3% מהמכירות) בתקופה המקבילה.
ה-EBITDA הרבעוני הסתכם בכ- 388 מיליון ₪, המהווים כ- 10.8% מסך מכירות החברה בהשוואה לכ- 363 מיליון ₪ ברבעון המקביל שהיוו כ- 9.8% מסך מכירות החברה אשתקד.
מגזר Be ממשיך לשפר משמעותית את תוצאותיו בהתאם לתוכניות העבודה של החברה: ההכנסות גדלו ברבעון השני בכ-16% והסתכמו בכ- 223 מיליון ₪ בהשוואה לכ-192 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. בחציון כולו הכנסות מגזר Be הסתכמו בכ- 439 מיליון ₪ בהשוואה לכ- 393 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ- 12%.
מכירות שופרסל אונליין הגיעו ברבעון השני לכ- 19.1% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ- 19.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע ממחסור בכח אדם בעקבות משבר הקורונה. בסיכום החציון הראשון, נתח מכירות שופרסל אונליין עמד על כ- 20.6% לעומת 18.7% בחציון המקביל אשתקד.
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השני של שנת 2021, עם תוצאות עסקיות חזקות המשקפות את המשך הצלחת הקבוצה בהתאם ליישום התוכניות האסטרטגיות שהצבנו לעצמנו.
אנו ממשיכים להשקיע בשדרוג תשתיות שרשרת האספקה והמרכזים הלוגיסטיים, בחיזוק מערך האונליין והתשתיות הטכנולוגיות ובמנועי הצמיחה העסקיים המרכזיים של הקבוצה בהם רשת Be, המותג הפרטי, שופרסל נדל"ן ועוד.
הקבוצה שמה דגש על הרחבת פעילותה בשוק המוסדי באמצעות שופרסל לעסקים הנמצא בתהליכי צמיחה מזה מספר שנים ומהווה את אחת מזרועותיה החשובות של שופרסל. כמו כן, במחצית הראשונה של שנת 2021, הושלמה עסקת PayBox המבטאת את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם בנק דיסקונט, אשר יביא לצרכן הישראלי ערך חדשני מוסף בתחום השירותים הפיננסים.
בהתאם למציאות המשתנה, אנו שוקדים על המשך מגמת הצמיחה של שופרסל תוך קידום חדשנות והבאת פתרונות ייחודיים, המביאים לידי ביטוי את עוצמותיה ויכולותיה במגוון תחומי פעילויות, אשר יבטיחו כי גם בעתיד נמשיך להוביל את שוק הקמעונאות בישראל".