אופיר שריד, מנכל מליסרון קרדיט: סיון פרג

דוחות כספיים

אחרי החזרה לפעילות מלאה, מליסרון מציגה רווח נקי של 368 מיליון ש”ח

מפתיחת הקניונים בפברואר עד לסוף יוני נרשמו פדיונות גבוהים במיוחד בקניוני מליסרון, עלייה של 8.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019; המגמה החיובית המשיכה גם ביולי

פולי טל 10/08/2021 11:49

א+א-

חברת הנדל"ן המניב והקניונים מליסרון דיווחה הבוקר על התוצאות הכספיות לרבעון השני של שנת 2021. זהו הרבעון הראשון במהלכו פעלו הקניונים באופן מלא וכמעט ללא מגבלות מאז התפרצות נגיף הקורונה בחודש מרץ 2020.

 

התוצאות הכספיות ברבעון מלמדות על צמיחה גבוהה בפדיונות השוכרים בקניונים, עלייה בדמי השכירות הריאליים במשרדים ובמסחר ושיפור בכל הביצועים התפעוליים, ובפרט בפרמטר ה-FFO הרבעוני שהוא הגבוה ביותר שהחברה הציגה אי פעם, הן ביחס לרבעון השני של שנת 2020 והן ביחס לרבעון השני של שנת 2019.

 

במהלך הרבעון השני, נרשמה עלייה של 8.5% בפדיונות קניוני מליסרון, לעומת הפדיונות בתקופה המקבילה בשנת 2019, על אף 11 ימי לחימה במבצע ’שומר החומות’ בחודש מאי. המגמה החיובית בפדיונות אף המשיכה בחודש יולי.

 

במחצית הראשונה של השנה, שמרה החברה על שיעורי תפוסה גבוהים ועלייה בדמי השכירות הריאליים במסחר ובמשרדים. בתחום המסחר עלה שיעור התפוסה לכ-98.4%, לעומת כ-98% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות הריאליים של חוזים חדשים וחידושי חוזים. בתחום המשרדים עלה שיעור התפוסה לכ-95.6%, לעומת כ-94.5% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-1.5% בדמי השכירות.

 

החברה מדווחת על ביקושי שיא להשכרת שטחי משרדים באזור ת"א בעיקר מצד חברות הייטק גדולות ומעלה את צפי ההכנסות בפרויקט הדגל בייזום, Landmark בשרונה ת"א, בשטח כולל של כ-144 אלף מ"ר משרדים שסיום בניית חלקו הראשון צפוי בסוף שנת 2023. ה-NOI הצפוי בפרויקט יעמוד עתה על כ-127 מיליון ש"ח (חלק החברה בתפוסה מלאה), חלף הערכה קודמת של כ-95 מיליון ש"ח. בנוסף, עד סוף השנה הבאה צפויה החברה להשלים בנייה של 4 פרויקטים נוספים שיניבו NOI שנתי של כ-53 מיליון ש"ח.

 

ה-NOI המיוחס לחלק הבעלים של מליסרון ברבעון השני עלה ל-279 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-138 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ול-277 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-NOI נובעת בעיקר מכך שברבעון המקביל החברה נתנה הקלות בדמי שכירות לשוכרים בשל משבר הקורונה בהיקף של כ-148 מיליון ש"ח, בעוד שברבעון הנוכחי היקף ההקלות עמד על סכום נמוך משמעותית של כ-5 מיליון ש"ח. ה-NOI השנתי המותאם, כולל הכנסות מחוזים שנחתמו וטרם הניבו באופן שנתי מלא, עומד על כ-1.2 מיליארד ש"ח בשנה.

 

ה-FFO ברבעון עלה ל-198 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-61 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ובהשוואה ל-180 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2019. העלייה ב- FFOנובעת בעיקר מהשינוי בהיקף ההקלות לשוכרים, מחיסכון בהוצאות המימון כתוצאה מחובות שהחברה מיחזרה בריבית נמוכה יותר ולמרות גידול בהוצאות המיסים השוטפים. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים הקיימים בייזום והמשך מחזור החובות צפוי ה-FFO צפוי לעמוד על כ-1.2 מיליארד ש"ח.

 

בשורה התחתונה, מליסרון מסיימת את הרבעון השני עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 344 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד בסך של 187 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה נטו ממיסים נדחים בסך של 226 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מביטול הירידה בהכנסות הצפויות כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה בטווח הזמן הקצר שנלקחה בחשבון בהערכות השווי שנעשו בשנת 2020 ועליית המדד שהגדילה את הכנסות החברה.

 

יתרת מזומנים, שווי מזומנים ומסגרות אשראי של מליסרון בתום הרבעון עומדת על כ-2.4 מיליארד ש"ח, וכן נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-6.5 מיליארד ש"ח. שיעור המינוף (LTV) של החברה המשיך לרדת ועומד על 46.6%, לעומת 47.9% בסוף שנת 2020, והושפע לחיוב בעיקר מהתזרים החיובי מפעילות שוטפת ומהעלייה בשווי הנדל"ן להשקעה נטו מהשקעות.

 

בחודש שעבר, רכשה מליסרון את חברת גרופר קניות חברתיות (GROO) במטרה להקים זרוע דיגיטלית חדשה, אליה תשולב גרופר שתקדם את האסטרטגיה והחזון של מליסרון – חיזוק והשבחת עסקי הליבה, לצד שדרוג חווית הלקוח וחיזוק הערך הניתן לשוכרים. היקף ההשקעה הצפוי בשנתיים בקרובות בפיתוח זרוע הדיגיטל והשירותים המתקדמים, כולל עלות הרכישה, עומד על כ-100 מיליון ש"ח.

 

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "ממועד פתיחת הקניונים בחודש פברואר 2021 ועד תום הרבעון השני חזרו הקניונים של מליסרון להציג תוצאות מרשימות. אנו מסכמים תקופה זו עם גידול בפדיונות השוכרים, בפרט בתחומי האופנה וההנעלה ועיצוב הבית שבלטו במיוחד. בנוסף, בחודש יוני חזרו גם המסעדות והמזון המהיר להציג לראשונה מתחילת המשבר, עליה בפדיונות, מה שמעיד על חזרת קהל המבקרים להנות גם מחוויית הבילוי בקניונים בנוסף לקניות.

 

כחלק מההתקדמות במימוש התוכנית האסטרטגית רכשנו את חברת גרופר (GROO) והתחלנו בשילובה בזרוע הדיגיטלית של החברה במטרה לתת ערך מוסף לשוכרים ולקונים. החברה החלה להיערך לכניסה לתחום חוות השרתים לקראת הקמת חוות שרתים ראשונה ומקדמת תוכניות בנושא. במקביל ממשיכה החברה להשביח נכסים קיימים בדרך של עירוב שימושים ומקדמת תכנון של פרויקטים של דיור להשכרה. בתחום המשרדים, אנו עדים לביקושים גבוהים בעיקר במרכז הארץ וחווים ביקוש חסר תקדים מצד חברות הייטק גדולות לשטחים להשכרה בפרויקט LANDMARK שרונה".

 

יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "אנו מסכמים את הרבעון השני עם חזרה מלאה לשיגרה בפעילות הקניונים. תוצאות הרבעון מעידות כי התמודדנו היטב עם מורכבות אתגרי הקורונה. אנו רואים עתה מגמה של עלייה בביקושים ובפעילות אף ביחס לתקופת "טרום הקורונה", הן במסחר והן במשרדים כאשר מצבת השוכרים האיכותיים שלנו נשמרה במלואה לאורך תקופת הקורונה. מליסרון ממשיכה לפתח את נכסיה הקיימים ולהשביחם לקראת המשך צמיחתה העתידית ופועלת לפיתוח מנועי צמיחה חדשים בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלנו״.

  1. מניות בכתבה
  2. מליסרון

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה