ניר צמח, מנכ"ל פוטומיין קרדיט: נועם אשל

דוחות כספיים

פוטומיין מסכמת מחצית ראשונה עם הכנסות של 5.8 מיליון דולר

מספר המנויים המשלמים גדל ב-57% ל-376 אלף; החברה מציגה הפסד חשבונאי של כ-3.68 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ- 1.17 מיליון דולר במחצית המקבילה של 2020

חדשות ספונסר 22/07/2021 11:08

א+א-

חברת הטכנולוגיה הישראלית פוטומיין (Photomyne), שפיתחה טכנולוגיות ואפליקציות מבוססות בינה מלאכותית (AI) בתחום הנוסטלגיה וההווי המשפחתי, מדווחת על תוצאותיה בחציון הראשון של 2021. סך ההתקשרויות (Bookings) באפליקציות החברה הסתכמו בכ-7.7 מיליון דולר – גידול של 51% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

 

פוטומיין עוסקת בעיקר בפיתוח ושיווק אפליקציות לסריקת מספר תמונות מודפסות בו-זמנית באופן יעיל, מהיר ועצמאי באמצעות שימוש במכשיר הסמארטפון ובעלות נמוכה בהשוואה לשימוש בסורק ביתי או בשירותי סריקה חיצוניים, צביעת תמונות שחור-לבן לצבעוני, בניית עצי משפחה, שיתוף ועוד. כל זאת, במטרה למנוע אובדן ושחיקה של זיכרונות אישיים.

 

הכנסותיה החשבונאיות של פוטומיין זינקו בחציון הראשון של 2021 לכ-5.8 מיליון דולר, עלייה של 43% לעומת החציון המקביל ב-2020. החברה נהנתה מצמיחה בכל הטריטוריות המרכזיות שבהן היא פועלת: בצפון אמריקה נרשם זינוק של 52% בהכנסות; באירופה - גידול של 38%; באסיה פסיפיק – צמיחה של 15%; ובשאר העולם גידול של 82% (ביחס לחציון הראשון של 2020).

 

הצמיחה באה לידי ביטוי בפרמטרים נוספים: נכון למועד פרסום הדו"ח, לפוטומיין 376 אלף מנויים משלמים – גידול של 57 אלף מנויים ביחס ל-30 ביוני 2020. 50% מהמנויים הינם בשנה הראשונה; 25% בשנה השנייה; ו-25% בשנה השלישית ומעלה. בתוך שנה, מאגר התמונות של החברה גדל בכ-89 מיליון תמונות – ובסך הכול, 270 מיליון תמונות. במקביל, באותה התקופה, מספר הורדות האפליקציות גדל בכ-10 מיליון לכ-26 מיליון ברחבי העולם.

 

הרווח הגולמי של פוטומיין טיפס במחצית הראשונה של 2021 בכ-41% ל-3.9 מיליון דולר, לעומת 2.78 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

 

בתקופה שחלפה מאז הנפיקה החברה לראשונה (IPO) את ניירות הערך שלה לציבור, במרץ 2021, פועלת החברה להגדיל את כמות המנויים ואת החשיפה לאפליקציות החברה. סך ההוצאות הישירות על פרסום ושיווק הסתכמו בחציון הראשון של 2021 בכ-5 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר בחציון הראשון של 2020.

 

על פי נתוני החברה (המבוססים בעיקרם על נתונים המתקבלים מחנויות האפליקציות), 1 דולר שהושקע בהוצאות ישירות של שיווק ומכירה בחציון הראשון של 2020 הניב עד כה התקשרויות מצטברות בסך 2.1 דולר.

 

פוטומיין סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם הפסד חשבונאי של כ-3.68 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ- 1.17 מיליון דולר במחצית המקבילה של 2020. הגידול בהפסד נובע בעיקרו מכך שהחברה דוחה את ההכרה בהכנסות על פני תקופות המנוי השונות, ומנגד מכירה בהוצאות בשנה שבה התהוו. בנוסף, החברה רשמה הוצאה חד פעמית של כ- 898 אלף דולר בגין שערוך חשבונאי של התחייבויות פיננסיות בגין השקעה בחברה טרם השלמת הליך ההנפקה הראשונה לציבור.

 

נכון למועד פרסום הדו"חות, לפוטומיין יתרות נזילות של כ-17 מיליון דולר, וזאת לאחר שגייסה בהנפקה הראשונית כ-15 מיליון דולר.

 

במהלך החציון הראשון השיקה פוטומיין, שהשירותים שלה כוללים בין היתר, סריקת אלבומי תמונות, שקופיות ונגטיבים במהירות ובאמצעות המכשיר הנייד, אפליקציה חדשה המקלה על שיתוף החומרים שנסרקו וכן גרסאות המשך מתקדמות לאפליקציות מרכזיות הכוללות הוספת כלים משמעותיים כגון תיוג פנים המופיעות בתמונות, תיוג אוטומטי של מקום ושנה וסריקת גב התמונה. 

 

מנכ"ל פוטומיין, ניר צמח: "פוטומיין גאה להציג תוצאות מרשימות בדוחותיה הכספיים לחציון הראשון לשנת 2021. החברה פועלת למימוש החזון שלה לספק פתרונות להעצמת החוויה המשפחתית בכל רחבי העולם, וממשיכה במגמת הצמיחה.

 

החברה ממוקדת בהגדלת הערך למשתמשיה, ובהתאם רואה גידול במספר המנויים המשלמים, שממשיכים איתה לטווח ארוך. אני מבקש להודות למשקיעים על האמון שהם נותנים בנו ולעובדי החברה על ההישגים המשמעותיים ושותפות הדרך"

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה