איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף<br>קרדיט: יחצ
איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף קרדיט: יחצ

חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית מדווחת על תוצאות חזקות בסיכום הרבעון הראשון של 2021, עם עלייה בהכנסות וברווחים, בעקבות חזרת הקונים לחנויות, ועל רקע גידול במספר חנויות הרשת.

 

ההכנסות הסתכמו בכ-871 מיליון שקל לעומת כ-801 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-8.8%. הגידול במכירות נובע מגידול של 1.1% במכירות בחנויות זהות ומשתי חנויות שנפתחו במהלך שנת 2020 ולא פעלו במהלך התקופה המקבילה.

 

המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-1.1% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל. על פי נתוני סטורנקסט, העלייה שרשמה יוחננוף, חלה במקביל לירידה כללית שנרשמה בענף בהיקף של כ-4.3% בתקופה זו.

 

הרווח הגולמי הסתכם בכ-214.1 מיליון שקל ומהווה שיעור של כ-26.2% מההכנסות. מדובר בעלייה של כ-8.7% לעומת רווח גולמי של כ-197 מיליון שקל, שהיווה כ-25.7% מההכנסות ברבעון המקביל. ה-EBITDA הסתכם בכ-71.4 מיליון ש"ח, עלייה של כ16% לעומת EBITDA של כ-61.6 מיליון שקל אשתקד.

 

הרווח לתקופה הסתכם בכ-68.3 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת כ-30.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 124%. החברה רשמה הכנסות בשל שערוך ניירות ערך של חברת A2Z (לפני מס)  של כ-31.4 מיליון שקל. הרווח הכולל הסתכם בכ-87.1 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-30.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 187%.

 

יתרת המזומן של החברה הסתכמו בכ-151 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-834 מיליון שקל, המהווה כ-30.5% מסך המאזן. 

 

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "אנו מסכמים רבעון מוצלח עם תוצאות טובות מאוד. הרבעון הראשון לשנה הוכיח שהצרכנים חוזרים לרכישה בסניפים ומחפשים את חווית הקנייה. כתוצאה מכך נרשמה עלייה בחנויות הזהות אצלנו חרף מגמת הירידה בשוק קמעונאות המזון. אנחנו מאמינים שעם היציאה מהקורונה מגמה זו תימשך.

 

במקביל אנו ממשיכים במימוש אסטרטגיית הצמיחה והרחבת הרשת בפריסה ארצית וברבעון הקרוב נשיק ארבעה סניפים חדשים, חלקם במקומות בהם טרם הייתה לנו דריסת רגל, וזאת במטרה להגיע לכל בית בישראל ".

 

 

בחודש אפריל, לאחר סיום הרבעון הראשון, השלימה החברה את רכישת השליטה (50.1%) ב’זול סטוק’, רשת הסטוק השנייה בגדולה בישראל, המתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט, תמורת 45 מיליון שקל, המשקפים לה שווי של כ- 90 מיליון שקל. הרשת מונה כיום מעל ל- 59 חנויות ובמהלך החודשים הקרובים צפויה להתרחב ל-67 חנויות לפחות. יוחננוף תאחד את ’זול סטוק’ בדוחותיה הכספיים החל מתחילת הרבעון השני 2021.

 

 

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש