רמי לוי קרדיט: יחצ

דוחות כספיים

רמי לוי: ההכנסות נותרו יציבות, הרווח הנקי זינק ב-62%

ההכנסות הסתכמו ב-1.61 מיליארד ש"ח לעומת 1.63 מיליארד ברבעון המקביל עם התפרצות הקורונה והטלת הסגר הראשון; החברה תחלק דיבידנד של 2.9 ש"ח למניה

חדשות ספונסר 31/05/2021 12:12

א+א-

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2021, המלמדות על יציבות בהכנסות למרות שהמכירות ברבעון מקביל אשתקד הושפעו לחיוב מהתפרצות נגיף הקורונה, יחד עם שיפור ברווח הגולמי התפעולי ועלייה חדה ברווחים.

 

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.61 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-1.63 מיליארד שקל ברבעון המקביל. החברה הציגה ברבעון ירידה של כ-2.9% בפדיון חנויות זהות ומנגד הכירה בתרומת הכנסות משני סניפים חדשים שנפתחו בחיפה ובקריית גת.

 

הרווח הגולמי עלה בכ-4% לכ-367 מיליון שקל, בהשוואה לכ-353 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהשיפור ברווחיות הגולמית שעלתה לכ-22.78%, לעומת כ-21.67% ברבעון המקביל, בעקבות השיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית במרלו"ג במודיעין וכן מעלייה במכירות של המותג הפרטי.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הראשון בכ-62% לכ-47.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי, למרות היציבות בהכנסות, נבעה בעיקר מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי.

 

ה-EBITDA עלה בכ-16% לכ-130 מיליון שקל, שהם כ-8.1% מההכנסות, לעומת כ-112 מיליון שקל, שהם כ-6.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה בכ-16% לכ-252 מיליון שקל, בהשוואה לכ-218 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1.05 מיליארד שקל – גידול של כ-193 מיליון שקל בהשוואה לסוף שנת 2020. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-14 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסכום של למעלה מ-1 מיליארד שקל.

 

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 40 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-50 מיליון שקל בחודש שעבר. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של מעל למיליארד שקל.

 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו פותחים את שנת 2021 עם תוצאות טובות המשקפות יציבות בהכנסות, למרות שההכנסות ברבעון המקביל אשתקד הושפעו לחיוב באופן מהותי מהגידול בביקושים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

 

בנוסף, הצגנו ברבעון עלייה חדה ברווח הנקי בזכות הפעולות בהן נקטנו לשיפור תנאי הסחר והתייעלות לוגיסטית במרלו"ג במודיעין ועלייה במכירות המותג הפרטי, כך שהעלייה ברווחים בוודאי לא באה על חשבון הצרכן – לא במחיר, לא באיכות ולא בשירות. מרבעון לרבעון נרשמת עלייה ניכרת במכירות המקוונות, מגמה זו החלה עוד טרם משבר הקורונה והואצה בעקבותיו.

 

אנו שמחים על כך שביכולתינו לספק מענה מיטבי ללקוחותינו גם באונליין ומאמינים שבזכות 12 המרכזים הרובוטיים שיוקמו, נוכל לשפר עוד יותר את השירות ללקוחותינו במהירות האספקה, במגוון המוצרים ובהרחבת הפריסה הגיאוגרפית והכל תוך שיפור הרווחיות התפעולית.

 

בהסתכלות קדימה, בכוונתנו להאיץ את קצב פתיחת סניפי הדיסקאונט, לפתוח עשרות מרכולים עירוניים נוספים, לפתוח עשרות סניפי פארם נוספים באמצעות רשת ’גוד פארם’ ולחדור לשוק המוסדי באמצעות פעילות ’רמי לוי לעסקים’, בין היתר בתמיכת מרכז לוגיסטי שייפתח ויאפשר מכירה סיטונאית לבתי עסק באזור הצפון.

 

בנוסף, נמשיך בפיתוח הארנק הדיגיטלי החדשני המאפשר כבר היום שירותים טכנולוגיים ופיננסים מתקדמים וכן נפעל להרחבת סל השירותים שנציע ללקוחות וללקוחות מועדון הלקוחות של רמי לוי, גם למוצרי ביטוח ואשראי. בימים אלה, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות שיגדילו את מגוון הפתרונות והשירותים שניתן יהיה להציע ללקוחותינו".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה