חברת שמיים שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית, המסייעת לארגונים עסקיים להפיק לקחים באמצעות למידה מבוססת תחקיר, פרסמה הבוקר טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות בבורסה בתל אביב.
על פי הערכות בשוק ההון החברה תנסה לגייס כמה עשרות מיליוני ש"ח והיא מכוונת לשווי של כ-100 מיליון ש"ח. תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית השוטפת, פיתוח פעילות השיווק והמכירה של החברה בצפון אמריקה, ובכלל כך לצורך הרחבת פעילות המחקר והפיתוח של החברה.
את ההנפקה מובילים אהרון סמרה ואסף דגן מאייפקס הנפקות ונדב רבן מרוסאריו ומלווים אותה עו"ד אמיר עסלי ממשרד ש. הורוביץ ורו"ח אלי ברדה ממשרד ארנסט אנד יאנג.
מיום הקמתה הושקעו בחברה כמיליון דולר ממשקיעים בולטים, ביניהם גיגי לוי, יואל חשין, יואב ברוק, צבי אגמון, אודי מוקדי ועדי פונדק לצד קרנות B2 הישראלית ואקומפליס האמריקאית. בנוסף זכתה במענקים מקרן "בירד" ו"רשות החדשנות" בהיקף של כ- 2.2 מיליון דולר.
החברה פועלת באחד התחומים הצומחים בעולם בתחום כפי שניתן לראות במאמר שפרסמה חברת הייעוץ "מקינזי", המפרט את תשעת האלמנטים שלדעתה נדרשים לחברה המעוניינת להצליח בעתיד הקרוב בעולם העסקי. בה אחת הנקודות הנסקרות הוגדרה כ"האצת הלמידה כארגון".
החברה שהוקמה ומנוהלת על ידי אופיר פלדי, טייס לשעבר פועלת בישראל ובארה"ב. צוות העובדים וההנהלה כולל בוגרי חיל האוויר ובוגרי תעשיית ההייטק ונשיא החברה הוא אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר. החברה, המיישמת באמצעות המוצר שלה את עקרונות נוהג התחקירים הקיים בחיל האוויר לארגונים אזרחיים, פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, להפקת לקחים ותהליכי תדריך-תחקיר לשיפור מתמיד.
באמצעות התחקיר, המשתמש מנתח את פעולתו האחרונה ומפיק ממנה לקחים מיידים לעצמו ולארגון, בעוד שבאמצעות התדריך מפיק המשתמש תועלת מהלקחים שלו ושל הארגון שנצברו ובכך מפחית טעויות חוזרות ברמה האישית והארגונית ומאפשר מצב של שיפור מתמיד. לאורך שנות פעילותה, הצליחה החברה להניב תוצאות מדידות של שיפור ביצועים עסקיים ואף חסכון כלכלי ללקוחותיה.
בין לקוחות החברה חברות Fortune 500 ו- 1000 כמו אקאמאי, טרדיין וחברת סמיקונדקטור מהמובילות בעולם, לצד חברות מובילות נוספות בארץ ובעולם: טבע, חברת החשמל, רפאל, בית חולים שיבא, דקסל, בנק הפועלים, מדטרוניק, סטרטסיס, אביומד ועוד. החברה הכפילה את כמות לקוחותיה בארצות הברית ב-8 חודשים האחרונים.
על פי דוח של חברת האנליסטים Grand View Research מחודש אוגוסט 2020, שוק התוכנה הגלובלי לניהול פרודקטיביות בו פעילה החברה צפוי לצמוח מכ- 46 מיליארד דולר בשנת 2019 לכ- 100 מיליארד דולר בשנת2027 . השוק בנוי מארבעה סגמנטים מרכזיים של מערכות: ניהול תוכן ושיתופיות, בינה מלאכותית ואנליטיקה, ניהול עבודה ופתרונות אחרים.
החברה שהוקמה בשנת 2015 כחברת שירותים, הציגה בשנות פעילותה הראשונות צמיחה שנתית בפעילות וגידול במרבית הפרמטרים הכספיים של כ- 50-100% עד לכ-1.9 מיליון דולר הכנסות בשנת 2019. בחצי השני של שנת 2019 ועל אף הצמיחה, החליטה החברה על שינוי אסטרטגי ומעבר מחברת ייעוץ לחברת מוצר במודל SAAS.
השינוי האסטרטגי של החברה מוכיח את עצמו וההכנסות ממכירת מוצר בשנת 2020 עלו לכ- 275 אלף דולר, לעומת כ- 78 אלף דולר בשנת 2019. את שנת 2021 החלה החברה עם צמיחה של כ-60% ב ARR (Annual Recurring Revenue) לכ- 400 אלף דולר וצבר ההזמנות של החברה נכון למועד פרסום התשקיף צמח לכ- 981 אלף דולר המשקף צמיחה של כ- פי 3 מתחילת השנה.
הכנסות החברה השנתיות בשנת 2020 לאחר השינוי האסטרטגי הסתכמו בכ– 1.4 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הסתכם בשנת 2020 בכ- 964 אלף דולר, לעומת הפסד של כ- 194 אלף דולר ב-2019 והושפע מגידול של כחצי מיליון דולר בגין הוצאות מחקר ופיתוח. החברה סיימה את שנת 2020 עם הפסד נקי של כ- 1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ- 220 אלף דולר ב-2019, שנבע מכל האמור לעיל.