חברת גיקס אינטרנט (אלגומייזר לשעבר) דיווחה היום שחברת הבת לינקיורי חתמה על מזכר הבנות, לקראת רכישת חברה פרטית בתחום הפרסום המקוון המחזיקה במספר מותגי תוכן מובילים בתחומים שונים הזוכים למיליוני חשיפות מידי יום.
על בסיס הדוחות הכספיים המבוקרים של החברה הנרכשת לשנת 2020, מחזור ההכנסות בשנת 2020 עמד על סך של כ- 71 מיליוני ש"ח עם רווח תפעולי בהיקף של כ- 10.6 מיליוני ש"ח.
במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי העסקה תתבצע על בסיס "Cash Free- Debt Free” ועל בסיס הון חוזר נורמטיבי של החברה הנרכשת, שיקבע על סמך ממוצע ב-12 חודשים הקודמים להסכם. על פי הערכת החברה, מדובר בשווי כולל של בין 15-17 מיליון דולר.
על פי מזכר ההבנות, בשלב ראשון לינקיורי תרכוש מבעלי מניות החברה הנרכשת 70% מהון המניות המונפק של החברה הנרכשת, בדילול מלא. בהמשך, בהתקיים תנאים מסוימים, לינקיורי תרכוש מהמוכרים את יתרת המניות, בהתאם לאבני דרך שסוכמו בין הצדדים, באופן שתהפוך לבעלת מניות המחזיקה ב- 100% מהון המניות המונפק של החברה הנרכשת בדילול מלא.
החברה בוחנת מספר מקורות למימון הרכישה, לרבות באמצעות גופים בנקאיים.
מהחברה נמסר שהעסקה עם החברה הנרכשת היא חלק מאסטרטגית החברה לריכוז כל פעילות הפרסום המקוון שלה תחת לינקיורי, כולל רכישות ומיזוגים עתידיים ככל שיהיו בתחום הפרסום המקוון.
את שנת 2020 סיימה החברה עם קיטון של 14% בהכנסות שהסתכמו ב-131 מיליון ש"ח, בשל משבר הקורונה ושחיקה בשער הדולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם לכ-285 אלף ש,ח לעומת הפסד נקי של כ-42.8 מיליון ש"ח בשנת 2019.