גל פרידמן, יו"ר אקוואריוס מנועים קרדיט: רמי זרנגר

מנוע המימן של אקוואריוס עבר בדיקות הרצה בהצלחה

המנוע הלינארי שמפתחת החברה שוקל כ-10 ק"ג ופועל על בסיס מימן בלבד; בניסוי ובדיקה שנערכו עם חברת AVL האוסטרית, פעל המנוע בהצלחה תוך פליטת גזים ברמות זניחות עד אפסיות

חדשות ספונסר 18/05/2021 12:12

א+א-

אקוואריוס מנועים מדווחת היום, שהמנוע הלינארי שפיחתה, המבוסס על גז מימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו יחד עם חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים.

 

מדובר בגוף מקצועי בלתי תלוי שבדק והוכיח את פעילותו של המנוע וצפוי להוציא דוח מפורט עם ממצאי הבדיקות. בניסוי פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות.

 

אקוואריוס פיתחה מנוע מימן לינארי, במשקל קל, של 10 ק"ג בלבד, המבוסס על הטכנולוגיה בעלת הפטנט של אקוואריוס – והפועל באופן מלא על מימן נקי.בהתאם לאסטרטגיית כניסה לשוק של אקוואריוס, פועלת החברה להתאים את המנוע שלה לדלקים פוסיליים, גז טבעי, דלקים ביולוגיים ומימן.

 

החברה מעריכה שתוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות בהוכחת הפעלת מנוע מימן זה. מדובר בצעד מהותי במנעד הדלקים עימם יעבוד מנוע אקוואריוס - כאשר הצפי המוערך לסיום הפיתוח האמור הוא בין השנים 2022 – 2023. כאשר תשלים החברה את פיתוח מנוע המימן הוא צפוי להוות פריצת דרך במגמה העולמית לקידום פתרונות מבוססי מימן, בפרט בעולם הרכב. אקוואריוס מנועים צפויה להמשיך ולהשלים את פיתוח מנוע המימן של החברה בעתיד.

 

גנרטור אקוואריוס, המבוסס על טכנולוגיה מקורית עובר החל מאוקטובר 2020 מבחני שטח באיטליה ומסוף שנת 2020 הרחיבה החברה את מבחני השטח גם לסינגפור, קנדה, ניו זילנד וישראל.

 

לאחרונה הודיעה החברה על עסקאות שותפות עם נוקיה בתחום התקשורת מרחוק וניהול ציוד אנרגיה. בנוסף, הודיעה החברה בחודשים האחרונים על הקמת חברת בת ביפן ועל שותפות עם יצרנית חלקי הרכב היפניים מוסאשי ויצרנית המנועים TPR.

 

מנוע אקוואריוס הומצא בשנת 2014 על ידי שאול יעקובי וניתן לעשות בו מספר שימושים: גנרטור, מנוע ואל פסק. בשונה ממנועים קונבנציונאליים הבנויים ממאות חלקים, המנוע של אקוואריוס כולל רק כעשרים רכיבים וחלק זז אחד בלבד. העיצוב היעיל וקל המשקל הופך אותו לזול ויעיל ביותר וכמעט ללא צורך בתחזוקה.

 

לטכנולוגיה יש כ-20 פטנטים רשומים בבעלותה בארה"ב ומחוץ לה, פטנטים אלו מאפשרים שימושים במגוון תחומים: אנרגיה, תקשורת, רכב ועוד. מנוע החברה קיבל כבר לפני כשנה וחצי אישור בדוח ביצועים מפורט של חברת AVL , שהוכיח את פעילותו ויעילותו המנוע.

גל פרידמן, יו"ר דירקטוריון אקוואריוס מנועים: "אנו נפעמים מהתוצאות המוצלחות של בדיקות ההרצה שבוצעו למנוע המימן שלנו. בראיה שלנו מדובר בפריצת דרך טכנולוגית ממשית, ואנו נמשיך להאיץ את תהליכי הפיתוח של המנוע הלינארי שלנו, כדי להגשים את החזון להפוך את המימן לדלק העתידי של תעשיית הרכב העולמית. מהבדיקות הראשוניות שנערכו עולה, שמנוע המימן שלנו יכול להיות התשובה המשתלמת, הירוקה והקיימת לתחבורה עולמית וייצור אנרגיה מרחוק."

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה