יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2021 , אותו היא מסכמת עם צמיחה דו ספרתית במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושיפור של תחזית הצמיחה להמשך השנה.
המכירות הרבעון הראשון הסתכמו ב-347 מיליון דולר, בהשוואה ל-300 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ומשקפות צמיחה של 16% בסך המכירות וצמיחה של 21% במכירות האורגניות. המכירות האורגניות מוגדרות כמכירות לכל לקוחות החברה בנטרול מכירות לנובוטון יפן (לשעבר פנסוניק סמיקונדקטור) ובנטרול מכירות למקסים במפעל החברה שבסן אנטוניו, איתם קיימים לחברה הסכמי ייצור ארוכי טווח.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-70 מיליון דולר, עלייה של 33% לעומת רווח גולמי בסך 53 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. הרווח התפעולי הגיע ל-32 מיליון דולר, כפליים מ-16 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי עמד על 28 מיליון דולר, המייצג רווח בסיסי ומדולל למניה של $0.26, בהשוואה לרווח נקי בסך 17 מיליון דולר, המייצג רווח בסיסי ומדולל למניה של $0.16 ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-87 מיליון דולר והשקעות ברכוש קבוע הסתכמו ב-49 מיליון דולר, נטו. בנוסף, ברבעון הראשון של 2021 פרעה החברה חובות בסך של 29 מיליון דולר.
טאואר ממשיכה ביישום תוכנית הרחבת כושר הייצור עליה דיווחה בפברואר 2021, שנובעת מרמות ביקוש גבוהות של לקוחותיה, העולים על כושר הייצור של החברה במפעלי ה-200 מ"מ וה- 300 מ"מ. החברה הוציאה את מלוא הזמנות הרכש בסך של 150 מיליון דולר עבור מכונות ותשתיות להרחבת כושר הייצור. החל מהמחצית השנייה של 2021, יחל כושר הייצור הנוסף לשמש בייצור, כאשר תוכנית ההרחבה צפויה להיות כשירה במלואה לייצור ברבעון הראשון של 2022.
במקביל לפרסום הדוחות, החברה מספקת תחזית מכירות לרבעון השני של שנת 2021 בסך 360 מיליון דולר, המכירות הגבוהות ביותר אי פעם בתולדות החברה, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה. אמצע טווח התחזית מהווה צמיחה כוללת של 16% במכירות וצמיחה אורגנית של 26% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר: "הביצועים הראויים לציון שלנו ברבעון הראשון של 2021 הינם בסיס טוב, שמאפשר לנו להיות נלהבים מהיכולות העסקיות והתפעוליות שלנו, המאפשרות לנו לתת תחזית צמיחה במכירות לרבעון השני של 2021 עם אמצע טווח תחזית המהווה את המכירות הגבוהות ביותר בתולדות החברה, ומכירות המשקפות צמיחה אורגנית של 26% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הפלטפורמות שאנו מציעים ללקוחותינו, המאופיינות בטכנולוגיות אנלוגיות מתקדמות וייחודיות, מאפשרות לנו את שיתופי הפעולה שיש לנו עם לקוחותינו, שהינם המובילים בתחומם בתעשייה. כמו כן, אנו נרגשים מכך שנמשיך להיות מובילי שוק בתחומינו גם בהמשך שנת 2021".