דוחות כספיים

הרווח הנקי של אלקטרה צריכה עלה ברבעון הראשון בכ-30.5%

ההכנסות עלו בכ-36.5% לכ-697 מיליון שקל; ה-EBITDA זינק בכ-90% לכ-67 מיליון שקל; בשבוע שעבר חתמה החברה על הסכם לרכישת השליטה ביינות ביתן ומגה תמורת כ-193 מיליון שקל

חדשות ספונסר 09/05/2021 10:13

א+א-

אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2021 בו היא ממשיכה את המומנטום של השנה החולפת עם גידול חד בהכנסות וברווח הנקי.

 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 עלו בכ-36.5% לכ-697.2 מיליון שקל לעומת כ-510.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ומגידול במחזור המכירות במגזר קמעונאות חשמל.

 

הרווח הגולמי עלה בכ-43.4% לכ-180.3 מיליון שקל (כ-25.9% מההכנסות), לעומת כ-125.8 מיליון שקל (כ-24.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מגיעה בין היתר, כתוצאה מהשקת סדרות חדשות של מוצרים וממיקוד ובידול מותגי הפעילות, ובעלייה בשיעור הרווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל שנבעה בעיקר מתמהיל המכירות.

 

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות ברבעון טיפס לכ-35.6 מיליון שקל, לעומת כ-13.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה בכ-30.5% לכ-35.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-27.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח מפעילות שהופסקה בהיקף של כ-13.5 מיליון שקל מפעילות חברת גולן טלקום. 

 

ה-EBITDA זינק בכ-90% לכ-67 מיליון שקל, לעומת כ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי בסוף הרבעון הסתכם בכ-620.8 מיליון שקל.

 

צביקה שווימר, מנכ"ל: "אנו פותחים את שנת 2021 עם המשך המומנטום העסקי החיובי ומציגים היום גידול משמעותי בהכנסות וברווח הנקי לרבעון הראשון. תוצאות אלה משקפות הן את המהלכים האסטרטגים שביצענו להעמקת יתרונות החברה בתחומי פעילותה, והן את הרוח הגבית החזקה ממנה נהנית החברה לאור השינויים בסגנון החיים ובהרגלי הצריכה.

 

במקביל להמשך ביסוס המובילות של החברה בענף מוצרי החשמל והמיזוג, אלקטרה צריכה פועלת כיום לפיתוח עסקי מואץ בעולמות התוכן בהן היא מתמחה וכן בתחומים משיקים בעלי פוטנציאל הצפת ערך משמעותי, וזאת על בסיס התשתית החזקה והידע הרב הנצבר בחברה. בשבוע החולף חתמנו על הסכם לרכישת השליטה ברשתות הקמעונאות יינות ביתן ומגה כאשר ניהול הרשת יתבצע על ידינו ולאחרונה, הודענו על כניסה אסטרטגית לתחום הטיולים והפנאי באמצעות רכישת השליטה בחברת סער א.ת יזמות ומסחר שבין היתר הינה זכיינית המותג Columbia בישראל.

 

אנו ממשיכים לפעול לביסוס מנועי צמיחה והרחבת פעילות החברה והיצע ומגוון המוצרים לצרכן וזאת ע"י מערכת התשתיות היעילה והרחבה שלנו תוך שאיפה תמידית להיות שחקן מוביל בכל קטגוריה בה אנו פועלים ונכנסים אליה.

אלקטרה מוצרי צריכה היא כיום חברה יעילה לכל אורך שרשרת הערך, בעלת תשתית ניהולית ותפעולית חזקה ומובילה בחדשנות, שירות ואיכות המוצרים. אנו מצוידים בנזילות משמעותית, לצד איתנות פיננסית גבוהה, ואנו פועלים לאיתור הזדמנויות עסקיות כחלק מיישום אסטרטגיית החברה להפוך לחברת מוצרי צריכה הפועלת במגוון רחב של תחומים קמעונאיים מול לקוח הקצה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה