דוחות כספיים

מיטק מסכמת את 2020 עם התקדמות בייצור בשר מתורבת והעמקה בהפסד

החברה השלימה רישום למסחר בארה"ב וגיוס בהיקף של 28 מיליון דולר; מנכ"ל מיטק: "מצפים לראות בשר אמיתי שגדל בתנאים נקיים ומבוקרים בתוך חודשים ספורים"

חדשות ספונסר 22/04/2021 14:30

א+א-

חברת מיטק, המפתחת יכולות לייצור בשר מתורבת, בשילוב עם טכנולוגיית הדפסת תלת מימד שתאפשר ייצור מותאם אישי של מוצרים מבשר ללא הרג בעלי חיים, מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020 ומספקת עדכון עסקי.

 

החברה, שהחלה להיסחר בבורסת תל אביב בינואר 2020 היא החברה הציבורית הראשונה בעולם העוסקת בבשר מתורבת ומפתחת טכנולוגיות למזון בר קיימא ואתי. בחודש מרץ השנה החלה להיסחר גם בנאסד"ק, לאחר שגייסה 28 מיליון דולר בהנפקה ציבורית של ADS בנאסד"ק במרץ 2021 וזאת בנוסף למספר סבבי גיוס בשנת 2020 בהיקף כולל של 15 מיליון דולר.

 

מיטק מתמקדת בשני נתיבי פיתוח, האחד הוא ייצור בקנה מידה תעשייתי של בשר מתורבת מזני חיות שונים, כגון בקר ועוף, והשני הוא פיתוח של יכולת הדפסה תלת ממדית לצורך ייצור של מוצרי פרמיום מתורבתים.

 

כדאי לציין שמיטק היא חברה בשלבי פיתוח מוקדמים, אינה מייצרת הכנסות בשלב זה ואינה צפויה לייצר הכנסות כלשהן מפעילותה בעתיד הקרוב ובזמן בו היא מפתחת את מוצריה.

 

במהלך השנה השלימה מיטק את רכישתה של חברת Peace of Meat יצרנית בלגית של מוצרי עוף מתורבת, תמורת 17.7 מיליון דולר במזומן ובהון. מיטק מתכוונת למנף את טכנולוגיות העוף המתורבת של Peace of Meat כדי לגוון את טכנולוגיות הבקר המתורבת שלה ולזרז את כניסתה לשוק החלבון האמיתי מבשר המתורבת ומוצרי בשר.

 

רכישת Peace of Meat מרחיבה את הפורטפוליו של החברה באמצעות הוספת שומן עוף ומוצרי עוף מתורבת נוספים למשפחת המוצרים שהיא מפתחת. מוצרי העוף המתורבת והטכנולוגיות המשמשות לייצורם צפויים להיות משווקים לחברות לעיבוד מזון המעוניינות להוסיף "בשרניות" למוצרי המזון מן הצומח שלהן. בהתאם לתנאי הסכם הרכישה, הנהלת Peace of Meat תמשיך להוביל את תהליך הפיתוח במטה החברה בבלגיה.

 

ההפסד הנקי לשנת 2020 הסתכם ב-18.5 מיליון דולר, או 30 סנט למנייה רגילה, בהשוואה ל-0.4 מיליון דולר, או 2 סנט למנייה רגילה בשנת 2019. הגידול נובע בעיקר מהוצאות רישום למסחר והגדלת ההוצאות התפעוליות אשר אפשרו למיטק להרחיב את טכנולוגיית פיתוח הבשר המתורבת שלה.

 

הוצאות המחקר והפיתוח לשבת 2020 הסתכמו ב-2.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.2 מיליון דולר בשנת 2019, מה שמעיד על האצה משמעותית ביכולות המחקר והפיתוח שלה. סך הוצאות התפעול בשנת 2020 הסתכמו ב-18.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.4 מיליון דולר ב-2019.

 

הוצאות רישום למסחר אשר אינן השפיעו על תזרים המזומנים של שנת 2020 בהיקף של 10.2 מיליון דולר הקשורות למיזוג ההופכי לשלד הבורסאי בבורסה לניירות ערך בתל אביב. יתרת המזומנים ושווי המזומנים לסוף שנת 2020 עלתה ל-13.5 מיליון דולר בהשוואה ל-1.2 מיליון דולר בסוף שנת 2019. סך הנכסים גדל ל-17.4 מיליון דולר בסוף שנת 2020 ביחס ל-1.9 מיליון דולר בסוף שנת 2019.

 

שרון פימה, מנכ"ל מיטק מסר: "אנו מרוצים מהביצועים שלנו לאורך שנת 2020. העולם מחפש שיטות חקלאיות ברות-קיימא יותר, ואנו מאמינים כי בשרים מתורבתים אשר יוצרו ללא שחיטת בעלי חיים יכולים להיות התקדמות משמעותית לקראת מטרה זו עד לכדי מהפיכה חקלאית.

 

חברת מיטק היא החברה הציבורית הראשונה בעולם העוסקת בבשר מתורבת וכעת היא רשומה גם בנאסד"ק. בנוסף השלמנו את הרכישה הסינרגטית של Peace of Meat, חברה בלגית המפתחת טכנולוגיות הקשורות בעוף מתורבת, המגדילה משמעותית את השווקים אליהם אנו פונים וצפויה לספק נקודת כניסה מוקדמת לתעשיית הבשר המתורבת המתפתחת."

 

מר פימה סיכם: "עם הטכנולוגיה שאנו יוצרים, אנו מצפים לראות בשר אמיתי שגדל בתנאים נקיים ומבוקרים בתוך חודשים ספורים, בהשוואה לייצור בשר במשך שנים בחוות גידול. בנוסף לפוטנציאל לייצור בר קיימא יותר, בשר מתורבת יהיה ניתן לייצור בכל מקום על פני כדור הארץ, וישנה את שרשרת האספקה.

 

החודשים האחרונים מהווים מומנטום משמעותי עבור מיטק, ואנו מאוד נרגשים מהיוזמות האסטרטגיות אותן אנו מקדמים. אנו מצפים להמשיך ולבנות את מיטק ולבסס עצמנו כמובילים הגלובליים וכמרכז חדשנות בתעשיית הבשר המתורבת."

 

החברה מספקת גם תחזיות להמשך, לפיהן כחלק מתוכנית המכירות והכניסה לשוק, מיטק מתכוונת להיכנס לשוק תחילה עם מוצרים היברידיים אשר כוללים מרכיבים מן הצומח וכן בשר מתורבת, כקו חדש של מוצרים ברי-קיימא. החברה מעריכה כי כבר בשנת 2022 יוצב מפעל פיילוט ראשון אשר יציג יכולות ייצור מתקדמות של שומן עוף מתורבת וייקח חלק בייצור המוצר ההיברידי הראשון שצפוי להיכנס לשוק.

 

כשם שעשתה בשנת 2020, מיטק מתכוונת להמשיך ולהרחיב את יכולותיה הטכנולוגיות בעולם ע"י אסטרטגיית רכישות. לצורך כך, החברה תבחן כיווני פיתוח של חלבונים מתורבתים שונים, כגון בשר דגים מתורבת. המטרה הינה להציע מגוון רחב של מוצרים בתעשייה ההולכת וגדלה, וכן להיות חברה מובילה בעולם בתחום הבשר המתורבת.

 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה