אנרגיה ירוקה

או.פי.סי נכנסת לתחום אספקת חשמל וניהול עמדות טעינה לרכבים חשמליים

החברה תרכוש 51% מחברת Gnrgy תמורת כ-67 מיליון שקל; לאו.פי.סי אופציה להגדיל את אחזקתה ל-100%

חדשות ספונסר 13/04/2021 09:41

א+א-

חברת או.פי.סי אנרגיה מרחיבה את פעילותה לתחום ה-e-mobility, אספקת חשמל וניהול עמדות טעינה לרכבים חשמליים. החברה עדכנה כי התקשרה בהסכם לרכישת מניות של חברת Gnrgy (ג’ינרג’י), חברה ישראלית הפועלת בתחום תשתיות וניהול רשתות טעינה לרכבים חשמליים. או.פי.סי אנרגיה צפויה להשקיע כ-67 מיליון שקל, תמורה 51% ממניות החברה.

 

ג’ינרג’י נוסדה בישראל בשנת 2008 ע"י רן אלויה, המשמש כמנכ"ל החברה, ופועלת בתחום של טעינת של רכבים חשמליים (e-mobility). החברה מציעה ומפתחת מספר פתרונות ושירותי טעינה וניהול אנרגיה.

 

הפתרונות שמקדמת גי’נרג’י כוללים שירותי אספקת חשמל, טעינה של רכבים חשמליים וניהול אנרגיה לבניינים משותפים וכן שירותי טעינה הוליסטיים למגזר העסקי וציי רכב בהתבסס על פיתוחים טכנולוגיים שלה.

 

בנוסף, בבעלות החברה רשת טעינה ציבורית בפריסה ארצית. בכוונת ג’ינרג’י להמשיך את פריסת רשת הטעינה הציבורית עם דגש על עמדות טעינה מהירות במיקומים אסטרטגיים. כמו כן עוסקת החברה במכירה והתקנה של עמדות טעינה גם באמצעות הסכמי מסגרת עם יבואני הרכב המובילים. ג’ינרג’י מעסיקה כ- 60 עובדים. 

 

תחום הרכבים החשמליים מצוי במגמת צמיחה בשנים האחרונות בדומה למגמת צמיחה גלובלית בתחום ובהמשך לתכניות מדינתיות לצמצום פליטות. על בסיס יעדי משרד האנרגיה, שוק הרכב החשמלי בישראל צפוי לגדול מאלפי כלי רכב חשמליים למעל מיליון כלי רכב בשנת 2030 (על פי מדריך היערכות רשויות מקומיות לתחבורה פרטית חשמלית, יולי 2020).

 

כחלק מהמאמץ הממשלתי למעבר לשימוש באנרגיות נקיות, הפחתת זיהום וחתירה לחדשנות, פועל משרד האנרגיה, בשותפות עם משרדי ממשלה נוספים, לייצר את התנאים האופטימליים לפיתוח שוק הרכב החשמלי בישראל. על פי פרסומים, משרד האנרגיה מקדם פעולות שונות שיתמכו בהאצת חדירת הרכבים החשמליים למשק התחבורה הישראלי ובתוך כך קידום התקנתן של עמדות טעינה ציבוריות, הסדרת הקמת עמדות טעינה בבתים משותפים קיימים וניסוח הנחיות להקמת תשתית טעינה מקדמית בבניה חדשה.

 

במועד השלמת העסקה, או.פי.סי אנרגיה תרכוש 51% מהון מניות Gnrgy בתמורה לסכום כולל של כ-67 מיליון שקל. כמו כן, במסגרת ההסכם ניתנה לאו.פי.סי אופציה לרכישת יתרת מניות היזם לאחר מספר שנים, ולהגיע להחזקה של עד 100% ממניות Gnrgy.

 

את חברת או.פי.סי אנרגיה ייצגו דר’ שאול חיון וניצן פלדמן ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות’ ואת חברתGnrgy ייצגו עוה"ד יובל לזי ומאיר ווינקלר ממשרד ברנע ג’פה לנדה.

 

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "כלי רכב חשמליים הם רכיב קריטי בהתייעלות אנרגטית, הפחתת פליטות מזהמים בתוך ערים וצמצום בפליטת גזי חממה באופן כללי. אנו עדים למהפכה בתחום הרכבים החשמליים, החל ממספר הדגמים המשווקים, טווח הנסיעה שלהם והעלות הכוללת לרבות החסכון העצום בהוצאות דלק.

 

אנו מאמינים שבתוך מספר שנים לא רב, מרבית כלי הרכב שיימכרו בארץ יהיו חשמליים, דבר שיגרום לעלייה משמעותית בביקוש לחשמל וצורך במתן פתרונות לשירותי ניהול הטענת רכבים. העידוד הממשלתי להפחתת השימוש בדלקים לתחבורה וכן פתיחת תחום אספקת חשמל ללקוחות ביתיים מהווים הזדמנות עסקית משמעותית עבור אופיסי.

 

מנכל Gnrgy, רן אלויה, הינו מהחלוצים של התחום בישראל ובעולם וביחד עם צוות הניהול המקצועי ברמה הגבוהה ביותר בתחום הרכב ושוק פתרונות האנרגיה בישראל, אנו מאמינים שנדע לנצל בצורה מיטבית את הפוטנציאל הרב הטמון בתחום מתפתח זה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה