חברת הקנאביס הרפואי פנאקסיה מפרסמת היום את תוצאות הרבעון הרביעי של 2020 ושל השנה כולה ומדווחת על זינוק בהכנסות וקיטון משמעותי בשורת ההפסד.
הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בסך של כ- 60.7 מיליון ש"ח, גידול של כ- 263%, מעל לפי 3, בהשוואה להכנסות בסך כ- 16.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ- 17 מיליון ש"ח, בדומה להכנסות הרבעון השלישי של 2020, ומשקפות גידול של כ- 154%, מעל לפי 2, בהשוואה להכנסות בסך כ- 6.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול בהכנסות נובע הן מגידול במספר המטופלים ובמכירות מוצרים למטופלים באמצעות שירות ההפצה "פנאקסיה עד הבית" תחת האסדרה החדשה וכן מגידול משמעותי בהיקף המוצרים שנארזו ועובדו במפעל החברה.
ברבעון הרביעי הכירה פנאקסיה בהכנסות ראשונות מיצוא, לאחר שבסוף חודש דצמבר 2020 קיבלה היתר יצוא ממשרד הבריאות וייצאה משלוח מסחרי ראשון של מוצרי קנאביס רפואי מישראל לגרמניה, השוק הגדול באירופה כיום. על פי התוכנית האסטרטגית של החברה, עם התחלת היצוא ומכירות בגרמניה, לצד תחילת יצוא לקפריסין עליו הודיעה החברה בשבוע שעבר וכניסה מתוכננת למדינות נוספות בשנת 2021, היא צפויה לבסס את הצמיחה בהכנסות מיצוא ברבעונים הבאים.
ההפסד התפעולי בשנת 2020 הסתכם בסך של כ- 35.3 מיליון ש"ח, גידול של כ- 22% בהשוואה להפסד תפעולי בסך כ- 29 מיליון ש"ח, תחת אסדרה ישנה, בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 9.2 מיליון ש"ח, גידול של כ- 11% בהשוואה להפסד תפעולי בסך כ- 8.3 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של השנה. ההפסד התפעולי ברבעון המקביל אשתקד הסתכם בסך של כ- 20.7 מיליון ש"ח.
הגידול בהפסד התפעולי בהשוואה לרבעון ולתקופה המקבילה אשתקד הושפע בעיקר מגידול בהוצאות הנהלה וכלליות ובהוצאות מכירה ושיווק שחלק מהותי מהן נובע מהיערכות ובניית תשתית מסחרית ומשפטית ליצוא וכניסת החברה לשווקים הבינלאומיים ולאירופה בפרט, כולל פיתוח מוצרים ורגולציה, התאמת מוצרים ותהליכים לדרישות השווקים השונים. כמו כן, רישום מוצרים חדשים בישראל ובחו"ל, פעולות שיווק ופיתוח עסקי. הוצאות הנהלה וכלליות קוזזו בחלקן על ידי צמצום של כ- 4 מיליון ש"ח בהוצאות תשלום מבוסס מניות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד הנקי השנתי הצטמצם והסתכם בכ- 35.9 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד נקי בסך של כ- 81.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי הגיע לכ- 9.3 מיליון ש"ח, גידול של כ- 11% בהשוואה להפסד נקי בסך של כ-8.4 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של השנה. ההפסד הנקי ברבעון המקביל אשתקד הסתכם בסך של כ- 63.8 מיליון ש"ח.
תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת הסתכם בסך של כ- 34.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לתזרים בסך כ- 12 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד ברבעון הרביעי הסתכם התזרים בכ- 10.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 12.8 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של השנה וכ- 7.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
סך המזומנים ושווי מזומנים בסיומה של 2020 הסתכם בכ- 16.6 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 14.3 מיליון ש"ח בסוף 2019. ב-2020 חיזקה החברה את המאזן שלה על ידי גיוסי הון בסך כולל של כ- 47 מיליון ש"ח באמצעות הקצאות פרטיות במרץ ובאוקטובר 2020, של מניות חסומות וכתבי אופציה בלתי סחירים למשקיעים מוסדיים ומשקיעים בלתי תלויים נוספים, וקיבלה אשראי מגוף בנקאי בסך של כ- 10 מיליון ש"ח.
בסוף מרץ 2021 אושרה בדירקטוריון החברה תוכנית התייעלות עתידית לפיה יבוצעו, התאמות למבנה העלויות של החברה על מנת להבטיח צמצום משמעותי של הפסדיה ושל צרכי המזומנים שלה. בנוסף, הועמדה מסגרת אשראי בסך כולל של 10 מיליון ש"ח לחברה, על ידי מר דדי סגל, מנכ"ל החברה הנמנה על בעלי השליטה בחברה, ומר יונתן קולבר, יו"ר דירקטוריון החברה ובעל עניין בה.
מסגרת האשראי תשמש לצרכי פעילות החברה, ותהיה ניתנת לניצול עד ליום 30 באוגוסט 2022. כמו כן, האריכו בעלי השליטה ובעלי עניין את תוקף התחייבותם החד צדדית, הבלתי חוזרת וללא תמורה, מ- 8 בנובמבר 2020, להשקיע בחברה בתנאים זהים לתנאי ההקצאה הפרטית באוקטובר 2020, עד ליום 20 באוגוסט 2021.
דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "אנו שמחים לסכם שנה מוצלחת של צמיחה חזקה בפעילותנו בשוק הישראלי על אף התחרות הגוברת בענף, ששיאה בהשגת אבני הדרך הדרושות ליצוא מישראל ויצוא מסחרי ראשון של מוצרינו לגרמניה. שנת 2021 צפויה להיות שנת הפריצה של פנאקסיה בשוק הגרמני ובאירופה בכלל, עם זכייתנו לאחרונה הן כספק ראשי בתוכנית הקנאביס היוקרתית של ממשלת צרפת והן כספק של ממשלת קפריסין המהווים הבעת אמון רגולטורית חזקה באיכות מוצרינו.
אנו מתכוננים לשיווק ומכירות בגרמניה של המוצרים המעובדים שפיתחנו, כגון תמציות שאיפה וטבליות, לצד שמני הפרימיום שלנו שכבר נמכרים בבתי מרקחת במדינה. זאת בין היתר באמצעות מתקן היצור במלטה ובכפוף לקבלת רישיון ייצור מסחרי ויצוא במתקן.
כפי שעמדנו בלוחות הזמנים להם התחייבנו לתחילת יצוא לאירופה עד סוף שנת 2020, כך בכוונתנו להמשיך השנה ביישום תוכניתנו האסטרטגית להתרחבות באירופה ולמדינות נוספות והתמקדות בייצור מוצרים למגזר הפרימיום ליצוא ולשוק המקומי."