שי דהן, מנכ"ל משותף באלדן תחבורה<br>קרדיט: אלדן תחבורה
שי דהן, מנכ"ל משותף באלדן תחבורה קרדיט: אלדן תחבורה

חברת הליסינג והשכרת הרכב אלדן פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2020 כולה, אותה היא מסכמת עם שיפור ברווחיות התפעולית וגידול חד ברווח הנקי, יחד עם יציבות בהכנסות.

 

הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.41 מיליון שקל, לעומת כ-1.62 מיליון שקל בשנת 2019. במגזר הליסינג התפעולי ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו בתקופה לכ-1.06 מיליארד שקל, ללא שינוי מהותי בהשוואה ל-2019.

 

ההכנסות הושפעו בעיקרן מקיטון בשכירות המיוחסת לפעילות המגזר, בקיזוז גידול בהכנסות ממכירת כלי רכב ששימשו לפעילות. הקיטון בהכנסות משכירות נבע מירידה בכמות ימי ההשכרה בקיזוז עלייה בתמורה הממוצעת לרכב. הגידול בהכנסות ממכירת כלי רכב נבע בעיקרו מעלייה בכמות כלי הרכב שנמכרו בקיזוז ירידה בתמורה הממוצעת לרכב. רווחי המגזר בתקופה עלו לכ-185.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-136.2 מיליון שקל בשנת 2019.

 

במגזר השכרת כלי רכב ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו בתקופה לכ-251.5 מיליון שקל, לעומת כ-328.2 מיליון שקל בשנה הקודמת. רווחי המגזר הסתכמו בכ-5.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-6.6 מיליון שקל בשנת 2019.

 

במגזר הסחר ההכנסות מלקוחות חיצוניים בתקופה הסתכמו לכ-88.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-219.5 מיליון שקל בשנה קודמת. רווחי המגזר הסתכמו בכ-0.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1 מיליון שקל בשנת 2019.

 

הרווח הגולמי בתקופה עלה בכ-3.2% לסך כ-288.6 מיליון שקל (כ-20.5% מההכנסות), בהשוואה לכ-279.4 מיליון שקל בשנת 2019 (כ-17.2% מההכנסות). הגידול ברווח הגולמי בשנת 2020 הושפע בעיקר מגידול ברווחיות מכירת כלי רכב

 

החברה רשמה ב-2020 הוצאות מימון נטו של כ-30.2 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון נטו של כ-88.2 מיליון שקל בשנת 2019. השינוי הושפע בעיקר מהכנסות מימון בסך של כ-41 מיליון שקל שנבעו בעיקר כתוצאה מרכישות עצמיות של ניירות ערך מסחריים ואיגרות חוב שביצעה החברה. כמו כן, החברה רשמה ירידה בהוצאות המימון כתוצאה מירידה בגובה ריבית הגיוס הממוצעת, משינויים במדד המחירים לצרכן בגין התחייבויות צמודות מדד, וכן מירידה באשראי הממוצע לתקופה.

 

בשורה התחתונה, זינק הרווח הנקי בכ-400% והסתכם לכ-94.7 מיליון שקל, לעומת כ-18.9 מיליון שקל בשנת 2019. הרווח הכולל טיפס לכ-90.4 מיליון שקל, לעומת כ-19.3 מיליון שקל בשנה הקודמת. ברבעון הרביעי הסתכם הרווח הנקי ב-16.2 מיליון ש"ח לעומת כ-4.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.

 

ההון העצמי של החברה נכון ל-31.12.2020 עלה לכ-510.4 מיליון שקל ומהווה כ-18.4% ממאזן החברה. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-326.2 מיליון שקל.

 

שי דהן, מנכ"ל משותף באלדן: "שנת 2020, ברקע לאירוע הקורונה, הייתה שנה מאתגרת שהביאה עמה שינויים רבים בכלכלה בכלל ובענף הרכב בפרט. מיד עם פרוץ משבר הקורונה נקטנו בשורה של צעדים על מנת לייעל את הפעילות ולהתאים אותה לתקופה ואנחנו גאים להציג היום תוצאות טובות ל-2020, עם שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית ועלייה חדה ברווח הנקי, זאת על אף ירידה מסוימת בסך הכנסות החברה.

 

הצלחנו גם לשפר את ניצולת כלי הרכב לכ-87.1% ואף המשכנו לשפר את יחסי המינוף של החברה ל-18.4% יחס ההון למאזן. אנחנו שמחים על האמון שהמשקיעים נותנים בנו כפי שהדבר משתקף בירידה בתשואות האג"ח לאורך השנה, ובגיוס האג"ח המוצלח שביצענו בחודש פברואר האחרון."

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 2
    לפני שנה רשמו פה שהיא לא תשלם את האג"ח

    טעו פה לא מעט בהבנה של שוק החוב ובטח במודל העסקי של שוק הליסינג. בזמן שחברות נדלן לא קיבלו שכ"ד האג"ח שלהן נותר יציב. לעומת זאת חברות הליסינג הגביה הייתה באחוזים גבוהים מאוד אל האג"ח שלהן צלל. מי שקנה נמוך והיה את כל הזמן שבעולם לקנות עשה אחלה תשואה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • סימון1
    • 25/03/2021 23:21