רמי לוי קרדיט: פלאש90, נתי שוחט

דוחות כספיים

רשת רמי לוי מסכמת שנה חזקה עם צמיחה בכנסות של 9% ל 6.47 מיליארד שקלים

הרווח הנקי זינק ב 59% ל 176 מיליון שקל בעקבות שיפור תנאי סחר, יעילות המרכז הלוגיסטי ועליה במכירות המותג הפרטי

חדשות ספונסר 25/03/2021 12:12

א+א-

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אני גאה לסכם את שנת 2020, שהיתה שנה בשוק מאתגר עקב משבר הקורנה, עם תוצאות כספיות חזקות, כמתבטא בצמיחה גבוהה בהכנסות, עלייה חדה ברווחים ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים בהם אנו נמדדים. בשנת 2020 השתנו במהירות הרגלי הצריכה, הציבור עבר טלטלה בצרכיו ובהעדפותיו,  וכולנו למדנו להמציא את עצמנו מחדש במציאות המאתגרת.

רשת רמי לוי שיווק השיקמה ביצעה במהירות את ההתאמות הנדרשות לנסיבות המשתנות, והצליחה לספק לכל לקוחותיה את כל מלאי המוצרים האיכותיים שלנו, במחירים הזולים ביותר בישראל, בסניפים ובשירותי האון-ליין והמשלוחים שלנו. הכל בלי לחרוג מה-DNA של החברה – לתת את סל המוצרים הזול בארץ, ללא פגיעה בשירות או באיכות.

בנינו מותג חזק ואנחנו ממשיכים לבסס אותו עם הפנים לעתיד.

התוכנית שלנו קדימה מתבססת על כמה אבני יסוד ותכלול פתיחת סניפי דיסקאונט נוספים במיקומים חדשים, פתיחת סניפי "רמי לוי בשכונה", כניסה לשוק המוסדי עם השקת פעילת של "רמי לוי לעסקים", עיבוי מערך האון-ליין כך שנמשיך להוביל את המהפכה הקמעונאית בדיגיטל, הרחבת פעילות רשת גוד פארם עם פתיחת עשרות סניפים נוספים במהלך השנים הקרובות, הגדלת מועדון הלקוחות שלנו, השקת ארנק דיגיטלי שיהווה את זרוע הפיננסים של הרשת ועוד.

נמשיך להשקיע בחדשנות טכנולוגית, לצד המרלוג המשכולל, המרלוגים הרובוטיים והארנק הדיגיטלי, ונעמיק את ההשקעות בתחום כדי לשמר את מעמדנו המוביל ואת הקשר עם הלקוחות שיקבלו חווית קניה דיגטלית מתקדמת גם בחנויות שלנו. הרשת ממשיכה לראות את הצורך של הצרכן בלב בניית האסטרטגיה שלנו ושמחה על האמון שהמשקיעים מביעים בנו לאורך פיתוח החברה. מנועי הצמיחה שלנו יבטיחו את חוסנה של הרשת ואת הצמיחה העתידית בשנים הבאות. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות גם לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".

 

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בשנת 2020 צמחו בכ-9% לכ-6.47 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.94 מיליארד שקל בשנת 2019 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-6.3%, לצד פתיחת 3 סניפי דיסקאונט חדשים באשקלון צפון, ברמלה ובקריית גת.

 

המכירות למ"ר ברשת רמי לוי בשנת 2020 לכ-63.3 אלף שקל למ"ר, לעומת כ-59.0 אלף שקל למ"ר בשנת 2019.

 

הרווח הגולמי בשנת 2020 עלה בכ-18% לכ-1.46 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.24 מיליארד שקל בשנת 2019.

 

שיעור הרווח הגולמי בשנת 2020 עלה לכ-22.57%, לעומת כ-20.82% בשנת 2019. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהשיפור האמור בתנאי הסחר, לצד התייעלות לוגיסטית נוספת בעקבות פעולות המרכז הלוגיסטי החדש במודיעין וכן מהפעילות במותג הפרטי.

 

הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2020 עלה בכ-44% לכ-282 מיליון שקל, בהשוואה לכ-196 מיליון שקל בשנת 2019. העלייה ברווח התפעולי נבעה, בעיקר,  מהצמיחה האמורה בהיקפי הפעילות, מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי בגין השיפור בתנאי הסחר והתייעלות נוספת במרלו"ג, ולמרות שבשנת 2019 הכירה החברה בהכנסות אחרות, נטו בסך של כ-7 מיליון שקל מול הוצאות אחרות נטו ל כ-1.3 מיליון שקל בשנת 2020.

 

שיעור הרווח התפעולי בשנת 2020 עלה משמעותית לכ-4.36%, בהשוואה לכ-3.30% בשנת 2019. כמו כן, שיעור הרווח התפעולי לפני יישום תקן IFRS16 בשנת 2020 עלה לכ-3.78%, לעומת כ-2.67% בשנת 2019.

 

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את שנת 2020 עם עלייה חדה של כ-59% ברווח נקי לסך של כ-175.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.4 מיליון שקל בשנת 2019. העלייה ברווח הנקי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, משיפור בשיעור הרווח הגולמי בגין הפעולות שנקטה החברה לשיפור תנאי הסחר מול הספקים והתייעלות המרלו"ג וכן מעליה במכירות המותג הפרטי.

 

ה-EBITDA בשנת 2020 עלה בכ-25% לכ-523 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות), לעומת כ-419 מיליון שקל (כ-7.1% מההכנסות) בשנת 2019. ה-EBITDA לפני יישום תקן IFRS16 הסתכם בשנת 2020 בכ-335 מיליון שקל, בהשוואה לכ-243 מיליון שקל בשנת 2019.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2020 עלה בכ-60% לכ-576 מיליון שקל, בהשוואה לכ-361 מיליון שקל בשנת 2019. השינוי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבע מהגידול האמור ברווח הנקי, לצד השינויים בהון החוזר – בעיקר גידול באשראי ספקים וירידה במלאי.

 

מאזן ליום ה-31.12.2020:

לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-853 מיליון שקל – גידול של כ-219 מיליון שקל בהשוואה לסוף שנת 2019. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-15 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-838 מיליון שקל.

החברה שומרת את קופת המזומנים במיוחד בתקופה מאתגרת זאת, ומייעדת אותה למטרות כדלקמן:

א. שמירה על כוח מיקוח והטבה בתנאי הסחר מול ספקי החברה. החברה משדרת ביטחון לספקי החברה עם קופת המזומנים של החברה ובכך יכולה לנהל משא ומתן עם ספקי החברה לתנאי סחר מיטיבים יותר.

ב. שמירת גמישות וזמינות מזומנים לשם רכישת חנויות או רשתות בהתאם להזדמנויות בשוק קמעונאות המזון בעת הזאת.

ג. שדרוג סניפים והתאמתם למציאות הטכנולוגית וצרכי הלקוחות המשתנים.

ד. יעוד חלק מקופת המזומנים להשקעה מניבה וסולידית בהתאם למדיניות המותווית על ידי ועדת ההשקעות של החברה.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל, המתווספת לחלוקה של כ-116 מיליון שקל שחילקה החברה במהלך שנת 2020.

מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של מעל מיליארד שקל.

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה