חברת גיקס אינטרנט (לשעבר אלגומייזר), העוסקת בפיתוח תוכנות והפצתם, מפרסמת את תוצאותיה לשנת 2020, ומדווחת לראשונה על רווח נקי שנתי.
ההכנסות לשנת 2020 הסתכמו בסך של כ-131.1 מיליון ש"ח, קיטון של 14% בהשוואה לשנת 2019 ואשר נובע מהשפעות משבר הקורונה ומשחיקה בשער הדולר.
בשנת 2020, המשיכה גיקס את מגמת ההתייעלות אותה התחילה לאחר השלמת רכישת לינקיורי, בהתאם הוצאות התפעול בשנת 2020 קטנו ב- 8,550 אלפי ש"ח לעומת שנת 2019. זוהי ירידה של 23% בהוצאות התפעוליות.
הרווח התפעולי הסתכם לסך של כ-3.3 מיליון ש"ח, זאת לעומת הפסד תפעולי של כ-6.4 מיליון ש"ח בשנת 2019 -גידול של כ-152%. המעבר מהפסד לרווח תפעולי הינו למרות השפעות משבר הקורונה וזאת הודות לתהליך ההתייעלות שהוביל לקיטון בהוצאות התפעול של הקבוצה.
הרווח הנקי הסתכם לסך של 285 אלפי ש"ח, לעומת הפסד נקי של כ-42.8 מיליון ש"ח בשנת 2019. המעבר לרווח נקי הינו גם כן תולדה של תהליך ההתייעלות והקיטון בהוצאות התפעול. כמו כן, בשנת 2020 נרשמה ירידה בהוצאות המימון בעקבות פירעון הלוואות אשר תרם גם כן לגידול ברווח הנקי.
ה- EBITDA הסתכם לסך של כ-9.6 מיליון ש"ח לעומת סך של כ-6.7 מיליון ש"ח בשנת 2019 גידול של כ-43% וה- Adjusted EBITDA הסתכם לסך של 10 מיליון ש"ח לעומת סך של כ-8.8 מיליון ש"ח בשנת 2019 גידול של 14%.
עמיחי חדד, מנכ"ל גיקס מסר כי "אנו שמחים להודיע שעמדנו ביעדים אותם הצבנו לעצמנו בתחילת שנת 2020 והרווח הנקי שאנו מדווחים עליו היום, הוא כתוצאה מתהליכי המיקוד והייעול שהחברה ביצעה. לראשונה בתולדות החברה, יש רווח נקי שנתי אשר הושג על אף משבר הקורונה שנתן את אותותיו בענף ועל אף ירידה בשער החליפין של הדולר".
"במהלך שנת 2020, עם פרוץ משבר הקורונה, עקבה החברה בקפדנות אחר התנאים המשתנים ונקטה בפעולות שונות לצורך התמודדות מושכלת לאור ההשלכות העיסקיות של המשבר. הפעולות אותן נקטה החברה כללו, בין היתר, התייעלות וצמצום הוצאות, התייעלות ברכש המדיה, שדרוג ציוד המחשוב- על מנת לאפשר עבודה רציפה מהבית לכלל העובדים ועוד. בנוסף, השכלנו במהלך המשבר להשיק ולפתח מוצרים שונים על מנת לאפשר גיוון רב יותר במקורות ההכנסה".