איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף<br>קרדיט: יחצ
איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף קרדיט: יחצ

חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים ברחבי הארץ, מדווחת על תוצאות 2020 והרבעון הרביעי של שנת 2020 אותם היא מסיימת בתוצאות שיא ברקע למשבר הקורונה והסגרים הממושכים שהביאו לעלייה בהכנסות וברווחי החברה.

 

ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ-3.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-11.3% לעומת כ-3 מיליארד שקל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות. ההכנסות המדווחות הסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-8.4% שקל לעומת כ-2.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-6.8% לעומת אשתקד.

 

הרווח לתקופה הסתכם בכ-135.8 מיליון שקל לעומת כ-95.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ-42%. שיעור הרווח הסתכם בכ-4.3% לעומת כ- 3.3% ב-2019.

 

ה-EBITDA בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות הסתכם בכ-269.3 מיליון שקל, עלייה של כ-55.6% לעומת EBITDA של כ-173 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות (בנטרול 16 (IFRS הסתכם בכ-8.6% לעומת כ-6% בתקופה המקבילה.

 

ה-EBITDA הסתכם בכ-368.3 מיליון שקל (כ-11.8% מההכנסות), עלייה של כ-38.4% לעומת EBITDA של כ-266 מיליון שקל (כ-9.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

 

ברבעון הרביעי ההכנסות המדווחות הסתכמו בכ-842.8 מיליון שקל לעומת כ-693.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-21.5% הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות בקיזוז השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-15.5% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל.

 

הרווח לתקופה בנטרול הוצאות חד פעמיות בשל תרומות והוצאות שהיו כרוכות בגריטת סניפי יינות ביתן הסתכם בכ-68.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת 22.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של 199%. הרווח לתקופה הסתכם בכ-63.3 מיליון שקל לעומת כ-22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הסתכם בכ-7.5% לעומת 3.3% ברבעון המקביל.

 

לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד של כ-30% מהרווח לתקופה. בחודש מרץ 2020 הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 23 מיליון שקל אשר חולק לבעלי המניות בחודש אפריל 2020. עקב תוצאות החברה לשנת 2020, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בשיעור של כ- 50% מהרווח לשנת 2020 בסך של כ- 62 מיליון שקל.

 

החל מחודש מרץ 2020 מפעילה החברה שירות מכירות מקוונות ללקוחותיה בשיטת "פיק אפ" (איסוף עצמי) באמצעות האפליקציה של החברה. השירות נוחל הצלחה רבה, ומעבר למתן מענה לצורך המיידי של הציבור לערוך קניות ולשמור על ריחוק פיזי וחברתי, המהלך אף הביא לגידול בנתח השוק באמצעות הרחבת מעגל הלקוחות של החברה.

 

בחודש פברואר 2021 התקשרה יוחננוף בהסכם לרכישת השליטה (50.1%) ברשת ’זול סטוק’ המפעילה חנויות המוצרים לבית במחירי דיסקאונט, תמורת 45 מיליון שקל, לפי שווי של כ-90 מיליון שקל. זול סטוק מפעילה מעל ל-50 חנויות ברחבי המדינה ועד חודש מאי צפויה החברה להפעיל מעל ל-60 חנויות

 

יוחננוף רואה בכניסה לשוק המכירות הקמעונאיות של מוצרים לבית כהזדמנות משמעותית לצמיחה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה בתחום המכירות הקמעונאיות, בין היתר תוך פתיחת חנויות חדשות, בין אם עצמאיות ובין בשילובן בסניפי החברה, הגדלה משמעותית של זרוע היבוא של ’זול סטוק’ והגדלת כח הקנייה של ’זול סטוק’ מול ספקים, כמו כן, יצירת סינרגיה מתבקשת בין מכירת מוצרי מזון למכירת מוצרים לבית בחנויות שתי הרשתות.

 

בתחום הסופרמרקטים, עד סוף שנת 2021 החברה צפויה לפתוח 7 סניפים נוספים ולהגיע ל-35 סניפים פעילים.

 

איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף: "אנו מסכמים רבעון שיא ושנה משמעותית בדרך למימוש האסטרטגיה של הרשת להגיע לכל בית בישראל. הדוחות משקפים את חוסנה של הרשת, לא רק ברווחיות אלא גם בניהול ובתפעול לצד התרחבות וצמיחה לתחומים חדשים, כחלק מהראייה לטווח הארוך.

 

בימים אלו אנו נכנסים לראשונה לפעילות נון-פוד, עם רכישת השליטה בזול סטוק, ואנו צופים צמיחה והצפת ערך בשני התחומים, מזון ומוצרים לבית. הסינרגיה בין החברות תביא לבשורה צרכנית משמעותית וערך רב לציבור".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש