הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים בע"מ פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2020, ולרבעון הרביעי של השנה אותו היא מסכמת עם עליה של 26% ברווחים ל-427 מיליון ש"ח, לעומת רווח כולל של כ-338 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2019.
הרווח הכולל לאחר מס בשנת 2020 כולה, שהושפעה כמובן ממשבר הקורונה, הסתכם בכ-834 מיליון ש"ח, לעומת רווח כולל לאחר מס בסך של כ-978 מיליון ש"ח בשנת 2019.
התשואה על ההון (במונחים שנתיים) ברבעון הרביעי של שנת 2020 הגיעה ל-23% לעומת תשואה של 20% ברבעון המקביל בשנת 2019. התשואה על ההון בשנת 2020 הגיעה ל-11% לעומת תשואה של 15% בשנת 2019.
סך הנכסים המנוהלים של הקבוצה, בסיומה של 2020, הגיעו לכ-291 מיליארד ש"ח, לעומת כ-283 מיליארד ש"ח במועד המקביל ב-2019, גידול של כ-3%.
סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ודמי גמולים ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכמו לכ-7.4 מיליארד ש"ח, לעומת סך של כ-7.1 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל ב-2019, גידול של כ-4%. סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ודמי גמולים בשנת 2020 הסתכמו לכ-27.4 מיליארד ש"ח, בדומה לנתון בשנת 2019.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון ליום 31 בדצמבר 2020, הסתכם בכ-7.74 מיליארד ש"ח.
מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מסר: "אנחנו מסכמים את שנת 2020 עם רווח כולל של כ-834 מיליון ש"ח, וזאת למרות השפעות נגיף הקורונה על המשק, שהביאו בין היתר לתשואות נמוכות בשוק ההון ביחס לאשתקד.
תוצאה זו הושגה הודות לגידול משמעותי במכירות של מוצרים בתחומי הבריאות, הרכב והדירות. גידול שהתאפשר בזכות שימוש בכלים דיגיטליים למכירה מרחוק, וכן הודות לשינוי במבנה העלויות ותהליכי התייעלות אשר הביאו להפחתת הוצאות. התוצאות הטובות של הראל באחת השנים המאתגרות ביותר שידעה החברה, מעידות על עוצמתה ועל יכולתה לעמוד בהצלחה גם מול משבר כלכלי עולמי.
כחלק מאסטרטגיית הקבוצה, אנו מפתחים פעילות חוץ ביטוחית לצד פעילות ביטוחית יציבה. במסגרת הפעילות החוץ ביטוחית, הקבוצה מרכזת ישירות תחת הראל השקעות, החברה הציבורית, פעילויות היוצרות תזרים הכנסות קבוע ויציב לחברה הציבורית. פעילויות אלה מניבות תזרים דיבידנד קבוע לבעלי המניות של החברה, בהתאם למדיניות הדיבידנד שגיבשה החברה בחודש שעבר.
במסגרת הפעילות הביטוחית, אסטרטגיית החברה הינה צמיחה בדרך של הרחבת סל המוצרים מול 3.3 מיליון לקוחותיה של החברה וכן הרחבת מכירות ללקוחות חדשים. זאת, תוך שימוש בכלים דיגיטליים ובדאטה המאפשרים התייעלות תפעולית וכן שיפור חיתומי ומתן הצעות ערך משופרות ללקוח. בנוסף, החברה משקיעה בחדשנות ומטמיעה טכנולוגיות ומערכות חדשניות, כגון מערכות שיווק דיגיטלי וניהול מוקדים של חברתsalesforce הבינלאומית.
אנו נכנסים לשנת 2021 עם הטמעה של טרנספורמציה דיגיטלית שמעניקה לנו יתרון ועם מספר מנועי צמיחה חדשים לשנים הבאות".