דוחות כספיים

בזכות הקורונה, על בד מציגה זינוק ברווח הנקי ל-101.9 מיליון שקל

ההכנסות צמחו ב-19% והסתכמו ב-1.58 מיליארד ש"ח; ה- EBITDAעלה ב-87% לכ-275 מיליון ש"ח; החברה תבצע השקעה בקו ייצור חדש בדימונה, בעלות של 190 מיליון שקל

חדשות ספונסר 21/03/2021 12:12

א+א-

על בד, החברה השלישית בגודלה בעולם בייצור מגבונים לחים שאינם ממותגים, מדווחת על תוצאות שיא במסגרת דוחותיה הכספיים לשנת 2020. הגידול בביקוש למוצרי החברה, על רקע השפעת התפשטות נגיף הקורונה (Covid-19), שתרם לתוצאותיה של החברה השנה, לווה בעליית מחירים בשוק הבדים המשמשים כחומר גלם עיקרי בייצור מגבונים, אך על בד נהנתה מייתרון של ייצור עצמי של חומרי הגלם ומכושר תחרות גבוה.

 

כחלק מהיערכות החברה להמשך צמיחה בשנים הבאות, החברה הרחיבה את השקעתה בקווים חדשים ובייעול הייצור בקווים קיימים. היא הקימה בדימונה קו חדיש לייצור נייר שטיף ופריק, מתוך כוונה להוביל את טרנד הקיימות. בנוסף, החברה נערכת לייצור בדים ללא סיבי פלסטיק ולצורך כך הודיעה כי תבצע השקעה בקו ייצור חדש בדימונה, בעלות 190 מיליון שקל, שיתמוך במגמה של מגבוני תינוקות וניקיון ללא פלסטיק. קו הייצור אמור לייצר בדים בהיקף שנתי של 140 מיליון שקל. 

 

ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.58 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-1.32 מיליארד שקל בשנת 2019, צמיחה של 19%. הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירות מגבונים בסך 252 מיליון שקל וגידול במכירות ההיגיינה הנשית בסך של 4 מיליון שקל. עיקר הגידול במכירות המגבונים נובע מגידול במכירות באירופה בסך של כ-182 מיליון שקל (17%) וגידול במכירות בארה"ב בסך של כ-70 מיליון שקל (82%).

 

עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשפעות התפשטות נגיף הקורונה במהלך שנת 2020 על הגידול בביקוש במיוחד בתחום המגבונים. הגידול החד בהכנסות הושג חרף השפעת השינויים בשערי החליפין אל מול הדולר והאירו ב-2020 אל מול שנת 2019 שהתבטאה בקיטון של כ-30 מיליון שקל בהכנסות.

 

פעילות המגבונים הלחים צמחה ב-2020 ב-22% במכירות ל-1.43 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 1.18 מיליארד שקל בשנת 2019. פעילות ייצור ושיווק טמפונים גדלה מעט להכנסות של 156.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 153 מיליון שקל ב-2019.

 

ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם ב-2020 ב-274.6 מיליון שקל, כ-17% מסך הכנסות החברה, גידול של 87% בהשוואה ל-EBITDA של 146.8 מיליון שקל, כ-11% מהמחזור, ב-2019.

 

בשורה התחתונה, על בד מדווחת על רווח נקי של כ-101.9 מיליון שקל, כ-6% מסך הכנסות החברה, בשנת 2020, בהשוואה להפסד נקי של כ-64.7 מיליון שקל שנרשם בשנת 2019.

 

תזרים המזומנים השוטף התחזק משמעותית ועמד בסוף שנת 2020 על כ-184.7 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שוטף של כ-97.1 מיליון שקל בשנת 2019.

 

ההון העצמי נכון לסוף 2020 הינו 485.7 מיליון שקל, כ-34% מסך המאזן, בהשוואה להון עצמי של 404.9 מיליון שקל, כ-32% מסך המאזן, ב-2019. הגידול בהון העצמי בסך כ-81 מיליון שקל נובע מהגידול החד ברווחי החברה, בקיזוז דיבידנד שחולק בסך 25 מיליון שקל.

 

מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "המיצוב העסקי והתחרותי הגבוה של על בד, כאחת היצרניות הגדולות בעולם בתחום ייצור מגבונים למותגים פרטיים ומותגים בינלאומיים, אפשר לנו לבצע את כל ההתאמות הנדרשות ב-2020 לנוכח מגפת הקורונה ולהביא למקסימום את יכולת העמידה של החברה בביקושים הגבוהים שחווינו.

 

בינואר 2021 הודענו על השלמת עבודה אסטרטגית שתכליתה המשך פיתוח ליבת העסקים בתחום המגבונים והגדלת היכולת הוורטיקאלית של החברה בתחום ייצור הבדים. כחלק ממהלך זה ביצענו שינוי במבנה הארגוני, כך שיאפשר שליטה וניהול גמיש יותר של חטיבות החברה, והודענו על היערכות החברה להשקעה בקווי ייצור חדשים וחדשניים שיציבו את על בד עם מענה רחב של מוצרים ומותגים חדשים התואמים את מגמות השוק, דרישות הצרכנים ומחויבות החברה לערכי החדשנות והקיימות.

 

ברוח זו, על בד פיתחה נייר הידרופיין משופר המבוסס על טכנולוגיה חדשנית, מבצעת את ההיערכות הנדרשת כדי ליהנות מהגידול הצפוי במכירת טמפונים 100% כותנה ושוקדת על השלמת פיתוח של מוליכים לטמפונים העשויים מפלסטיק המתכלה ביולוגית, פיתוח שעשוי לחזק ולהגדיל את מכירות החברה ואף להוות זרז לפתיחת שווקים חדשים.

 

"על בד נכנסת ל-2021 עם יתרונות תחרותיים משמעותיים, מעמד חזק ויציב אל מול הלקוחות, ואיתנות פיננסית שתבטיח את יכולת החברה להמשיך את תנופת העשייה. לעל בד מאזן חזק ותזרים מזומנים גבוה, שיאפשרו לנו למצות ולמקסם את ההזדמנויות בשוק המגבונים ומוצרי החיטוי בשווקים בהם אנו פועלים ולהמשיך להשיא ערך למשקיעינו".

  1. מניות בכתבה
  2. על בד

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה