אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי<br>קרדיט: עומר וידר
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי קרדיט: עומר וידר

רשת הסופרמרקטים ויקטורי, מדווחת על תוצאותיה ברבעון הרביעי של 2020 ובשנה כולה, אותה היא מסכמת עם מכירות שיא ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים.

 

מכירות החברה, ב-59 סניפיה ברחבי הארץ, הסתכמו בשנת 2020 ב-2.4 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.75 מיליארד שקל בשנת 2019, עליה של כ-36.1%. הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול דו ספרתי במכירות חנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים והתפרצות נגיף הקורונה.

 

הפדיון למ"ר מכירה נטו ב-2020 עמד על 36.2 אלפי שקל למ"ר, לעומת פדיון של 32.3 אלפי שקל למ"ר מכירה נטו ב-2019. הפדיון למ"ר מכירה נטו בחנויות זהות בשנת 2020 עמדו על 36.9 אלפי שקל למ"ר, לעומת 32.5 אלפי שקל למ"ר מכירה נטו בשנת 2019, גידול של 13.5%.

 

מכירות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-604 מיליון שקל, בהשוואה ל-444 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-36%. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-23.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם ב-604 מיליון שקל בהשוואה ל-439 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם בכ-25.4%, לעומת כ-25.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית, נבע בעיקרו מהתחזקות כוחה של החברה מול הספקים כתוצאה מגידול ניכר במכירות החברה ורכישת הסניפים החדשים.

 

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-153.3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של 111.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המהווה גידול של כ-37% בסך הרווח הגולמי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם בכ-25.4%, לעומת כ-25.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח השנתי ב-2020 הסתכם ל-58.1 מיליון שקל, לעומת 27.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המהווה גידול של כ-113.1%. הגידול הניכר ברווח לתקופה בשנת 2020 לעומת שנת 2019 נובע בעיקר מהגידול הניכר במכירות והגידול ברווח הגולמי לעומת עליה נמוכה בהוצאות הנהלה וכלליות.

 

הרווח הנקי לתקופה ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-15 מיליון שקל, לעומת 6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-128.2%.

 

בשנת 2020 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 25 מיליון שקל. כמו כן, דיווחה על תזרים חיובי מפעילות שוטפת בשנת 2020 של כ-200 מיליון שקל, לעומת תזרים של 115 מיליון שקל אשתקד.

 

יתרת מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר בסיומה של 2020 הסתכמה בכ-118.5 מיליון שקל. הנזילות הגבוהה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח, לנצל הזדמנויות ולהרחיב את פעילותה.

 

ההון העצמי, בסיכום שנתי עלה, ועמד על 313.8 מיליון שקל, המהווה 17% מהמאזן. עיקר הגידול נבע מהרווח הנקי של החברה בניכוי דיבידנד בסך כ-25 מיליון שקל אשר שולם במהלך שנת 2020.

 

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "במהלך משבר הקורונה ולאחריו פעלה הרשת באופן שוטף על מנת להמשיך ולספק את כל המוצרים לקהל הלקוחות באמצעות המטה וצוות העובדים המדהים של הרשת, להם תרומה מכרעת להצלחה שלנו בשנה מורכבת זו.

 

שנת 2020 היתה שנה חזקה, שמשבר הקורונה העצים אותה, מאחר ומרבית הסניפים שלנו ממוקמים בלב הערים, במקביל לפתיחת סניפים במקומות בהם לא פעלה הרשת. אנו מצפים לצמיחה מהירה גם בשנת 2021 בין היתר מהמשך צמיחת השוק, פתיחת סניפים חדשים, רכישת סניפים מרשתות מתחרות וכן תרומה מהסניפים בקניון איילון וקניון מלחה, עם פתיחת הקניונים וחזרת קהל הלקוחות.

 

הצמיחה החזקה של הרשת הובילה לשיפור בתנאי הסחר של החברה תוך שיפור רווחיות ועלייה לרווח גדול יותר. לויקטורי נזילות גבוהה ויציבות פיננסית המאפשרת לנו להמשיך לצמוח אורגנית וכן באמצעות רכישות. אנו מאמינים כי אמון הלקוחות הקיימים והחדשים יוביל להמשך מגמת הצמיחה תוך יצירת ערך לכלל בעלי המניות של ויקטורי."

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש