אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר<br>קרדיט: פלאש90, מרק ישראל סלם
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר קרדיט: פלאש90, מרק ישראל סלם

חברת סלקום מפרסמת היום את תוצאות הרבעון הרביעי של 2020 ולשנה כולה, אותה היא מסיימת עם ירידה קלה בהכנסות, ובהפסד של 170 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 107 מיליון ש"ח בשנת 2019, בשל משבר הקורונה.

 

סמנכ"ל הכספים של החברה שי אמסלם סיכם את התוצאות: סלקום סיימה את שנת 2020 עם מחזור הכנסות כולל בסך של 3,676 מיליון ש"ח לעומת סך של 3,708 מיליון ש"ח בשנת 2019, המשקפות ירידה בשיעור של 0.8% בלבד ולמרות משבר הקורונה.

 

התחרות החריפה בענף הסלולר המשיכה להשפיע באופן שלילי על המגזר הנייד והובילה לשחיקה ב-ARPU ולירידה בהכנסות משירותים וזאת במקביל לירידה משמעותית בהכנסות החברה משירותי נדידה לאור משבר הקורונה.

 

יחד עם זאת, לאור רכישת גולן ואיחוד תוצאות פעילותה בדוחות החברה החל מתום חודש אוגוסט 2020, ההכנסות משירותים במגזר הנייד בשנת 2020 ביחס לשנת 2019 ירדו בכ-1.1% בלבד והסתכמו בכ-1,660 מיליון ש"ח. לעומת זאת, ההכנסות משירותים במגזר הנייח צמחו בכ- 3.8% בהשוואה לשנת 2019 והסתכמו לסך של כ-1,306 מיליון ש"ח וזאת לאור המשך גיוס לקוחות אינטרנט וטלוויזיה חדשים.

 

ההכנסות מציוד קצה בשנת 2020 קטנו ב- 5.8% בהשוואה לשנת 2019 והסתכמו לסך של כ-878 מיליון ש"ח וזאת בעיקר לאור ירידה בהכנסות מציוד קצה במגזר הנייח (בין היתר, לאור משבר הקורונה, אשר השפיע על היקף העסקאות במגזר העסקי).

 

הירידה במכירות ציוד קצה במגזר העסקי קוזזה כנגד גידול מכירות ציוד קצה במגזר הנייד (גידול בשיעור של 6.5% ביחס לשנת 2019), ולמרות משבר הקורונה אשר לווה בסגירת חנויות ומרכזי שירות, לאור פעולות שנקטה הקבוצה אשר הביאו לגידול משמעותי בהיקף המכירות באתר האינטרנט ומול לקוחות עסקיים.

 

בזכות צעדי ההתייעלות שננקטו ע"י החברה במהלך השנה, כלל הוצאות החברה (ללא פחת ועלות ציוד קצה וללא הוצאות גולן אשר אוחדו החל מתום חודש אוגוסט 2020) ירדו בכ- 110 מיליון ש"ח ביחס לשנת 2019.

 

ה- EBITDA Adjusted של החברה הסתכם בשנת 2020 לסך של 918 מיליון ש"ח, שחיקה של 2.3% בלבד לעומת שנת 2019. השחיקה נבעה בעיקר מירידה בהכנסות משירותי נדידה ומירידה ברווח ממכירת ציוד קצה (לאור הסטת מכר לדיגיטל וללקוחות עסקיים), וקוזזה בחלקה לאור איחוד תוצאות גולן.

 

ההפסד הנקי של החברה הסתכם בשנת 2020 לכ-170 מיליון ש"ח לעומת הפסד בסך של 107 מיליון ש"ח בשנת 2019. הגידול בהפסד נבע בעיקר ממשבר הקורונה, כפי שתואר לעיל, ולמרות צעדי ההתייעלות שננקטו ע"י החברה.

 

למרות האתגרים הרבים שהיו בשנה החולפת, החברה הצליחה לשמור על היקף תזרים פנוי (FCF) יציב אשר הסתכם בכ- 250 מיליון ש"ח לעומת 210 מיליון ש"ח בשנת 2019 (בנטרול התמורה ממכירת רשת הסיבים של סלקום בסך 181 מיליון ש"ח בשנת 2019), המהווה גידול של 19%.

 

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום: למרות השנה המאתגרת פיננסית כתוצאה מהקורונה, שנת 2020 היתה שנה של מהלכים גדולים בסלקום. הצלחנו ליישם בה תכנית התייעלות נרחבת ומהלכים אסטרטגיים משמעותיים בשיפור השירות, ההוגנות ואמון הלקוחות, השקעות נרחבות בתשתיות, רכישת גולן טלקום, הכנסת הוט כשותפה ב -IBC ועוד.

 

עסקאות אלו צפויות לתרום באופן משמעותי לרווחיות הקבוצה ולתזרים החופשי שלה ולהרחיב משמעותית של היקף פריסת הסיבים האופטיים של סלקום. ב-2021 הדגש של סלקום יהיה בהשקעות נרחבות שישפרו את רמת הקישוריות בסיבים ובסלולר, כולל דור 5 ושיפור רמת האמון עם לקוחותינו.

 

כפי שכבר ציינתי בעבר, החברה מקפידה על שקיפות מירבית, ובהתאם אף מחקה 19,000 מנויי טלויזיה והחליטה שלא לכלול מנויי דאטה, המניבים הכנסה לא גבוהה כחלק ממצבת מנויי הסלולר שלה.

 

החברה המשיכה לצמוח במנויי האינטרנט וזאת במקביל להסבת מנויים לתשתית סיבים אופטיים של IBC, כך שמצבת מנויי הסיבים של החברה עומדת, נכון להיום, על כ-105 אלף לקוחות מתוך כ-600 אלף משקי בית בבניינים המחוברים לתשתית IBC, המהווה הכפלה של מספר המנויים ביחס למצבה בתום שנת 2019.

 

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש