אלקטריאון החלה בהפעלתו של אוטובוס חשמלי הנטען מהכביש

לאחר בדיקות ראשונית נמצא שהמערכת עובדת בצורה רציפה והסלילים מעבירים אנרגיה גם במסוף כאשר האוטובוס עומד וגם תוך כדי נסיעה; מערכת השליטה והניטור מרחוק מתפקדת היטב

פולי טל 17/03/2021 14:55

א+א- 3

חברת אלקטריאון מדווחת כי אמש החלה בהפעלתו של אוטובוס חשמלי הנטען מהכביש תוך כדי נסיעה בשטח העיר תל אביב. הפעלת האוטובוס היא חלק מפיילוט שהחברה מבצעת בשיתוף עיריית תל אביב יפו, חברת דן ונתיבי אייון במימון רשות החדשנות ומשרד התחבורה.

 

הפעלת האוטובוס החשמלי יוצאת לדרך לאחר שהושלמה הסלילה והחשמול של מקטע כביש באורך כולל של 700 מטר, שהוא חלק ממסלול נסיעה באורך כולל של כ-2 ק"מ. בנוסף, הושלמה התקנת תחנת טעינה אלחוטית סטטית וחשמול שלה במסוף האוטובוס תל אביב אוניברסיטה.

 

מסלול הנסיעה המלא של האוטובוס הוא במקטע המחבר בין מסוף האוטובוסים ברמת אביב (אוניברסיטה) לבין רחוב קלצ’קין, גם הוא ברמת אביב.

 

לאחר תקופת בדיקות ראשונית נמצא שהמערכת עובדת בצורה רציפה, הסלילים מעבירים אנרגיה גם במסוף כאשר האוטובוס עומד וגם תוך כדי נסיעה. מערכת השליטה והניטור מרחוק מתפקדת גם היא היטב.

 

בשבועות הקרובים יתקיימו בדיקות וניסויים נוספים שמטרתם להמשיך ולבחון את הביצועים של המערכת בתנאים משתנים של תפעול מו עומסים שונים ורציפות הפעלה. עם תום שלב הניסויים, ישמש האוטובוס החשמלי כקו תחבורה ציבורית סדיר, שיופעל על ידי חברת דן להובלת סטודנטים תוך כדי שהוא נטען על ידי הטכנולוגיה של החברה בלבד.

 

באלקטריאון מאמינים שלפיילוט זה מספר תפקידים חשובים בפיתוח וקידום הטכנולוגיה שפיתחה החברה. ראשית, הניסוי מדגים את אחד היתרונות הבולטים של מערכת הכביש החשמלי האלחוטי – כל תשתית הסלילים לא נראית לעין ולראשונה גם עמדות הניהול לאורך המקטע הן תת קרקעיות.

 

הדבר מאפשר להתקין את המערכת בכל מקום, ונותן מענה לרצונה של עיריית תל אביב לחשמל את התחבורה בעיר ללא הוספת אלמנטים ויזואלים (מכוערים) ותופסי מקום.

 

בנוסף, מדגימה החברה בפיילוט את הטעינה בזמן שהאוטובוס עוצר בטרמינל ובזמן בו הוא נוסע במסלול, מה שיאפשר חיסכון בתפעול השוטף, הפחתה של גודל הסוללה, הפחתתת הספק חיבור החשמל וצמצום משך הטעינה בחניון הלילה של האוטובוסים וטעינת רכבים נוספים באמצעות אותה תשתית.  

 

האוטובוס החשמלי בפיילוט הוא אחד מבין מספר פלטפורמות שמשמשות את החברה בפרויקטים בהם היא לוקחת חלק. כזכור, לאלקטריאון פיילוט עם משאית כבדה בפרויקט בשבדיה ואוטובס הבטריות שצפוי להיות מופעל בפרויקט החברה בגרמניה.

 

כמו כן, אלקטריאון תבדוק את המערכת עם פלטפורמות נוספות ביניהן רכב מסחרי מתוצרת חברת פולקסוואגן שיופעל במסגרת פרויקט במימון ממשלת גרמניה ובהמשך בכוונת החברה להרכיב את הטכנולוגיה גם על אוטובוס מפרקי וסוגי רכבים נוספים מסחריים ופרטיים.

3 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    ממאיה

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    yairco1 17/03/2021 15:34

  2. 2
    כבר שכחנו ממנה

    אבל זאת חברה שבאמת יכולה לעשות שינוי רציני בתחום עם פוטנציאל של כמה עשרות מיליארדים אם לא תקום מתחרה. הכל כמובן בתנאי שיצליחו להגיע למוצר בר שימוש.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    הקמצן 17/03/2021 15:25

  3. 3
    מאיפה הכתבה ?|55|

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    mvk 17/03/2021 15:20