חברת פז מדווחת היום על רכישת הפעילות של רשת סופר יודה, כחלק ממהלך אסטרטגי של החברה להרחבת פעילותה בתחום קמעונאות המזון וחנויות הנוחות, בתחנות הדלק ומחוץ להן. לרשת סופר יודה 16 סניפי סופר שכונתיים במיקומים אסטרטגיים שיצטרפו ל- 17 חנויות סופר שכונתיות שפועלות תחת המותגYellow market ו- 241 חנויות yellow
תמורת העסקה עומדת על 170 מיליון ₪ וכוללת בין היתר את שווי המלאי בחנויות, מתוכם כ- 50 מיליון ש"ח יוותרו בנאמנות לתקופה של עד שש שנים וישוחררו בחלקים לאורך תקופת הנאמנות.
הרשת שסיימה שנת שיא בפעילותה ומציגה צמיחה מרשימה ועקבית בשנים האחרונות, מחזיקה גם בפעילות אונליין ובמועדון נאמנות באפליקציה עם עשרות אלפי לקוחות נאמנים ובפז מאמינים שהחיבור לפעילות הקמעונאית של פז תוביל לסינרגיות בפעילות הסחר של הרשתות ובהגדלה משמעותית של היקף מועדון הלקוחות.
על פי דוחות ניהוליים שהופקו במהלך בדיקת הנאותות שערכה פז לרשת הסופרמרקטים, מחזור המכירות של סופר יודה ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30.9.2020, עמד על 228 מיליון ש"ח, הרווח הגולמי הסתכם ב-73 מיליון ש"ח, המהווים 32% מהמחזור וה- EBITDAעמד על 21 מיליון ש"ח, שהם 9% מהמחזור.
פורמט הסופרים השכונתיים הוא הסגמנט הצומח ביותר בעולם קמעונאות המזון בשנים האחרונות, ופז סימנה אותו כמנוע צמיחה מרכזי באסטרטגיה הקמעונאית שלה. כחלק מאסטרטגיה זו, פז מתכוונת להכפיל היקף החנויות של רשת סופר יודה בתוך 3 שנים ולהאיץ את קצב פתיחת חנויות ה-yellow market.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת פז : "רכישת סופר יודה מחזקת את הזרוע הקמעונאית של פז ומבססת את מעמדה כשחקנית הנוחות המובילה בישראל. הרכישה תהווה פלטפורמת צמיחה משמעותית עבורנו ותסייע לנו להתבסס באחד מתחומי הקמעונאות הצומחים בישראל ובעולם."
את פז ייצגו בעסקה עורכי הדין ניב סיון, אוהד גראוב ושרון סלינס ממשרד הרצוג; את סופר יודה ובעל השליטה בה ייצגו בעסקה עורכי הדין עמית לייזרוב ורועי צמח ממשרד כספי.