רשת שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות של שנת 2020 ושל הרבעון הרביעי לשנה, אותה היא מסיימת עם שיא בהכנסות שהסתכמו בכ-15.233 מיליארד ₪, עלייה במכירות האון ליין ועלייה ברווח הנקי.
הכנסות הקבוצה השנתיות הסתכמו כאמור בכ-15.23 מיליארד ₪, המהוות גידול של כ-14% בהשוואה לאשתקד. הגידול מיוחס בעיקרו לצמיחת החברה ברצפת המכירה בסניפי שופרסל, ברשת Be ובערוץ האונליין, בהשוואה לכ-13.36 מיליארד ₪ אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכמו ההכנסות בכ-3.9 מיליארד ש"ח, גידול של כ-15.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי השנה גדל בכ-44% והסתכם בכ-387 מיליון ₪ המהווים כ-2.5% מההכנסות בתקופה, בהשוואה לכ-268 מיליון ש"ח שהיוו כ-2% מההכנסות אשתקד. בנטרול הכנסות מס חד פעמיות ב-2019, הרווח הנקי גדל השנה בכ-80%.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-120 מיליון ₪, המהווה גידול של כ-2.6% בהשוואה לכ-117 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הכנסות מס חד פעמיות ב-2019, הרווח הנקי גדל הרבעון בכ-87%.
ה-EBITDA השנה הסתכמה בכ-1,514 מיליון ש"ח, שהם כ-10% מהכנסות החברה בהשוואה לכ-1,266 מיליון ש"ח אשתקד שהיוו כ-9.5% מההכנסות. הגידול נובע בעיקר מהגידול ברווח התפעולי. ה-EBITDA לרבעון הסתכמה בכ-411 מיליון ₪ המהווים כ-10.6%, בהשוואה לכ-322 מיליון ש"ח שהיוו כ-9.6% בתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות המותג הפרטי הסתכמו השנה בכ-3.9 מיליארד ש"ח המהווים נתח של כ-25.8% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.2% אשתקד. מכירות המותג הפרטי הסתכמו ברבעון בכ- 1 מיליארד ש"ח המהווים נתח של כ-26.4% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.4% בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות שופרסל אונליין הסתכמו בסך של כ-3 מיליארד השנה והן מהוות כ-19.9% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-15% אשתקד.
כמו כן, ברבעון הרביעי השנה, רשת Be הגיעה לאיזון תפעולי. בהשוואה להפסד תפעולי של כ-30 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות, התייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה עם הקבוצה במסגרת השלמת תהליך המיזוג בין החברות.
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "אנו שמחים לסכם את שנת 2020, כשנת שיא בתוצאותיה של הקבוצה, במהלכה באו לידי ביטוי פירותיהם של התהליכים האסטרטגיים המשמעותיים שהובלנו בשנים האחרונות.
עם פרוץ מגפת הקורונה העולמית בתחילת השנה והשפעתה על מדינת ישראל בסוף הרבעון הראשון, נערכה הקבוצה לתת מענה לביקוש האדיר לאספקת מוצרי מזון ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים, הן בחנויות הפיזיות והן באונליין. העובדה כי לאורך השנים האחרונות הנחנו את התשתיות הלוגיסטיות, הטכנולוגיות, התפעוליות והאנושיות – אפשרה לנו לתת מענה לצרכים הצרכניים המשתנים.
במהלך השנה המשכנו בקידום הצמיחה והפיכת שופרסל לקבוצת קמעונאות מגוונת, ממוקדת לקוח, אשר מביאה לידי ביטוי את עוצמותיה ויכולותיה במגוון הפעילויות העסקיות אותן אנו מובילים, לרבות תחום שופרסל לעסקים (B2B), תחום הפיננסים, תחום הנדל"ן ועוד.
המותג הפרטי שלנו, אשר הפך להיות אחד המותגים האהובים והפופולאריים בישראל, ממשיך להתחזק ולהתרחב, ובשנה זו הגיע למכירות של כ- 3.9 מיליארד ₪ המהווים כ25.8% מסך מכירות החברה. רשת BE אשר ממשיכה בתהליך הצמיחה שלה בהתאם לתכניות העבודה, עברה כמתוכנן ברבעון הרביעי לאיזון תפעולי, תוך צמיחה במכירות, וזאת למרות אתגרי התקופה.
אנו ממשיכים לפעול לשיפור השירות וחווית הלקוח. בימים אלו נמשכת הקמת מרכזי הליקוט וההפצה האוטומטיים, מהמתקדמים בעולם, אשר יובילו את שופרסל לעולם חדש של שירות וחווית לקוח בפעילות האונליין אשר צפויה להמשיך ולצמוח גם לאחר משבר הקורונה, בהמשך למגמות העולמיות בתחום.
ברבעון הראשון של שנת 2021, הודענו על חתימת הסכם אסטרטגי בין קבוצת שופרסל לבין קבוצת דיסקונט להקמת חברה למתן שירותים ומוצרים בנקאיים דיגיטליים חדשניים המבוססת על שירותי PayBox. פעילות זו תהיה זרוע פעילות חדשנית ומשמעותית לחברה בשנים הבאות והיא תכלול הצעות ערך ייחודיות ביותר ללקוחותינו.
בפרט בשנה מאתגרת זו, אנו רוצים להודות לעובדי החברה המסורים, המהווים גורם מרכזי להצלחה ולמובילות שלנו".