חברת הטכנולוגיה הרפואית איתמר המפתחת מכשירים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2020 ולשנה כולה ומספקת תחזית אופטימיות להמשך הצמיחה ב-2021.
ההכנסות ברבעון הרביעי גדלו ב-31% (ובכ-46%, בנטרול מכירה חד פעמית בהיקף של 1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 לקייזר פרמננט) ל-12.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-9.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019.
הצמיחה בהכנסות נבעה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב ובאירופה, שגדלו ב-34% והסתכמו ב-12.2 מיליון דולר. הכנסות ה-WatchPAT בארה"ב ברבעון הרביעי של 2020 גדלו ב-39% ל-10.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-7.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. מכירות המוצרים המתכלים והמתחדשים, כולל WatchPAT ONE, היוו כ-80% מסך מכירות ה-WatchPAT בארה"ב ברבעון הרביעי של 2020, בהשוואה ל-50% ב-2019.
ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-2.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. על בסיס Non-IFRS, ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2020 עמד על 2.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. ההפסד הנקי ברבעון אינו כולל כ-0.8 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, שינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים, בהשוואה לכ-0.7 מיליון דולר במרכיבים דומים ברבעון המקביל ב-2019.
המזומנים ושווי המזומנים של החברה בסוף 2020 עומד על 39.7 מיליון דולר, סכום זה אינו כולל את התמורה נטו בסך של 46.2 מיליון דולר מההנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב בחודש פברואר 2021.
תוצאות השנה כולה מראות כי ההכנסות גדלו ב-31% והסתכמו ב-41 מיליון דולר, בהשוואה ל-31.3 מיליון דולר ב-2019. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות WatchPAT בארה"ב, אירופה ויפן.
הכנסות ה-WatchPAT בארה"ב ב-2020 גדלו ב-42%-31.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-22.4 מיליון דולר ב-2019, בעיקר כתוצאה ממכירות WatchPAT ONE ומכירות WatchPAT באמצעות ערוצי שיווק ישירים לצרכן. מכירות המוצרים המתכלים והמתחדשים, כולל WatchPAT ONE, היוו כ-77% מסך מכירות ה-WatchPAT בארה"ב בשנת 2020, בהשוואה ל-64% בשנת 2019.
ההפסד הנקי השנתי הסתכם ב-10.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.3 מיליון דולר בשנת 2019. על בסיס Non-IFRS, ההפסד הנקי ב-2020 עמד על 8.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-3.4 מיליון דולר ב-2019.
מספר המרכזים הפעילים המשתמשים ב-WatchPAT ONE הגיעו לסך של 628, לאחר צירוף של כ-40 לקוחות חדשים לחודש בממוצע במהלך הרבעון הרביעי. רכישת נכסים מ-Spry Health מספקת הזדמנות להביא לשוק מכשיר ראשון לניטור מתמשך מרחוק של מטופלים.
החברה מפרסמת גם תחזית לשנה הבאה, לפיה ההכנסות בשנת 2021 צפויות להסתכם בטווח שבין כ-52 מיליון דולר לכ-53 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-27% עד כ-29% בהשוואה להכנסות של 41 מיליון דולר ב-2020.
"2020 הייתה שנת קפיצה לאיתמר מדיקל, הן פיננסית והן תפעולית. במהלך השנה, חזינו במומנטום משמעותי בכל מנועי הצמיחה העיקריים וארוכי הטווח שלנו, כולל שינה, קרדיולוגיה והתרחבות בינלאומית", ציין נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק.
"בעוד שהקורונה סיפקה, ללא ספק, הזדמנות להאצת המעבר לאפשרויות של רפואה מהבית, אנו מאמינים כי רופאים ומטופלים יחדיו מבינים את היתרונות הנוספים וארוכי הטווח של בדיקת הפרעות נשימה בשינה בבית על פני בדיקה במעבדת שינה.
אנו שמחים לראות כי מכירות הרבעון הרביעי בכל בדיקות ה-WatchPAT הרב פעמיות עקפו את הרמות טרום הקורונה וכי מכירות ה-WatchPAT ONE, מוצר הבדיקה החד פעמית שלנו, הגיעה לשיא. הזמנות באמצעות ה-WatchPAT Direct המשיכו להציג צמיחה משמעותית מעל המגמות אותן ראינו טרם התחלת מגפת הקורונה".
"בשנת 2021, אנו מצפים להמשך צמיחה בהכנסות בהובלת עסקי השינה בארה"ב וחזרה לשיעור רווח גולמי טרום קורונה על בסיס Non-IFRS של כ-75% עד סוף השנה. עם התמורה מההנפקה האחרונה שלנו לציבור בארה"ב, יהיה לנו עכשיו מנוף גדול יותר לצמוח אורגנית עם הרחבה מואצת של ארגון המכירות הישיר בארה"ב ובעולם, ולהמשיך בהאצת הגידול דרך רכישות ומיזוגים וגם להגדיל את נפח המסחר של המניה בארה"ב. בנוסף, אנו מתכננים לנהל בזהירות את ההוצאות על מנת לשפר את היעילות התפעולית והביצועים שלנו בשורת הרווח", סיכם גליק.