איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף<br>קרדיט: יחצ
איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף קרדיט: יחצ

חברת יוחננוף מדווחת היום על התקשרות בהסכם לרכישת השליטה בפעילותה של רשת זול סטוק תמורת 45 מיליון ש"ח. זול סטוק מפעילה רשת חנויות בפריסה ארצית ומוכרת מגוון רחב של מוצרים בעיקר לשימוש ביתי, בדגש על מחירי דיסקאונט.

 

רכישת השליטה בזול סטוק תיעשה באמצעות רכישת מניות המהוות 50.1% מהונה של חברה בשם י.טליה ייבוא ושיווק המחזיקה ומפעילה בעצמה ובאמצעות חברות בנות את פעילות זול סטוק המורכבת מרשת החנויות ומזרוע יבוא והפצה (באמצעות חברת זול סטוק הפצה בעמ). פעילות זול סטוק מנוהלת ונשלטת על ידי אדיר ונונו וסהר כוכבי.

 

רכישת המניות תיעשה באופן ישיר מבעלי המניות בטליה, אך לא בחלקים שווים, באופן שלאחר השלמת הרכישה בעליה המניות בטליה יהיו יוחננוף (50.1%), אדיר ונונו (29.95%) וסהר כוכבי (149.5%).

 

תמורת הרכישה תשלם יוחננוף כאמור 45 מיליון ש"ח שימומנו ממקורותיה העצמיים של החברה ומייצגים שווי של כ-90 מיליון ש"ח לחברת טליה. השווי בעסקה נקבע במסגרת מו"מ בין החברה למוכרים ונגזר לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי של הקבוצה לפי הדוחות בסוף דצמבר 2020. המחיר למניה לכל אחד מהמוכרים נקבע במשא ומתן פרטני עם כל אחד מהמוכרים.

 

העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות ולאישורים ממשכירים ובנקים כבעלי שיעבוד. יוחננוף צריכה להשלים בדיקת נאותות לשביעות רצונה של החברה ולקבל את הדוחות של החברות הנרכשות כשהם חתומים ומבוקרים כדין .

 

במסגרת ההסכם נקבע כי עד למועד ההשלמה בעלי השליטה בחברה אדיר וסהר ימשיכו לשמש כמנכ"לים משותפים של טליה ויהיו זכאים להקצאת מניות בהיקף של 5% אם הרווח הכולל של החברה יעלה על 20 מיליון ש"ח באחת או יותר מהשנים 2022-2024.

 

טליה וזול הפצה פועלות החל מהשנים 2014 ו-2015 בהתאמה. טליה מפעילה את 51 החנויות של זול סטוק ברחבי הארץ, 12 מהן חנויות בבעלות מלאה או חלקית ו-39 חנויות בזכיינות. עד סוף חודש מאי 2021 הרשת צפויה לכלול 10 חנויות נוספות.

 

הרשת מייבאת באמעות זול הפצה ומוכרת בחנויות מוצרים כמו ציוד לבתי ספר, כלי בית, כלים חד פעמיים, צעצועים, כלי מטבח ועוד. כל זכייני הרשת משלמים דמי זכיינות על פי מודל המבוסס בחלקו על מחזור המכירות בחנות. הכנסות נוספות מתקבלות עקב רכישת מוצרים על ידי החנויות שחלקם מסופקים על ידי זול הפצה.

 

טליה מעסיקה באמצעות החברות הבנות מעל 200 עובדים, המספר אינו כולל את עובדי חנויות הזכיינות. תחום הפעילות של זול סטוק מתאפיין בתחרות גבוהה מצד רשתות דיסקאונט אחרות, רשתות כלי בית ורשתות צעצועים. גורמי הסיכון שרואה יוחננוף ברכישת הפעילות היא שהתחום יושפע מהמצב הכלכלי והבטחוני במדינת ישראל, משינוי ברמת החיים ובהרגלי הצריכה הנובעים גם ממצבי חירום בריאותיים כמו שנת הקורונה.

 

על פי הנתונים הכספיים שמסרה הרשת, הכנסותיה בשנת 2020 עמדו על כ-70 מיליון ש"ח, לעומת 55.7 מיליון ש"ח ב-2019. הרווח הנקי של החברה עמד על 8.7 מיליון ש"ח לעומת 1.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש